AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #1 Skrevet 1. januar 2022 Hvorfor skal lyden være på kinovolum nivå når barn ser på tv? Skulle trodd de var tunghørte. Tegneserier på tv er mye skriking og alle stemmene er høye og aggressive. Hvorfor? Barn tar etter og leker høylydt og skrikende etter å ha sett på Disneyfilmer o.l Jeg blir så sliten i hodet og skuldrene er høyt oppe. Jeg blir stresset av masete barnefilmer🙈 Anonymkode: 8e689...362 1
Knots Skrevet 1. januar 2022 #2 Skrevet 1. januar 2022 Husker da jeg og mine søsken var små, og mamma sa sikkert 43 ganger hver dag "demp det" når vi så tv. Nå har jeg blitt min mor, og mine barn hører sikkert 43 ganger hver dag "demp det" når de ser tv 😂 Tror ikke de tenker over volumet... De bare er sånn... Men slitsomt, ja! 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #3 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hvorfor skal lyden være på kinovolum nivå når barn ser på tv? Skulle trodd de var tunghørte. Tegneserier på tv er mye skriking og alle stemmene er høye og aggressive. Hvorfor? Barn tar etter og leker høylydt og skrikende etter å ha sett på Disneyfilmer o.l Jeg blir så sliten i hodet og skuldrene er høyt oppe. Jeg blir stresset av masete barnefilmer🙈 Anonymkode: 8e689...362 Barn må få være engasjerte. Ta på headset om det blir for ille. Anonymkode: 3b9b7...eb1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #4 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Barn må få være engasjerte. Ta på headset om det blir for ille. Anonymkode: 3b9b7...eb1 Engasjerte? Det å ikke snakke og rope så høyt og ta hensyn til omgivelsene, er en del av sosialiseringsprosessen hos barn, men jeg lurer på hvorfor det skal være så høy lyd på tv? Hva er grunnen til det? En 10 åring klarer fint å se film på normalt volum, istedenfor volum som er så høyt at man hører det i hele huset/ leiligheten. Ts Anonymkode: 8e689...362 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #5 Skrevet 1. januar 2022 Tja barn liker jo at alt er bråkete og masete. Men jeg tenker de må få veiledning av voksne og beskjed om å skru ned lyden, det tar ingen barn skade av. Anonymkode: 9c923...870 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #6 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Engasjerte? Det å ikke snakke og rope så høyt og ta hensyn til omgivelsene, er en del av sosialiseringsprosessen hos barn, men jeg lurer på hvorfor det skal være så høy lyd på tv? Hva er grunnen til det? En 10 åring klarer fint å se film på normalt volum, istedenfor volum som er så høyt at man hører det i hele huset/ leiligheten. Ts Anonymkode: 8e689...362 Så i din mening skal barn alltid bare leke stille og rolig så du ikke blir sliten? Anonymkode: 3b9b7...eb1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #7 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så i din mening skal barn alltid bare leke stille og rolig så du ikke blir sliten? Anonymkode: 3b9b7...eb1 Nei, jeg mener HØY lyd når de ser tv Ts Anonymkode: 8e689...362 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #8 Skrevet 1. januar 2022 Unger lager lyd, men jeg gidder ikke unødig skrål eller bråkete TV. Jeg forventer innestemme og levelig volum. Anonymkode: ffb21...824 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå