Gå til innhold

Kenwood major visp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en Kenwood Major Titanium (?) med bl a en ballongvisp. For noen dager siden skulle jeg vispe sukker og romtemperert smør, men vispen tok kun det som var i midten. Det var mye som ble liggende på siden uten å bli rørt av vispen. Skal ikke alt bli rørt med en slik kjøkkenmaskin? 

Vet den skal justeres ned litt, og jeg skjønner at den ikke skal skrape mot kantene, men skal den ikke få med seg det som ligger i bollen?

Anonymkode: 5fb46...bd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker alltid K spaden til å røre smør og sukker hvitt, aldri hatt noe problem. Ballongvispen er kun til eggedosis, krem, marengs osv. Eller, det er det som sto i bruksanvisningen til min første Kenwood som jeg kjøpte i 1994 😛 

• Liker 2
Skrevet

Samme skjer med min! Tror det som brukeren over meg skriver stemmer for ballongvispene nå også. Hvertfall ut fra mine observasjoner med vispen.

Skrevet

Du får kjøpe en sånn, den er helt genial. Den har gummi på kantene sånn at den skraper ned alt i bollen. 

https://www.kenwoodworld.com/nb-no/alle-produkter/kjokkenmaskiner/chef-og-major-tilbehor/at502-major-sized-flexible-beater-awat502002 

Men om du ikke har den dingsen jeg nevner skal du bruke K spaden til å røre smør og sukker hvitt. Og da må du skrape ned det som fester seg på kantene ofte, sånn er det bare :) det gjør man med gigantiske kjøkkenmaskiner på profesionelle kjøkken også. 

AnonymBruker
Skrevet
mercury_ skrev (Akkurat nå):

Du får kjøpe en sånn, den er helt genial. Den har gummi på kantene sånn at den skraper ned alt i bollen. 

https://www.kenwoodworld.com/nb-no/alle-produkter/kjokkenmaskiner/chef-og-major-tilbehor/at502-major-sized-flexible-beater-awat502002 

Men om du ikke har den dingsen jeg nevner skal du bruke K spaden til å røre smør og sukker hvitt. Og da må du skrape ned det som fester seg på kantene ofte, sånn er det bare :) det gjør man med gigantiske kjøkkenmaskiner på profesionelle kjøkken også. 

En sånn har jeg! Tusen takk for svar, begge to 😊

Anonymkode: 5fb46...bd8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...