Ejlis Skrevet 2. januar 2022 #1 Skrevet 2. januar 2022 Trenger tips til godt bestikk som holder hverdagsbruk, og den vaskingen i maskin som følger med det. Syns det er veldig stilig med sort el gull, men har kun dårlig erfaring med det, selv om det sies det skal tåle maskinvask. Så tror jeg må gå for stål. Men tar gjerne mot tips i farger også hvis det er gode erfaringer med det. Ellers liker jeg ikke at det er så stort, og at det må være litt tagger på knivene. Har eget biffbestikk altså, men tenker at det må i det minste takle en kyllingfilet, det vi har nå er omtrent bare duganes til å smøre smør på brødskiva 😅 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #2 Skrevet 2. januar 2022 Vi er veldig fornøyd med det vi kjøpte på Clas Ohlson. Det har holdt seg fint i flere år, og har ingen problemer med kjøtt. Om du vil ha litt finere bestikk er Ramona fra Hardangerbestikk veldig bra. Det ligger litt bedre i hånden, siden knivene er bedre balansert. Det er ofte å finne på salg. Andre bestikk fra Hardangerbesikk er sikkert også bra, men de har jeg ingen erfaringer med. Farget bestikk er jeg usikker på. Jeg innbiller meg at fargen bare er et tynt lag utenpå stålet, og da vil det bli riper over tid. Bestikk mener jeg skal holde noen tiår. Anonymkode: 1f763...e05 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #4 Skrevet 2. januar 2022 Jeg bruker Hardanger-bestikk til vanlig. Etter seks år ser det like fint ut. Det er imidlertid ikke særlig grove tagger på mitt, så jeg bruker som regel biffbestikk når jeg vil ha litt kraftigere saker å skjære med. Samme produsent da 😅 Anonymkode: e6eb5...6cb 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #6 Skrevet 2. januar 2022 Signerer Hardangerbestikk! Det varer i årevis😊 Anonymkode: a4c88...33e 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #7 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bruker Hardanger-bestikk til vanlig. Etter seks år ser det like fint ut. Det er imidlertid ikke særlig grove tagger på mitt, så jeg bruker som regel biffbestikk når jeg vil ha litt kraftigere saker å skjære med. Samme produsent da 😅 Anonymkode: e6eb5...6cb Jeg har akkurat kjøpt carina og har lurt litt på å kjøpe biffknivene i samme serie, men mener å ha lest tidligere at noen ikke syntes det var så stor forskjell i forhold til de vanlige knivene. Hva synes du? Anonymkode: ba274...071
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #8 Skrevet 2. januar 2022 Vi har Ramona og er veldig fornøyde Anonymkode: 21a4c...6df
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #9 Skrevet 2. januar 2022 Veldig fornøyd med det svarte RAW bestikket fra Aida Anonymkode: a7670...4e9
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #10 Skrevet 2. januar 2022 Skulle inn i tråden og si ‘hardangerbestikk!’ - men det hadde jo en hel gjeng rukket før meg😆 Se etter tilbud, Coop obs, kitch’n el.l har kampanjetilbud i løpet av året hvor du får sett med bestikk til 6 for 500 kr? Så verdt det! Hatt i årevis i daglig bruk, vasker i oppvaskmakin og ser flunkende nytt ut ennå. Anonymkode: 01f0a...098
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #11 Skrevet 2. januar 2022 Hardanger Nina Anonymkode: b502e...5ff 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #12 Skrevet 2. januar 2022 Georg Jensen «copenhagen»… 21 år gammelt og stadig like fint Anonymkode: 9f5f0...47b 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #13 Skrevet 2. januar 2022 Stelton er bra, og de har fine, tidløse design. 40 år senere er de fortsatt like fine. Anonymkode: f63a7...85b 2
Million Skrevet 2. januar 2022 #14 Skrevet 2. januar 2022 (endret) Jeg har Nina-serien fra Hardangerbestikk (stål), og har brukt det til hverdagsbestikk i mange år. Sikkert 15-20 år siden jeg begynte å samle på det og vi begynte å bruke det til hverdags. Har ikke noe annet enn det bestikket i skuffen, så det er alt vi bruker, dag ut og dag inn. Det er bare å putte i oppvaskmaskinen. Det er jo blitt litt ripete av å ligge i skuff og ikke pent i eske, men det bryr jeg meg ikke noe om. Knivene er like gode ennå, og duger til både biff og kyllingfilet og til å smøre på maten med. Endret 2. januar 2022 av Million 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #15 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Stelton er bra, og de har fine, tidløse design. 40 år senere er de fortsatt like fine. Anonymkode: f63a7...85b Enig. Har Chaco, hatt det i mange år og like fint. Anonymkode: 8f6e8...e9c
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #16 Skrevet 2. januar 2022 Har Nina fra Hardanger og Aida Raw i svart. Foretrekker førstnevnte, sistnevnte må tørkes over etter vask for å ikke bli stygt. Hardangerbestikk er også varig, så man får kjøpt det man trenger selv om man kjøpte sin første gaffel for ti år siden. Anonymkode: 029cb...c81
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #17 Skrevet 2. januar 2022 Synes det gullfargede, Halvor Bakke-design fra Magnar er så fint. Noen som har erfaring med dette? Holder fargen seg fin over tid? Anonymkode: c13db...e07
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #18 Skrevet 3. januar 2022 Ejlis skrev (På 2.1.2022 den 2.04): Trenger tips til godt bestikk som holder hverdagsbruk, og den vaskingen i maskin som følger med det. Syns det er veldig stilig med sort el gull, men har kun dårlig erfaring med det, selv om det sies det skal tåle maskinvask. Så tror jeg må gå for stål. Men tar gjerne mot tips i farger også hvis det er gode erfaringer med det. Ellers liker jeg ikke at det er så stort, og at det må være litt tagger på knivene. Har eget biffbestikk altså, men tenker at det må i det minste takle en kyllingfilet, det vi har nå er omtrent bare duganes til å smøre smør på brødskiva 😅 Vi bruker Hardangerbestikket Nina til hverdags 🤩 Anonymkode: 9f3cd...2c4
Frksti Skrevet 3. januar 2022 #19 Skrevet 3. januar 2022 (endret) Før hadde vi rimeligere bestikk til hverdags, mens vi hadde hardangerbestikk til pent. Vi har nå byttet slik at vi bruker hardangerbestikket til hverdags og kjøpt ulike typer bestikk til å pynte bordet med når vi har gjester. Det er mye mindre i bruk og holder seg da til det bruket. Har blant annet et svart bestikk og et gull bestikk, samt et med tre håndtak. Velger bestikket som passer resten av dekoren på bordet. Kan også bruke hardangerbestikket, da det ser like fint ut, selv etter daglig bruk. Endret 3. januar 2022 av Frksti 2
GammelKaktus Skrevet 3. januar 2022 #20 Skrevet 3. januar 2022 Jeg bruker hardangerbestikket til vanlig jeg, hvis ikke hadde det ikke blitt brukt. Holder seg utrolig godt og jeg ser ikke forskjell på det jeg fikk når jeg var 14 og det jeg kjøpte i går liksom. Har Kristin settet og det hadde jo bare vært tragisk om det skulle ligge i en skuff og ikke bli brukt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå