Gå til innhold

Dame på verksted mister jobben på grunn av løgn

Anbefalte innlegg

Gjest Smeltemann
Skrevet
Bacteria skrev (Akkurat nå):

Skjønte ikke dette… Lærlingen har gått til avisa og fortalt at hun fikk sabotert læretida si, ved at hun ble lurt til å gjøre feil. Skal hun få gå opp til fagprøve må hun dementere denne løgnen. Har jeg forstått det riktig?

Er det løgn da?

Hele tråden 😂😂😂

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bacteria skrev (3 minutter siden):

Skjønte ikke dette… Lærlingen har gått til avisa og fortalt at hun fikk sabotert læretida si, ved at hun ble lurt til å gjøre feil. Skal hun få gå opp til fagprøve må hun dementere denne løgnen. Har jeg forstått det riktig?

Er det løgn da?

Ingen har sagt til ho at ho skal helje olje i beholderen for spylevæske. Ho har selv ansvar for å rette opp i egen løgn.

AnonymBruker
Skrevet
Nykalender2022 skrev (Akkurat nå):

Ingen har sagt til ho at ho skal helje olje i beholderen for spylevæske. Ho har selv ansvar for å rette opp i egen løgn.

Har du bevis på det? Kan hun ha bevis på sabotasje av opplæring? 

Skal hun ikke følges opp av flere enn deg da?

Anonymkode: 6065d...546

• Liker 8
Skrevet
Nykalender2022 skrev (29 minutter siden):

Fordi ho nekter å skrive brev til avisa og si at det ikke er sant.
Nå får ho ikke fagbrev fordi ho har gjort masse feil som jeg har dokumentert. Jeg er den som sjekker arbeidet og tar bilder. Disse sender jeg til sjefen og han er oppgitt over det dårlige arbeidet.

Da får hun som fortjent da.

Nå blir hun sikkert snart ufør med "angst"

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Nykalender2022 skrev (32 minutter siden):

Nå får ho ikke fagbrev fordi ho har gjort masse feil som jeg har dokumentert. Jeg er den som sjekker arbeidet og tar bilder. Disse sender jeg til sjefen og han er oppgitt over det dårlige arbeidet.

Hvilken avis er dette? Hvor kan man lese om saken :briller:

Anonymkode: 19b9c...e31

• Liker 14
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du bevis på det? Kan hun ha bevis på sabotasje av opplæring? 

Skal hun ikke følges opp av flere enn deg da?

TS kan umulig være fadder. Bedriften vil ikke risikere sitt omdømme ved å la ukvalifisert personell ta ansvar for en lærling.

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (2 minutter siden):

TS kan umulig være fadder. Bedriften vil ikke risikere sitt omdømme ved å la ukvalifisert personell ta ansvar for en lærling.

Det er ikke alle bedrifter som tenker på å gi opplæring til en lærling. Mange av de utnytter lærlinger til å gjøre drittarbeid mens lærlingen må selv stå for egen opplæring. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Nykalender2022 skrev (13 minutter siden):

Link til avisen, eventueltbilder av intervjuet i en papiravis, takk!

Anonymkode: 4e0e0...8dd

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Ved den feilen som en annen gjorde så skulle jeg helle i frostvæske. En annen ansatt viste meg hvor jeg hentet dette i verkstedet og var med meg da jeg hentet en helt ny flaske. 

Rett før bilen skulle ut igjen så ser en kollega av det var en rar farge. Verken jeg eller den ansatte som hjalp meg å finne helt ny frostvæske skjønte noe. For vi åpnet den akkurat, fylte på, skrudde på korken pg satte den på benken. Så har noen fylt olje i beholderen, fylt på bilen og satt igjen på benken uten korken på. Dette mens jeg var ute å hentet meg lunsj. 

Så det kan faktisk hende at hun ikke helte olje der du tror. Kanskje noen andre saboterer henne? Kanskje hun snakker sant!

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
Nykalender2022 skrev (18 minutter siden):

Jo, du sa at hun skulle helle olje i beholderen for spylevæske. Slik at du kunne ta bilde av det og sende til sjefen.

Slutt å lyv og ta ansvar.

Anonymkode: d97c7...c35

• Liker 18
Skrevet

TS er ikke bare årets verste kollega, men det er nesten så man får lyst å ta en klassisk diagnostisering her inne. :ler:

• Liker 20
Skrevet

Avskjedigelsen du har fått er helt på sin plass.

• Liker 2
Skrevet

Jeg sa til sjefen at det aldri ville fungere med dame. Jeg er den som har jobba lengst på verksted så veit hva jeg snakker om.

Ho kommer aldri til å få jobb på et verksted i nærheten da alle verkstedene har fått høre sannheten om ho. Alle på verksted er forbanna på ho. Selv om verksted er konkurenter med andre verksted så prater vi med hverandre for å vite hva som skjer.

Ho er så dum at ho tror ho kommer til å fagbrev så ho skjønner ikke alvoret.

Skrevet
Nykalender2022 skrev (1 time siden):

Hvorvidt hun består fagprøven eller ikke er det sensorene fra prøvenemnda som avgjør, ikke du eller sjefen din.

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
Nykalender2022 skrev (Akkurat nå):

Jeg sa til sjefen at det aldri ville fungere med dame. Jeg er den som har jobba lengst på verksted så veit hva jeg snakker om.

Ho kommer aldri til å få jobb på et verksted i nærheten da alle verkstedene har fått høre sannheten om ho. Alle på verksted er forbanna på ho. Selv om verksted er konkurenter med andre verksted så prater vi med hverandre for å vite hva som skjer.

Så du var negativ til hunkjønn fra dag en, det regna jeg med. Hvorfor? 

Du høres ut som han jeg jobbet med og han lagde også rykter om meg. Nå er dette noen år siden for min del. Ja, sånn en som deg ødela for meg i en hel by, men det finnes andre byer. For meg sier det meg bare en utrolig misunnelse og redsel for at ei jente kan bli bedre enn deg  

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Slutt og troll nå, gå å hjelp moren din med noe fornuftig.

Anonymkode: d0ba2...36a

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
Nykalender2022 skrev (11 minutter siden):

Jeg sa til sjefen at det aldri ville fungere med dame. Jeg er den som har jobba lengst på verksted så veit hva jeg snakker om.

Hvis du har bestemt deg på forhånd er det jo ikke rart det ikke fungerer. Er det bare fordi dere har en sjargong der dere konstant snakker nedsettende om damer, eller er det en annen grunn? Skal jeg da si at menn aldri kan jobbe i barnehage?

Anonymkode: f408f...596

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis du har bestemt deg på forhånd er det jo ikke rart det ikke fungerer. Er det bare fordi dere har en sjargong der dere konstant snakker nedsettende om damer, eller er det en annen grunn? Skal jeg da si at menn aldri kan jobbe i barnehage?

Anonymkode: f408f...596

Tviler sterkt på at ho ikke kommer til å si opp lærlingkontrakten. Ho har jobbet på verksted et halvt år. Det er ingen som snakker med ho så jeg tror ikke dama orker et og et halvt år til på verksted. Etter dama ble intervjua av avisa har ho ikke noe fast plass i verksted lenger. Nå går ho rundt og rydder for oss andre, men ingen har glemt hva ho har sagt til avisa eller meg forran andre.

AnonymBruker
Skrevet
Nykalender2022 skrev (1 minutt siden):

Tviler sterkt på at ho ikke kommer til å si opp lærlingkontrakten. Ho har jobbet på verksted et halvt år. Det er ingen som snakker med ho så jeg tror ikke dama orker et og et halvt år til på verksted. Etter dama ble intervjua av avisa har ho ikke noe fast plass i verksted lenger. Nå går ho rundt og rydder for oss andre, men ingen har glemt hva ho har sagt til avisa eller meg forran andre.

Hvorfor har du noe i mot damer på verksted? 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Nykalender2022 skrev (5 minutter siden):

Så kom med bevis i form av dette påståtte intervjuet på at dette faktisk har skjedd da!

Anonymkode: 4e0e0...8dd

• Liker 9
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...