AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #1 Skrevet 1. januar 2022 Jeg begynner egentlig å stresse med barn osv. Ser at flere av vennene mine er gravide nå, og har slått seg til ro med å forøke å danne seg familie med unger osv. Jeg er i forhold, og er i samboerskap. Jeg er 22 år, blir 23, og min partner blir 26. Jeg studerer for å bli ingeniør, og han studerer juss. Vi er bare på første året vårt. Når fikk dere barn? Føler jeg begynner å stresse over dette. Anonymkode: 694b1...c15
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #2 Skrevet 1. januar 2022 Jeg er 33 og har ikke begynt å stresse så du har hvertfall ingenting å stresse over! Få ferdig utdannelsen og jobb noen år så du har en god inntekt Anonymkode: 6de9a...37c 14
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #3 Skrevet 2. januar 2022 Når det er best å få barn tror jeg er individuelt, akkurat som veldig mye annet. Noen ting er lettere når man er ung og sprek, mens andre ting fungerer bedre når man er eldre og har mer livserfaring og "ting på stell". Jeg fikk barn da jeg var 29, synes det var akkurat passe for meg. Anonymkode: 1b608...f71 6
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #4 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er 33 og har ikke begynt å stresse så du har hvertfall ingenting å stresse over! Få ferdig utdannelsen og jobb noen år så du har en god inntekt Anonymkode: 6de9a...37c Ja, det er stort sett det rådet jeg får av alle. Jeg tenker at jeg ikke vil ha barn når jeg er nærmere opp i 40 åra. Vil ha det relativt «tidlig», men det er noen ting som må være på plass for jeg får barn, som jobb, fast inntekt osv Anonymkode: 694b1...c15 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #5 Skrevet 2. januar 2022 Jeg var 28 og samboer 33. For oss var det perfekt. Ferdig med studier, vært noen år i jobb, kjøpt oss hus og bra økonomi. Deilig å slippe slike bekymringer 😊 Anonymkode: fc26a...15b 7
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #6 Skrevet 2. januar 2022 Du har ingenting å stresse med. Jeg er fra et lite sted hvor mange allerede er på barn nummer to i en alder av 25. For meg er det utenkelig å få barn nå. Det er vanlig at folk som tar lange utdannelser også får barn noe senere! Anonymkode: 4fd93...298 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #7 Skrevet 2. januar 2022 Når man har lyst på barn, og har tilstrekkelig med (diverse) ressurser😊 Dersom du opplever forholdet ditt som stabilt, og dere har ok økonomi, kan dere fint få barn som studenter. Mange av mine medstudenter fikk barn i studietiden, noen fullførte på normert tid, noen valgte å ta permisjon. Jeg valgte å vente til jeg hadde fast jobb som 29-åring, det var rett for meg. Flere av mine kolleger har valgt å jobbe noen år, og har vært oppi 30-årene før de fikk barn. Anonymkode: ebfe0...d8f 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #8 Skrevet 2. januar 2022 Så lenge du har normal fertil helse er det greitt når du har fått deg fast jobb etter endte studier. Det er lurt å ha samboerkontrakt eller ekteskap først. Anonymkode: acaa0...afc
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #9 Skrevet 2. januar 2022 Jeg blir 30 i år og stresser ikke. Har vært gift i 4 år. Du har god tid, men det er jo individuelt når man føler seg klar. For meg var det viktig at utdannelse, jobb, og bolig var på plass, i tillegg til at det er mange steder jeg vil reise (uten barn). Anonymkode: c9870...428 2
AnonymBruker 42 Skrevet 2. januar 2022 #10 Skrevet 2. januar 2022 22 & stressa for barn? 🤣 Jeg skjønner at dette ligger under "b&f"-forum altså, men dette er jo helt på kÆnten... Hvor i verden er det du bor, TS? Vent nå i det minste til du er ferdig utdannet, har bikka trææddvve, har vært sammen med pÆrtner MINST 3 år, og du samtidig "vet/tror" dette er personen du skal bli gammel med før du begynner å stresse med diiinn slags 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #11 Skrevet 2. januar 2022 Jeg vet ikke når det er best for andre. Jeg ventet en stund, fikk barn to uker før jeg fylte 35. Det var et fint tidspunkt for meg. Det endrer hele livet, blir veldig lite tid til deg selv i ganske mange år. Så man burde nok ha realisert seg selv noen år først og fått opplevd verden litt, for å kunne være komfortabel med å konstant måtte sette et annet liv foran ditt eget. For det er litt sånn det blir. Anonymkode: 1a6be...d27 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #12 Skrevet 2. januar 2022 39år. Har nå oppnådd en god jobb og lønn, levd livet, reist mye og jobbet i mange land. Begynner å bli mer glad i å være hjemme, ikke så redd for å gå glipp av ting. Ett max to barn. Så kan jeg fokusere på dem til jeg går i grava Anonymkode: ff7a9...638 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #13 Skrevet 2. januar 2022 Greit å være ferdig med skolen først, men går sikkert bra med et permisjonsår. Fikk barn etter ferdig utdannelse, da jeg var 23, og 26 og 30. Var klart best, og hadde mest energi som 26 åring Anonymkode: 1c397...e76 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #14 Skrevet 2. januar 2022 Gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende i Norge er 29 år, i Oslo er den noe høyere. Du har god tid! Anonymkode: ea71d...c3f 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #15 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg begynner egentlig å stresse med barn osv. Ser at flere av vennene mine er gravide nå, og har slått seg til ro med å forøke å danne seg familie med unger osv. Jeg er i forhold, og er i samboerskap. Jeg er 22 år, blir 23, og min partner blir 26. Jeg studerer for å bli ingeniør, og han studerer juss. Vi er bare på første året vårt. Når fikk dere barn? Føler jeg begynner å stresse over dette. Anonymkode: 694b1...c15 Dere må nesten studere ferdig først, og det er veldig vanlig å få barn i 30 og 40-årene også. Virker som dine venninner får barn i 20-årene, mens mine venner fikk barn i 30-årene. Anonymkode: ee0c5...be8 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #16 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dere må nesten studere ferdig først, og det er veldig vanlig å få barn i 30 og 40-årene også. Virker som dine venninner får barn i 20-årene, mens mine venner fikk barn i 30-årene. Anonymkode: ee0c5...be8 Den biologiske klokken er i 20 årene. Anonymkode: e7f7a...1d7 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #17 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg begynner egentlig å stresse med barn osv. Ser at flere av vennene mine er gravide nå, og har slått seg til ro med å forøke å danne seg familie med unger osv. Jeg er i forhold, og er i samboerskap. Jeg er 22 år, blir 23, og min partner blir 26. Jeg studerer for å bli ingeniør, og han studerer juss. Vi er bare på første året vårt. Når fikk dere barn? Føler jeg begynner å stresse over dette. Anonymkode: 694b1...c15 Jeg vill begynt og tenke på det FØR 35 års alder. Anonymkode: e7f7a...1d7
kiki1980 Skrevet 2. januar 2022 #18 Skrevet 2. januar 2022 3 år etter at du har avsluttet utdanning. Fordi du skal nyte studentlivet,avsluttet utdanning i fred og ro,få jobb og erfaring i sitt felt,finne ditt sted i livet, bruke penger på deg selv noen år og da få barn. Altså 3 år etter at du har avsluttet utdanning. 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #19 Skrevet 2. januar 2022 Samme alder som deg! I stabilt forhold og gravid nå faktisk. Har alltid ønska barn. Det føltes riktig for oss og vi har alt vi trenger for å få barn så vi følte det ikke var noe mer å vente på. Så lenge du har alt på plass og du har lyst så tenker jeg kjør på. Gjerne ikke vent for lenge, mange i Norge drøyer det med barn for lenge og sliter med å få de når de da først skal ha. Selv jeg brukte 3 måneder noe som er i utgangspunktet veldig fort og jeg er jo på din alder. Kan ta opp til et år for normale par å bli gravid så det kan være fint å ha i tankene. Anonymkode: 65e1e...83c 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #20 Skrevet 2. januar 2022 Hjelpes, kjenner mange i tidlig 20 årene og det de i hvert fall ikke tenker på er barn 😊 De skal gå lange studieløp og ønsker å få seg jobb og ting på stell først. Tipper tidlig i 30 årene for de. Anonymkode: a667a...241 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå