Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har erfart for lite fostervann? Var på sjekk idag pga bevegelser (ctg var bra), og legen bemerket seg for lite fostervann. Men akkurat over nivået til å være «alt for lite».. Så hun bekymret seg ikke. Legen snakket fagspråk og forkortelser til meg, og følte ikke at det ble tatt seriøst eller ordentlig.

Noen erfaringer? 
er 35+0

Anonymkode: 7968f...4e3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det noen som har erfart for lite fostervann? Var på sjekk idag pga bevegelser (ctg var bra), og legen bemerket seg for lite fostervann. Men akkurat over nivået til å være «alt for lite».. Så hun bekymret seg ikke. Legen snakket fagspråk og forkortelser til meg, og følte ikke at det ble tatt seriøst eller ordentlig.

Noen erfaringer? 
er 35+0

0,5-4,0% er det som da er for lavt. Over der igjen er de innenfor normalen. Jeg hadde 4,2%… blir litt skremt mtp at det er rett over grensa

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg ble det oppdaget lite fostervann på trivselskontroll 7 dager over termin, ble derfor satt i gang dagen etter. Ble du satt opp på ny kontroll?

Anonymkode: 9aa6d...6da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hos meg ble det oppdaget lite fostervann på trivselskontroll 7 dager over termin, ble derfor satt i gang dagen etter. Ble du satt opp på ny kontroll?

Anonymkode: 9aa6d...6da

Nei, ingen videre oppfølging..

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ikke er under grensa og du ikke skal ha noe ekstra oppfølging så kan du nok ta det med ro. De følger jo opp om det er for lite. Hadde selv lite og rett over grensa med mitt andre barn, var ingenting galt for det. 

Anonymkode: db8dd...1ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det ikke er under grensa og du ikke skal ha noe ekstra oppfølging så kan du nok ta det med ro. De følger jo opp om det er for lite. Hadde selv lite og rett over grensa med mitt andre barn, var ingenting galt for det. 

Okei, takk for beroligende svar :) Var barnet påvirket av for lite fostervann når barnet ble født? Vekstavvik, eller andre ting? :) 

Skrevet

Jeg dro inn med lite bevegelse og lite fostervann. Da tok de ut ungen samme dag

AnonymBruker
Skrevet
Rucula skrev (1 minutt siden):

Jeg dro inn med lite bevegelse og lite fostervann. Da tok de ut ungen samme dag

Hvor lite fostervann var det snakk om? Og hvor langt var du på vei? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Okei, takk for beroligende svar :) Var barnet påvirket av for lite fostervann når barnet ble født? Vekstavvik, eller andre ting? :) 

Nei, helt frisk jente på 4090 gram, født 4 dager før termindato ☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, helt frisk jente på 4090 gram, født 4 dager før termindato ☺️

Okei :) så fint at det gikk fint! 
Jeg skjønner bare ikke hvordan det blir mindre, har jo skjønt at fostervannsmengden ikke øker lengre nå, men holder seg.. Er så redd for at det skal bli enda mindre!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Noen erfaringer? 
er 35+0

Så lenge hun ikke er bekymret så skal du ikke bry deg. 

Hadde det samme fra uke 30, de var litt bekymret så derfor fikk jeg ukentlig oppfølging etter det. I uke 38 ble jeg satt i gang for da var det tomt. Babyen kom ut fin og hel, men tørr 🤭

Anonymkode: 4cd74...a86

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvor lite fostervann var det snakk om? Og hvor langt var du på vei? 

uke 39 

jeg vet ikke akkurat hvor lite, de sa bare at det var lite

AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Noen erfaringer? 
er 35+0

Jeg hadde så lite fostervann at jordmora under fødsel ikke så noe vann da jeg merket at vannet gikk hvertfall. Det var også misfarget, men fødselen gikk fint og barnet tok ingen skade.

Anonymkode: 9a827...559

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at hvis du er bekymret så ringer du inn for å få en ekstra sjekk, en ny vurdering av en annen person kan være greit om du føler deg usikker. Så er det jo bare sånn at de fleste er jo veldig flinke og ikke tar noen sjansen men så har du de få som ikke tar nok ansvar og det kan bli en stor sjansespill med uten videre oppfølging osv og at det faktisk går galt. Stol på magefølelsen, er du bekymret og ikke fikk nok svar på ting så ringer du å får en ny sjekk av en annen person! Hadde jeg vært i dine sko så tror jeg at jeg også hadde blitt litt bekymret, alt er helt sikkert i orden men hjelper veldig å få en ny vurdering tenker jeg 🥰

Anonymkode: 25106...84f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde lite fostervann kontroll 7 dager over termin. Da hadde det blitt betraktelig mindre fra trivselskontroll 3 dager tidligere. Husker ikke hva tallene var, men legen sa det var på grensen og ga meg derfor valget til å bli satt i gang eller vente med å se om det startet av seg selv. Ble litt satt ut av det hele og at jeg hadde fått så mye mindre fostervann på så få dager (hadde ikke vannavgang)..så valgte å sette i gang

Anonymkode: 7ca5f...890

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...