Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått hotell og spaopphold i gave. Det er tenkt at vi drar i slutten av januar/starten av februar.

Jeg er da gravid i uke 28-30. Noen som har noen erfaringer med spa/svømmebasseng og lignende godt ut i graviditeten ? 

Er dette i det heletatt mulig ?  

Jeg vet man skal ligge unna badstue og varme boblebad, men har ellers lite erfaring med andre spaopplevelser. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mener enkelte spa steder har egne «gravidpakker»? Ville hørt med det stedet dere skal til hva de tilbyr og anbefaler 😊 Noen avslappende dager på hotell med svømming i vanlig basseng og gravidmassasje hørtes jo veldig deilig ut! 🤩

Anonymkode: 1c114...94a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting i veien for å svømme i basseng eller få behandling/massasje. Bare kos det :) 

Jeg svømte i basseng med eldstemann for noen uker siden, var da 36 uker på vei.

Anonymkode: b1490...dda

AnonymBruker
Skrevet

Bare å kose seg! Men jeg ble bedt av legen min om å holde meg unna bading fra og med seks uker før fødsel grunnet infeksjonsfare og hvis vannet skulle gå «umerkbart» i vannet:)

Anonymkode: 244f7...875

Skrevet

Var på spa da jeg var i uke 26 og uke 27, helt uproblematisk og veldig deilig :) bare lytt til kroppen, og avkjøl deg hvis du kjenner du blir for varm.

AnonymBruker
Skrevet

Leste en haug om det før spaopphold i romjulen,  og det virker som om det eneste å være obs på er overoppheting og å holde seg hydrert. Boblebad og badstue skal også gå bra i korte perioder, bare pass på å ikke bli FOR varm. Siden gravide får lettere blodtrykksfall er det rådet å alltid være tosammen ☺️

Så mange gravide på spaet i alle slags basseng og saunaer! 

Skal vel være mer forsiktig med massasjer og visse ansiktsbehandinger.

Kos deg!

Anonymkode: d65f7...8de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på Farris bad denne uka, og det gikk helt fint. 14 uker påvei. Kunne ta noen av badstuene, ikke alle er like varme. Var også i mineralgrotten med varmt vann, men ikke lenge av gangen, og jeg satt sånn at deler av overkroppen var over vann. Det eneste du skal unngå er å bli for varm. Kos deg og nyt det! 
jeg hadde også helt vanlig klassisk massasje. Ville valgt gravid-massasje om jeg ikke kunne ligget på magen. 

Anonymkode: fdb84...7e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...