Gå til innhold

Rare klumper på overleppa til min datter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er bekymra for dattera mi på 9 år. Hun er ekstremt forkjøla og har vært det helt siden 2. juledag. Hun hoster masse og er veldig snørrete i nesa. Hun snyter seg masse hele tiden på både dopapir og papirlommetørklær, og uansett hvor mye hun snyter seg så er hun fortsatt like snørrete. Dette har pågått i 6 dager nå, og det er fortsatt ikke noe bedre. Hun hoster og snørrer like mye fortsatt. My snyte seg omtrent hvert eneste minutt. Også har hun klagd på lite matlyst og mild hodepine. Hun gikk julebukk sammen med sine 3 bestevenninner tidligere i desember, men hun testa negativt for covid-19 da hun ble forkjøla 2. juledag, så det er heldigvis ikke korona. Men nå i dag så fikk hun plutselig noen sånne merkelige små klumper på overleppa som kan se ut som små byller. Det ser ikke akkurat særlig bra ut, og det bekymrer meg, faktisk. Kan disse klumpene ha noe med den kraftige forkjølelsen hennes eller er det helt andre årsaker til dem? Bør vi oppsøke lege? Tok bilde av disse klumpene på overleppa hennes sånn at dere kan se hvordan det ser ut. Kanskje noen her på KG vet hva dette er for noe?

20220101_195052 Cropped.jpg

Anonymkode: c9d0a...16c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig må dere snakke med lege om disse klumpene, og jeg ville også ha testet datteren din en gang til for covid-19

Anonymkode: c619f...86a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herpes...? Høres ut som et førstegangs utbrudd, mange som blir forkjøla samtidig da. Hun kan ha bli smittet ved å f.eks delt drikkeflaske med noen med et utbrudd på gang.

Anonymkode: b005e...8a0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som herpes også altså.

Anonymkode: b005e...8a0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Selvfølgelig må dere snakke med lege om disse klumpene, og jeg ville også ha testet datteren din en gang til for covid-19

Anonymkode: c619f...86a

Hvorfor teste en gang til?

Anonymkode: e90ef...84c

AnonymBruker
Skrevet

herpes, 100 %.

Anonymkode: e4033...306

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvorfor teste en gang til?

Anonymkode: e90ef...84c

Fordi det kan være covid, selvfølgelig. For et spørsmål!

Anonymkode: ea130...24f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig at det ser ut som et herpesutbrudd. Eller forkjølelsessår som mange sier. 

Anonymkode: 39f6d...7c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som herpes men også som hånd, fot og munnsykdom. Datteren vår fikk blemmer inni munnen, på leppene og over neseryggen. 

Covid må testes igjen fordi om det testes for tidlig så viser det ikke på testen. Vet om folk som har testet flere ganger negativt for å så få positivt test etter noen dager. 

Anonymkode: 9e527...640

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for fine svar! Vi skal bestille en legetime og ta en ny covid-test og en evt. blodprøve om nødvendig.

Ts

Anonymkode: c9d0a...16c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...