AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #1 Skrevet 2. januar 2022 Jeg er elendig på å lage mat fra bunnen av Anonymkode: 28153...22a
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #2 Skrevet 2. januar 2022 2 bokser hakkede tomater 1 liter vann med grønnsaksbuljong 2 boks tomatpurè 1/2 gul løk 1/2 ts chilipulver 2 fedd hvitløk 1 potte basilikum olivenolje Smak til med salt og pepper Sukker Slik gjør du Hakk løk og hvitløk. Fres dette i en kjele på middels varme i olivenolje, løken skal ikke få farge. Løken skal bli blank og myk. Tilsett boksene med tomater og tomatpurè oppi kjelen sammen med løk. Varm vannet sammen med grønnsaksbuljongen. Når dette koker, tilsett vannet oppi kjelen med tomater. Tilsett litt sukker, dette er for at suppen ikke skal bli bitter. La suppen småkoke i ca 20 minutter, rør om en gang i blant Kjør gjennom suppen med en stavmikser. Hvis den blir for tykk tilsetter du litt ekstra vann, men husk den skal være litt tykk Smak til med salt, pepper og litt mer sukker hvis du trenger det. Hakk basilikumblader og dryss på toppen Obs stor porsjon så er genialt å fryse ned Og om man ønsker å lage den mere mettede tilsetter jeg ferdig (skylte) linser som jeg kjører glatt med stavmikseren. Anonymkode: 4af94...076
Rucula Skrevet 2. januar 2022 #3 Skrevet 2. januar 2022 Min tomatsuppe er sykt god! Jeg har hvitløk, rød løk, gulerot, seleri, hønsekraft, bokser med tomat og creme frachise
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #4 Skrevet 2. januar 2022 Du Googler en oppskrift.. Anonymkode: b98d1...202 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #5 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 2 bokser hakkede tomater 1 liter vann med grønnsaksbuljong 2 boks tomatpurè 1/2 gul løk 1/2 ts chilipulver 2 fedd hvitløk 1 potte basilikum olivenolje Smak til med salt og pepper Sukker Slik gjør du Hakk løk og hvitløk. Fres dette i en kjele på middels varme i olivenolje, løken skal ikke få farge. Løken skal bli blank og myk. Tilsett boksene med tomater og tomatpurè oppi kjelen sammen med løk. Varm vannet sammen med grønnsaksbuljongen. Når dette koker, tilsett vannet oppi kjelen med tomater. Tilsett litt sukker, dette er for at suppen ikke skal bli bitter. La suppen småkoke i ca 20 minutter, rør om en gang i blant Kjør gjennom suppen med en stavmikser. Hvis den blir for tykk tilsetter du litt ekstra vann, men husk den skal være litt tykk Smak til med salt, pepper og litt mer sukker hvis du trenger det. Hakk basilikumblader og dryss på toppen Obs stor porsjon så er genialt å fryse ned Og om man ønsker å lage den mere mettede tilsetter jeg ferdig (skylte) linser som jeg kjører glatt med stavmikseren. Anonymkode: 4af94...076 Tusen takk for god forklaring og oppskrift Anonymkode: 28153...22a
Mt3 Skrevet 3. januar 2022 #6 Skrevet 3. januar 2022 -Koker opp 8dl vann med 1 buljiongterning i -putter 4ss mel i en gryte og tilsetter buljiongvannet i en tynn stråle under omrøring -har i 1 glass med tomatpurre, koker i 5min. -tilsetter krydder etter ønske Serverer gjerne med egg, makaroni, bacon.. alt etter smak og behag
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #7 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Du Googler en oppskrift.. Anonymkode: b98d1...202 Nettopp!!!! Anonymkode: 0ab0f...2aa
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #8 Skrevet 3. januar 2022 Man kan lage tomatsuppe fra bunnen helt uten å bruke mel og sukker. @Rucula sin hørtes best ut. Anonymkode: f7b4b...71a 1
Rucula Skrevet 3. januar 2022 #9 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Man kan lage tomatsuppe fra bunnen helt uten å bruke mel og sukker. @Rucula sin hørtes best ut. Anonymkode: f7b4b...71a den er meget god!
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #10 Skrevet 3. januar 2022 Jeg freser løk og hvitløk, har oppi en boks hakket tomat, grønnsaksbuljong og salt og pepper. Koker makaroni om jeg vil ha det oppi. Orker ikke bruke mikser eller noe, spiser den som den er. Anonymkode: e406e...c32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå