Gå til innhold

Dere som bor i blokk/flermannsbolig, hvilke lyder synes dere er ok og ikke fra naboer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor i blokk, synes ikke noe om skrikelyder fra naboer som enten ser på fotballkamp eller gamer etter klokken 22. Det er fryktelig å prøve å sovne til, og så vet en ikke om det er positiv roping eller ei.

Slåsskamper/ille krangler fra naboer. Da vi flyttet hit hørte vi nabodama trolig ble banket opp. Noe som endte opp med at vi ringte politi fordi lydene var så ille at vi var redde for at hun ble drept. Det var helt horribelt, men også horribelt perioden etterpå. Ble redd for selve naboen, og ble redd for å gå ut i fellessangen. Vanlige krangler går helt greit, har full forståelse for at det hender, og tar på headsett så går helt greit. 

Slitsomt med hammering/boring men heldigvis skjer dette sjeldent. Og selvsagt skal nabo få lov til å ordne huset sitt.

Nå har vi aldri hørt det her vi bor, men ville trolig synes det var irriterende om nabo over gikk med høyhælte sko. 

Festlyder/høy musikk ofte. full forståelse for en lørdagskveld, men hadde satt skikkelig pris på at naboene kom med forvarsel.

Anonymkode: fbd3d...9ff

AnonymBruker
Skrevet

Innenfor de tidene det skal være stille, bør det være stille. Altså ikke festing til langt på natt eller borring på søndager. Må innrømme at jeg iblant lurer på hva folk driver med når de pusser opp i uker og måneder, men så lenge det er innenfor tillatte tider må man godta det. Men den der "du må tåle litt når du bor i blokk" strekker seg for min del bare til det som er fastsatt i reglene. Hvis alle bryter reglene "bare en sjelden gang" så blir det bråk hele tiden. Og de som er i blokk må innrette seg etter reglene, det er til alles beste.

Anonymkode: aeeb1...6d7

AnonymBruker
Skrevet

Etter mange år i blokk så mener jeg at kontinuerlig tramping og hopping, flytting av inventar på sen kvelds-/nattestid, og høymeldthet er det verste. Jeg bodde under en familie på sju et par år, og jeg trodde jeg skulle klikke av støyen. Nå har de endelig flyttet, og det har blitt en annen verden.

Hører naboene nå også, men nå er det normal støy. De går normalt over gulvet, er rolige etter kl 23 og snakker til hverandre i et normalt stemmeleie. Det hender tenåringen klikker, men det er normalt. Et og annet selskap syns jeg også er helt greit. Man må ha lov til å sosialisere litt.

Anonymkode: 5da8c...e89

AnonymBruker
Skrevet

Soverommet mitt ligger vegg i vegg med kjøkkenet til naboen. Er så lytt at jeg våkner av utbrudd på grunn av gaming, og holder jeg på å sovne  blir jeg brått våken igjen. Jeg skvetter av utbruddene og det tar tid å roe ned hjertebanken igjen. Forferdelig slitsomt, han pleier å game til rundt kl 01 og jeg må opp før kl 06. I tillegg pleier de å rydde kjøkkenet og vaske opp rundt midnatt noe som også høres veldig godt.

Anonymkode: 14cdb...264

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dunking og smell konstant dag inn og dag ut. Smelling med dører og skap. Har hatt to slike naboer, hørtes ut som at de ommøblerte boligen daglig. Festing, for det er så sykt mye oying og roping. Barn som leker i gangene og sparker ball mot husveggen. 

Men det aller verste, det er røyking. Folk som røyker burde ikke få lov å bo i blokk eller flermannsbolig! Samme med inkompetente gjøkhuer som ikke evner å lage mat uten å utløse brannalarmen. De to blokkene jeg har bodd i, så var det felles varsling. Så om den gikk i en leilighet, så gikk den i hele. Det var samme gjengangerne som utsløste alarmen. Såpass at de hevet gebyret for falsk brannutrykning, fordi det forstyrret alle i blokka. Lite morsomt for de i 10 etasje og må gå trappene opp og ned med sovende babyer, for så å måtte stå ute i kulda med babyer til brannvesenet kom for å slå av alarmen. Kun fordi noen er helt idiot på kjøkkenet. 

Jeg hater livet i blokk og skal aldri bo der igjen. Skal flytte i februar, takk gud! 

Anonymkode: b7558...8b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.1.2022 den 23.37):

Har vært ufrivillig vitne til at naboen har blitt ganske heftig banket opp dsv, og syns det er fryktelig å høre på.

varslet politi håper jeg!!!

Anonymkode: 82537...9df

AnonymBruker
Skrevet

Bodd i ulike blokker siste 25 år. Jeg pleier å skrive hyggelige post it lapper (anonymt) til naboer med slitsomme vaner. Ofte vet faktisk ikke folk at de irriterer andre. 

Eneste det ikke funket 100 % på, var et bofellesskap med mye festing. Men det ble litt mindre festing, da. 

Anonymkode: f46ec...c87

AnonymBruker
Skrevet

Bor i en ganske lytt blokk og har ikke noe problemer med prating, TV og fest, etc. Men jeg klarer ikke tramping og løping inne. Det bråker så sinnssykt og kjennes langt inni ryggmargen 🥲 Løping er for meg utelek og det kan barn fint gjøre ute. Og ja, har barn selv.

Anonymkode: b2222...47b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...