AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #1 Skrevet 1. januar 2022 Hei! De siste to månedene har jeg ligget ALTFOR lavt, grunnet nye medisiner som har gitt meg ekstrem kvalme og nedsatt matlyst. På disse 2 mnd har jeg gått ned 8kg, og ikke trent - så en del er nok også muskler. Er det bare å kjøre på, spise i et lite underskudd, nok proteiner og trene igjen? Vil jeg da slippe å legge på meg fett, så lenge jeg ligger i et lite underskudd? Nå har jeg vel ligget 1200 i underskudd, som absolutt ikke er bra. Er bare redd for å legge på meg fett igjen. Anonymkode: fb6a1...ff4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #2 Skrevet 2. januar 2022 For å legge på deg muskler må du i et overskudd. Du risikerer å miste enda mer muskler om du spiser i underskudd. Anonymkode: 47a7f...7c2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #3 Skrevet 2. januar 2022 Jeg forstår ikke. Du vil legge på deg, men ikke legge på deg fett? Da må du ligge på vedlikehold/litt overskudd hva angår kalorier og sørge for at du får i deg masse proteiner, samtidig som du trener tung styrke for å legge på deg muskler. På 2 måneder går du ikke ned 8 kg i muskelmasse.... Du bygger ikke 8 kg muskler på 2 måneder, og da kan du naturligvis ikke miste det på 2 måneder heller. Jeg tenker du burde ta kontakt med en seriøs personlig trener eller ernæringsfysiolog for å lære deg om hvordan kroppen fungerer, for kunnskapen din er ganske dårlig. Sjekk ut maksprestasjon på instagram for eksempel. Anonymkode: 78917...8e5 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #4 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg forstår ikke. Du vil legge på deg, men ikke legge på deg fett? Da må du ligge på vedlikehold/litt overskudd hva angår kalorier og sørge for at du får i deg masse proteiner, samtidig som du trener tung styrke for å legge på deg muskler. På 2 måneder går du ikke ned 8 kg i muskelmasse.... Du bygger ikke 8 kg muskler på 2 måneder, og da kan du naturligvis ikke miste det på 2 måneder heller. Jeg tenker du burde ta kontakt med en seriøs personlig trener eller ernæringsfysiolog for å lære deg om hvordan kroppen fungerer, for kunnskapen din er ganske dårlig. Sjekk ut maksprestasjon på instagram for eksempel. Anonymkode: 78917...8e5 Hvor har jeg skrevet at jeg ønsker å legge på meg? Jeg må fortsatt ned noen kilo da jeg har vært ganske overvektig, men vil ikke fortsette å spise så lite nå når kvalmen er over. Jeg vil ned i fettprosent, uten å miste masse muskelmasse. Man kan fint bygge muskler i et lite underskudd, så nei - kunnskapen min er ikke så dårlig som du skal ha den til. Det jeg lurer på er om det er fysisk mulig å legge på seg fett i et lite underskudd, nå når kroppen har fått så lite kalorier i lang tid, eller om det bare er å legge seg på ca 1600 igjen, begynne å trene og fortsette som jeg gjorde før jeg begynte på medisiner og ikke fikk i meg så mye mat. Anonymkode: fb6a1...ff4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #5 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): For å legge på deg muskler må du i et overskudd. Du risikerer å miste enda mer muskler om du spiser i underskudd. Anonymkode: 47a7f...7c2 Kan bygge muskler i et lite underskudd, men er selvfølgelig mye lettere i overskudd/vedlikehold. Anonymkode: fb6a1...ff4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå