Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en liten som fyller 4 år snart og skal ha sin første barnebursdag. De blir 8 små barn fra barnehagegruppa hans og det er inn forbi corona reglene per i dag. Men hvordan løser man dette mht foreldre? Når barna er rundt 4 år ønsker jo mange barn, om ikke de fleste helst at mor eller far er med. Og dette ville jo ikke vært mulig å gjennomføre etter corona reglene per i dag, både mht sammenlagt antall gjester og avstand. Vi har egentlig bare plass til maks 4 foreldre utenom oss og barna dersom vi skal klare å holde 1-meteren sånn noenlunde.

Hvordan løser andre foreldre denne biten nå?

Har dere evt noen forslag til hva vi bør gjøre. Bør vi skrive noe om dette i invitasjonen?

Anonymkode: b9433...ba0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi løste det hele med å ikke ha barnebursdag, samme som de fleste andre i barnehagen i denne høsten.

Anonymkode: 5980f...f46

• Liker 7
Skrevet

En 4åring bryr seg ikke. Værre om h*n hadde vært 4-5år eldre.
Nå som skolene også er stengt, hadde jeg droppa bursdagen.

• Liker 1
Skrevet

Vi avlyste bursdag like før jul fordi iallefall. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har tenkt mye på å avlyse, men første invitasjon ble allerede sent ut i romjula og vi har fått bekreftet at 8 av 9 barn kommer. Ingen foreldre har sagt noe om de kommer eller ikke. Derfor lurer jeg på om jeg skal sende ut en melding med spørsmål rundt dette nå, slik at vi kan planlegge bedre. Av erfaring så dukker ofte foreldre opp som selvskrevne gjester, imens andre lar være og dropper bare barnet av. Men denne gang er vi jo litt avhengig av å vite det. Lurer bare på hvorden det skal formuleres og ikke minst gjennomføres. Håper jo innerst inne foreldre skjønner dette helt selv og ikke blir med🙈

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde barnebursdag med 2 barn + 2 vaksne.

Anonymkode: 042b6...a62

AnonymBruker
Skrevet
neon_sun skrev (8 minutter siden):

Vi avlyste bursdag like før jul fordi iallefall. 

Vi var invitert i to barnebursdager mellom november og desember og virker ikke som det er normen her vi bor. Smitten er ikke på det verst her. Men den florerer jo litt overalt, så vet det alltid vil være en risiko. Barnehagen er på grønt nivå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi hadde barnebursdag med 2 barn + 2 vaksne.

Anonymkode: 042b6...a62

Ja vi har også bare feiret med kjernefamilien de siste to årene. Men denne barnehagebursdagen har hun allerede gledet seg til i ett år nå og kan nesten ikke avlyse 3 dager før, så lenge helsemyndighetene sier det er greit.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Teardrop skrev (11 timer siden):

En 4åring bryr seg ikke. Værre om h*n hadde vært 4-5år eldre.
Nå som skolene også er stengt, hadde jeg droppa bursdagen.

Jentungen taklet det helt fint i fjor da hun var ni. Hun taklet også helt fint å utsette tiårsfeiringen på kort varsel pga karantene. Og hun takler i utgangspunktet slikt temmelig dårlig pga ADHD. Ikke undervurder ungenes forståelse av smittevern - den er større enn mange voksnes.

Anonymkode: 809af...9d4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde avlyst. Jeg kjenner flere som har hatt smitte på bursdagsfester og selv om feiringene var innenfor reglene er det en fryktelig følelse å ha forårsaket masse smitte blant barn og videre til deres familier. To av våre barn har måttet avlyse bursdagsfeiring to år på rad fordi bursdagene har havnet midt i perioder med mye smitte eller strenge restriksjoner og hun som har bursdag neste uke får ikke feiret med vennene sine heller. Det er bare sånn det er nå og alle er i samme båt. Det kommer andre bursdager. Barn forstår dette selv om de også synes det er trist.

Anonymkode: 9b912...a84

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg også.

Anonymkode: 62991...192

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vanlig med foreldre her ved 4 års sag, var ei som var med oga barnet var ny

Anonymkode: a1505...cb1

AnonymBruker
Skrevet

Utsett bursdagen og ta den senere. 

Anonymkode: 5adb8...0c4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...