Gå til innhold

Dere som bor i blokk/flermannsbolig, hvilke lyder synes dere er ok og ikke fra naboer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte over dette nå, siden jeg har en eldre dame over meg som har et helt vilt volum på tv-en sin. Men jeg plages ikke av det, for vi legger oss ca samtidig så det er nattero når jeg skal legge meg 😄 

Lyder som plager meg er festbråk utover natten og folk som krangler/slåss. Har vært ufrivillig vitne til at naboen har blitt ganske heftig banket opp dsv, og syns det er fryktelig å høre på. Folk som tar veldig private mobilsamtaler på balkongen kan også være litt slitsomt, spesielt siden mitt soverom er rett ved naboene sin veranda. De gir f, legger ut om anal-sex og alt mulig sykt og snakker utrolig høyt. 

Hvilke lyder synes dere er ok å leve med? Og motsatt? 

Anonymkode: c8721...b86

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenkte over dette nå, siden jeg har en eldre dame over meg som har et helt vilt volum på tv-en sin. Men jeg plages ikke av det, for vi legger oss ca samtidig så det er nattero når jeg skal legge meg 😄 

Lyder som plager meg er festbråk utover natten og folk som krangler/slåss. Har vært ufrivillig vitne til at naboen har blitt ganske heftig banket opp dsv, og syns det er fryktelig å høre på. Folk som tar veldig private mobilsamtaler på balkongen kan også være litt slitsomt, spesielt siden mitt soverom er rett ved naboene sin veranda. De gir f, legger ut om anal-sex og alt mulig sykt og snakker utrolig høyt. 

Og den bankingen meldte du fra om til politiet eller? 

• Liker 8
Skrevet

Da ringer man politet, man sitter ikke og hører på 😳

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

jeg er ikke fan av bråkete naboer som generelt lager mye lyd. jeg bor i blokk fra 70tallet men hører ingen naboer bortsett fra en som nyser veldig høyt. synes folk generelt burde tenke litt mer på andre og ikke bråke mye som en vane. jeg har bodd steder 6-12 mnd. flere ganger hvor huseier ikke har hørt meg, og faktisk lurt på om jeg er hjemme i det heletatt. jeg er bare rolig og stille. kan spille høy musikk men det er ikke ofte, og bare dagtid og kort ( f.eks mens jeg vasker ). vil mye heller høre naboer pule hverandre fillete, enn barn som løper over gulvet xD. Det er 88 leiligheter i blokka. 

Anonymkode: 5d944...f09

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
IDGAF skrev (4 minutter siden):

Da ringer man politet, man sitter ikke og hører på 😳

Hva tror du jeg gjorde? Jeg var VITNE som sagt. Har vært og snakket med både politiet og borettslaget så ro deg kraftig ned du! 

• Liker 25
Skrevet

Unødvendig bråk er så klart noe en prøver å unngå for å ta hensyn til naboer. Utover det synes jeg folk må få lov til å leve livene sine som de vil i sitt eget hjem. Tåler en ikke å høre andre får en kjøpe seg en enebolig for seg selv.

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hva tror du jeg gjorde? Jeg var VITNE som sagt. Har vært og snakket med både politiet og borettslaget så ro deg kraftig ned du! 

Da skjønner jeg ikke hvorfor du nevnte det eksempelet under en tråd som handler om hvilke lyder som er ok og ikke fra naboer… 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har vært ufrivillig vitne til at naboen har blitt ganske heftig banket opp dsv,

Du vet at man har naboplikt til å varsle politiet og gripe inn ved å ringe på døra osv ved mistanke om partnervold? Www.taushettarliv.no hashtag #naboplikt 

Anonymkode: fc090...798

AnonymBruker
Skrevet

Lydene jeg irriterer meg over er festing, men det er sjelden. Eller naboen rett ved siden av,hun smeller igjen døra si når hin går ut. Det rister i vinduene inne hos meg. Eller når naboen oppe drar ut og hunden er hjemme. Den gråter. Høres ut som ett barn. For noen dager siden hørte jeg på den gråtingen i 8 timer. 

Anonymkode: 1c4a8...6d4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du vet at man har naboplikt til å varsle politiet og gripe inn ved å ringe på døra osv ved mistanke om partnervold? Www.taushettarliv.no hashtag #naboplikt 

LES du. Jeg har anmeldt det, så ro deg ned! Jeez

• Liker 13
Skrevet

Bor i tomannsbolig. Desidert verste lyden er BASS fra musikkanlegg. Uansett om den er så lav at jeg såvidt hører den! 

Liker heller ikke dunking i vegger og høylytt festbråk.

Hadde naboer som bråkte en del, heldigvis flyttet de, har vært kjempeheldig med de nye! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor blir du så sint og spydig og ber folk roe seg ned bare fordi de sier at man må ringe politiet når noen blir banket? Det er naturlig folkevett å gjøre det. Derimot ikke naturlig å reagere med sinne når noen minner en på hvor viktig det er å ringe politiet for å avverge at liv går tapt! Det er ikke bare du som leser her inne vet du, men hundretusener av andre også 

• Liker 6
Skrevet

Hva sier deg at hun ikke gjorde det? 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

LES du. Jeg har anmeldt det, så ro deg ned! Jeez

Tror heller det er du som må roe deg ned. Du har aggresjonsproblemer når du blir så sint for at noen skriver en velment påminnelse som kan stå om liv og død. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
IDGAF skrev (1 minutt siden):

Da skjønner jeg ikke hvorfor du nevnte det eksempelet under en tråd som handler om hvilke lyder som er ok og ikke fra naboer… 

Jeg kan skrive akkurat det jeg vil etter forumets regler, så hvis du ikke liker det er det ingen som tvinger deg til å lese :) Eller kverulere :) 

Så du mener at krangling og slåssing er akseptable lyder fra naboer? For jeg syns ikke det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Tatja skrev (Akkurat nå):

Hva sier deg at hun ikke gjorde det? 

Jeg har ikke påstått at hun ikke gjorde det. Jeg ville forsikre meg om at hun og alle andre som leser tråden blir minnet på naboplikten 

• Liker 1
Skrevet

Krangling. Høylytt krangling. Skriking (fra voksne, type psykiske problemer eller dop). Og sensitive mobilsamtaler på balkong. Veldig høy musikk på natta på ukedager.

Det meste annet er OK.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor blir du så sint og spydig og ber folk roe seg ned bare fordi de sier at man må ringe politiet når noen blir banket? Det er naturlig folkevett å gjøre det. Derimot ikke naturlig å reagere med sinne når noen minner en på hvor viktig det er å ringe politiet for å avverge at liv går tapt! Det er ikke bare du som leser her inne vet du, men hundretusener av andre også 

Jeg HAR ringt så slapp av! Er jo du som er ufin, som ikke LESER. Hvorfor så sint? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som man mister livskvalitet med å bo i blokk.. noe som heter å bo seg ihjel. 

Høres helt bedritent ut for å si det rett ut

Anonymkode: cd89e...ce1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Barnelek på dagtid er ok. Det er normale lyder.

Musikk hele dagen i sommervarmen, bass og fest er ikke ok. fest kan man ha i enebolig. Det er drittlyder.

Anonymkode: 60737...7ee

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som man mister livskvalitet med å bo i blokk.. noe som heter å bo seg ihjel. 

Høres helt bedritent ut for å si det rett ut

Anonymkode: cd89e...ce1

Noen ganger har man ikke noe valg. Jeg kommer ikke til å finne en relevant jobb på bygda, og jeg gidder ikke bruke store deler av dagen på å reise til / fra jobb. Har ikke råd til enebolig i byen. 

Festing i blokk skulle vært forbudt, og hatt dødsstraff ved overtredelse. 

Alt annet (som ikke er vold eller annen kriminalitet) er som regel greit. 

Anonymkode: 48018...543

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...