AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #1 Skrevet 1. januar 2022 Er det innafor å si det til ektefelle under en diskusjon etter en hendelse der vedkommende har gjort noe som hen vet at du er imot? Hen gjorde noe, som hen vet at jeg syns man ikke kan gjøre med barn tilstede. Snakket om det i dag, og sa at det er noe jeg ikke kan akseptere skjer igjen. Den type oppførsel hører ikke til et hjem jeg vil at barna skal vokse opp i, og hvis hen vil gjøre sånt, så må vi bare gå fra hverandre. hen mente at jeg behandlet hen som et barn, men jeg mener at jeg må jo si ifra hvor grensene mine er for ok oppførsel.. Blir kanskje litt vagt, men har så mange nære som frekventerer kg.. Anonymkode: c41f6...013 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 1. januar 2022 Gi nå faen i hen. Bare irriterende å lese. Er det så nøye om vi vet kjønnet på partneren til en anonym bruker på kg? Anonymkode: a02fe...d43 57
Trolltunge Skrevet 1. januar 2022 #3 Skrevet 1. januar 2022 Innafor om du faktisk mener det, og det er klar melding om at du kommer til å gå om det skjer igjen. Tom trussel om du ikke egentlig mener det, og tomme trusler er bare idiotisk. Uansett om det er ovenfor barn eller partner, eller hvem som helst. 10
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #4 Skrevet 1. januar 2022 Det er selvfølgelig din rett å sette grenser og det er ikke noe galt å si "ellers orker jeg ikke mere" så lenge du mener det. Anonymkode: 7a3e7...b0a 7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #5 Skrevet 1. januar 2022 Bare om du virkelig mener det og ikke kommer med tomme trusler. Anonymkode: 3a6d9...29d 8
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #6 Skrevet 1. januar 2022 Tomme trusler er bare slitsomt å forholde seg til og roper du ulv ulv skjønner hen fort hva du har å fare med. Du har selvfølgelig rett til å sette grensene dine akkurat der du selv vil, men det er greit å ha i mente at det ikke er sikker at du er den som har rett. I tillegg er det greit å være klar over at å velge å gå fra hen ikke endrer måten hen oppfører seg mot eller rundt barna deres, tvert i mot har du som skilt null makt over hva som foregår i barnas andre hjem. Kan være ok å tenke over. Anonymkode: fe435...345 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #7 Skrevet 1. januar 2022 Helt greit f.eks å ha nulltoleranse på rus og vold og utroskap Anonymkode: 1cb4b...bce 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #8 Skrevet 1. januar 2022 Bare hvis du faktisk oppriktig mener at forholdet er over hvis ikke, ellers er det ekstremt manipulerende. Anonymkode: aecaf...ffa 6
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #9 Skrevet 2. januar 2022 Her ble det for mange hen’er å forholde seg til😰 Anonymkode: f1099...996 16
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #10 Skrevet 2. januar 2022 Helt idiotisk med hen' ene 😂🤦♀️ Anonymkode: 74fa8...cf2 16
Festlig Skrevet 2. januar 2022 #11 Skrevet 2. januar 2022 Jeg fikk det rådet en gang om at en ikke skal true med mer enn hva en greier å stå for. Hvis dette gjelder å vise seg full ovenfor barn og lage en scene som skapte utrygghet så skjønner jeg den reaksjonen din. Spørsmålet er om dere har samme syn på hva som utløste den trusselen din? Du må gå noen runder med deg sjøl om hva som er realistisk ang evt neste gang. Hva gjør du da? Slenger ut mannen på dagen og tar den store jobben med å rydde opp etterpå? 5
Virrevirrevapp Skrevet 2. januar 2022 #12 Skrevet 2. januar 2022 Hvis du virkelig mener at du vil slå opp og flytte ut om det skjer igjen, kan du selvsagt si det. 3
Gjest ti10 Skrevet 2. januar 2022 #13 Skrevet 2. januar 2022 Hvis du mener det, og er klar til å gjennomføre truslene, er det klart at du egentlig kan si hva du vil. Men det er kanskje mer konstruktivt å formulere det på en annen måte. Gjøre det klart at det er uakseptabelt uten "ellers gjør jeg ditt og datt".
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #14 Skrevet 2. januar 2022 Men med mindre det er snakk om "putte hånda nedi trusa mi så ungene risikerer å se det", er vel dette oppførsel som mannen vil ha også om dere går fra hverandre. Feks drikke alkohol foran barna, se voldelige filmer så de kan få det med seg etc. Så hvordan mener du, ts, at å gå fra hverandre vil hjelpe? Er det fordi du da ihvertfall ikke blir regna som å stå inne for dette? Eller er det såpass alvorlige ting at du kunne meldt ham til barnevernet for det? Anonymkode: 5ea5c...bae 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #15 Skrevet 2. januar 2022 Det er helt innafor å sette grenser for oppførsel du ikke kan akseptere, spesielt når det er barn involvert. Hen forsvarer seg med "å bli behandlet som et barn" for å ikke måtte ta ansvar for egen oppførsel. Du må bestemme selv hva du er komfortabel med å akseptere, men du skal ha lav terskel når du har barn. Men det er også viktig at du gjør det du sier, slik at det ikke bare blir tomme ord. Anonymkode: 6e798...9e5 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #16 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Gi nå faen i hen. Bare irriterende å lese. Er det så nøye om vi vet kjønnet på partneren til en anonym bruker på kg? Anonymkode: a02fe...d43 Gi faen i å kommentere da. Bare irriterende å lese om folk som ikke klarer å lese tekster med hen. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Her ble det for mange hen’er å forholde seg til😰 Anonymkode: f1099...996 Og her ble det nok et meningsløst innlegg. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Helt idiotisk med hen' ene 😂🤦♀️ Anonymkode: 74fa8...cf2 Helt idiotisk med innlegg som dine. Anonymkode: 6e798...9e5 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #17 Skrevet 2. januar 2022 Som andre har sagt, så lenge du står for det du sier så er det greit. Om han gjør det samme om og om igjen og du truer med det samme, da er du ute og kjører. Anonymkode: c130e...d08 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #18 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er det innafor å si det til ektefelle under en diskusjon etter en hendelse der vedkommende har gjort noe som hen vet at du er imot? Hen gjorde noe, som hen vet at jeg syns man ikke kan gjøre med barn tilstede. Snakket om det i dag, og sa at det er noe jeg ikke kan akseptere skjer igjen. Den type oppførsel hører ikke til et hjem jeg vil at barna skal vokse opp i, og hvis hen vil gjøre sånt, så må vi bare gå fra hverandre. hen mente at jeg behandlet hen som et barn, men jeg mener at jeg må jo si ifra hvor grensene mine er for ok oppførsel.. Blir kanskje litt vagt, men har så mange nære som frekventerer kg.. Anonymkode: c41f6...013 Alle skjønner jo at du er hun og det er han. Ja, dere setter grenser begge to og dere må ha en ordentlig prat om dette når barna er lagt. Anonymkode: 3d8f4...6a5 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #19 Skrevet 2. januar 2022 Det er bedre å jobbe med dette sammen som et par uten trusler. Tenk deg om det blir 50/50 og hva slags oppdragelse barna får alene hos han. Anonymkode: 3d8f4...6a5 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #20 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er bedre å jobbe med dette sammen som et par uten trusler. Tenk deg om det blir 50/50 og hva slags oppdragelse barna får alene hos han. Anonymkode: 3d8f4...6a5 Det er faen meg tragisk å tenke på hvor mange kvinner som lever med idioter fordi de må beskytte ungene fra 50-50. Denne foreldrerettighetsgreia har gått for langt. Ja, ts, det er innafor å si det om du mener det, men personlig synes jeg sånt skal sies som en full setning (altså vær konkret på hva å ikke orke mer innebærer) og ikke midt i en diskusjon/i affekt. Anonymkode: 78833...3b2 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå