Gå til innhold

Mat og kalorier

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! De siste to månedene har jeg ligget ALTFOR lavt, grunnet nye medisiner som har gitt meg ekstrem kvalme og nedsatt matlyst. På disse 2 mnd har jeg gått ned 8kg, og ikke trent - så en del er nok også muskler. Er det bare å kjøre på, spise i et lite underskudd, nok proteiner og trene igjen? Vil jeg da slippe å legge på meg fett, så lenge jeg ligger i et lite underskudd? Nå har jeg vel ligget 1200 i underskudd, som absolutt ikke er bra. Er bare redd for å legge på meg fett igjen.

Anonymkode: fb6a1...ff4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For å legge på deg muskler må du i et overskudd. Du risikerer å miste enda mer muskler om du spiser i underskudd. 

Anonymkode: 47a7f...7c2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke. Du vil legge på deg, men ikke legge på deg fett? Da må du ligge på vedlikehold/litt overskudd hva angår kalorier og sørge for at du får i deg masse proteiner, samtidig som du trener tung styrke for å legge på deg muskler. 

På 2 måneder går du ikke ned 8 kg i muskelmasse.... Du bygger ikke 8 kg muskler på 2 måneder, og da kan du naturligvis ikke miste det på 2 måneder heller. Jeg tenker du burde ta kontakt med en seriøs personlig trener eller ernæringsfysiolog for å lære deg om hvordan kroppen fungerer, for kunnskapen din er ganske dårlig. Sjekk ut maksprestasjon på instagram for eksempel. 

Anonymkode: 78917...8e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg forstår ikke. Du vil legge på deg, men ikke legge på deg fett? Da må du ligge på vedlikehold/litt overskudd hva angår kalorier og sørge for at du får i deg masse proteiner, samtidig som du trener tung styrke for å legge på deg muskler. 

På 2 måneder går du ikke ned 8 kg i muskelmasse.... Du bygger ikke 8 kg muskler på 2 måneder, og da kan du naturligvis ikke miste det på 2 måneder heller. Jeg tenker du burde ta kontakt med en seriøs personlig trener eller ernæringsfysiolog for å lære deg om hvordan kroppen fungerer, for kunnskapen din er ganske dårlig. Sjekk ut maksprestasjon på instagram for eksempel. 

Anonymkode: 78917...8e5

Hvor har jeg skrevet at jeg ønsker å legge på meg? Jeg må fortsatt ned noen kilo da jeg har vært ganske overvektig, men vil ikke fortsette å spise så lite nå når kvalmen er over. Jeg vil ned i fettprosent, uten å miste masse muskelmasse. Man kan fint bygge muskler i et lite underskudd, så nei - kunnskapen min er ikke så dårlig som du skal ha den til. 

Det jeg lurer på er om det er fysisk mulig å legge på seg fett i et lite underskudd, nå når kroppen har fått så lite kalorier i lang tid, eller om det bare er å legge seg på ca 1600 igjen, begynne å trene og fortsette som jeg gjorde før jeg begynte på medisiner og ikke fikk i meg så mye mat.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

For å legge på deg muskler må du i et overskudd. Du risikerer å miste enda mer muskler om du spiser i underskudd. 

Anonymkode: 47a7f...7c2

Kan bygge muskler i et lite underskudd, men er selvfølgelig mye lettere i overskudd/vedlikehold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...