AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #1 Skrevet 1. januar 2022 Jeg er nesten konstant tett nå som jeg er gravid. Tester meg for korona hele tiden i tilfelle… men vet jo at mange gravide får påvirkete slimhinner slik nesen kan føles tett. Er det noen som har råd til nesespray? Kan jo ikke bruke vanlig siden det er for korttidsbehandling. Saltvann har ikke virket. Anonymkode: ab46f...2f1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #2 Skrevet 1. januar 2022 Du kan bruke den for barn (men kun for kortidsbehandling). Du må nok belage deg på å være tett i perioder, men det er den eneste som funka for meg iallefall. Anonymkode: aa31d...ac9
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #3 Skrevet 1. januar 2022 Jeg gav opp og har brukt otrivin i de siste månedene, søvn er helt umulig om jeg ikke får puste med nesa. Får ta avvenning når jeg har født 😅 Anonymkode: e500e...ea1 4
Vifte Skrevet 1. januar 2022 #4 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg gav opp og har brukt otrivin i de siste månedene, søvn er helt umulig om jeg ikke får puste med nesa. Får ta avvenning når jeg har født 😅 Anonymkode: e500e...ea1 Samme her 😊
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #5 Skrevet 1. januar 2022 Så man kan bruke Otrivin? Det er helt 100% sikkert ikke farlig for baby? Jeg er nesesprayavhengig fra før. Kjøpte saltvann nå i romjulen, men synes nesten jeg blir tettere av det! Hadde egentlig bare innstilt meg på å være kronisk tett frem til september 😅 …men da kan jeg kanskje fortsette med min kjære otrivin? Anonymkode: a9d32...28a
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #6 Skrevet 1. januar 2022 Min lege sa at jeg også kunne bruke allerginesespray (som jeg allerede får på resept) om det er noe du har. Men hør med legen din om din type Har også hørt at Otrivin er helt trygt, det er ikke anbefalt over tid men det er ikke pga graviditet men fordi man blir "avhengig" (det tørker ut slimhinnene osv) Er supertett selv, må ty til Otrivin i blant. Anonymkode: e0fbd...80a
Juni15 Skrevet 2. januar 2022 #7 Skrevet 2. januar 2022 Sjekket på tryggmammamedisin.no tidligere, og det stod det at både vanlig otrivin og «den gule» (foretrekker den når jeg er syk, husker ikke hva den heter) er trygg. Men man skal holde seg unna de med mentol. Bruker selv saltvann nå som jeg kun trenger det før leggetid. 1
Waldfee Skrevet 2. januar 2022 #8 Skrevet 2. januar 2022 Jeg brukte vanlig otrivin de siste månedene. Var så tett! Da baby var ute, var jeg ikke tett så trengte ikke mer - altså ikke avhengig etter fødsel. Jordmor sa det var ok.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #9 Skrevet 2. januar 2022 Otrivin er trygt. Det står i pakningsvedlegget at den ikke skal brukes av gravide, men sjekk tryggmammamedisin.no, som en nevner over, angående det. Ellers har Zymelin samme virkestoffet som Otrivin, og her står det i pakningsvedlegget at den kan brukes i svangerskap. Dette gjelder jo de 10 dagene på rad man ikke skal overstige med slimhinneavsvellende nesespray da, gravid eller ikke. Men jeg brukte det i betydelig mer enn ti dager, nesa var helt totalt tett, og det var ikke noe annet som hjalp. Fastlegen min visste om det, og sa at det var ok når jeg hadde prøvd alt annet, men at det selvsagt var fare for avhengighet. Hun skrev ut en nesespray mot allergi først, men det virket heller ikke. Jeg sprayet i ett nesebor i ti dager, og byttet så. Og brukte minst mulig. Stor sett en gang før leggetid på kvelden, og en før middag fordi det var vanskelig å spise med helt tett nese. Jeg ble ikke avhengig, jeg kunne puste som normalt gjennom begge nesebor dagen etter at barnet var født. Anonymkode: 323c8...627
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå