AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #1 Skrevet 1. januar 2022 Noen som har erfaring med gjeldsordning når man har ektefelle ? Får man noe til husleie, barnehage osv utenom livsopphold ? Setter stort pris på svar Anonymkode: 38b19...fe1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #2 Skrevet 1. januar 2022 Hvis du trenger gjeldsordning så vet du vel allerede hva du sitter igjen med? Anonymkode: 95868...64e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #3 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 1.1.2022 den 22.19): Hvis du trenger gjeldsordning så vet du vel allerede hva du sitter igjen med? Anonymkode: 95868...64e Formulerte meg kanskje litt feil. Er snakk om å søke gjeldsordning . Vet man får til livsopphold. Lurer egentlig hvordan det fungerer nå man er gift ,og hva mye mannen må dekke av utgifter pga jeg har kommet meg i denne gjelden selv. Får jeg til halv barnehage regning? Halv husleie ? Hvordan er reglene , kall meg gjerne dum men jeg lurer virkelig . Eller trekker de alt av min trygd bortsett fra livsopphold. Anonymkode: 38b19...fe1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #4 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Formulerte meg kanskje litt feil. Er snakk om å søke gjeldsordning . Vet man får til livsopphold. Lurer egentlig hvordan det fungerer nå man er gift ,og hva mye mannen må dekke av utgifter pga jeg har kommet meg i denne gjelden selv. Får jeg til halv barnehage regning? Halv husleie ? Hvordan er reglene , kall meg gjerne dum men jeg lurer virkelig . Eller trekker de alt av min trygd bortsett fra livsopphold. Anonymkode: 38b19...fe1 Tipper du får beholde din andel av barnehageutgifter og husleie i forhold til samlet inntekt i husstanden. Hvis du forsørger ektefellen så får du beholde mer, er det sånn at ektefellen forsørger deg, så får du beholde noe mindre, så er nok litt individuelt. Ville ringt namsmann eller nav sin gjeldstelefon, men tipper du ikke får ordentlig svar før søknaden er behandlet og namsmannen har laget et forslag. Namsmamm trekker bare 3 første månedene,mens forhandlingene med kreditorer pågår. namsmann vedtar en betalingsavtale som du må passe på å følge selv. Den får du bare innvilget en gang i livet så viktig å ikke rote til den. Anonymkode: 95868...64e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #5 Skrevet 2. januar 2022 Du får ca 9000 kr til livsopphold, halv husleie, halv barnehage pluss halve satsen for barna i henhold til alder på barna. Anonymkode: 024e6...3b9
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #6 Skrevet 2. januar 2022 Tusen takk for alle svar ☺️ Anonymkode: 38b19...fe1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå