AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #1 Skrevet 1. januar 2022 Hallo, jeg har en ung kunstner i familien som er fantastisk god på å tegne og male. Nå har hun malt et portrett på bestilling til en kunde i USA. Er det en spesiell måte/noen forholdsregler hun må ta, slik at pakken kommer frem? Hun kommer til å kreve betaling på forskudd, og de har avtalt pris. Anonymkode: 8f0f2...2a4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #2 Skrevet 1. januar 2022 Med posten er det dessverre så godt som ingen erstatning hvis pakken forsvinner (kun en symbolsk sum). Hvis det er snakk om et verdifullt maleri ville jeg sjekket DHL eller lignende. Anonymkode: 06774...c40 1
Pachka Sigaret Skrevet 2. januar 2022 #3 Skrevet 2. januar 2022 Her anbefaler jeg å la kjøper velge om de vil betale for forsikring eller ikke, og da vil kjøper være inneforstått med at hele forsendelsen kan gå tapt uten erstatning om de velger å ikke betale for forsikring. Husk å deklarere alt rett, slik at det ikke oppstår problemer med tolldeklarasjonen når denne pakken skal fortolles i mottakerlandet! Hvis du vil sende til USA med Posten vil mottakerlandets postleverandør USPS behandle sendingen. Jeg vet ikke om jeg er heldig, men jeg har hatt gode erfaringer med USPS. Jeg har kun sendt rekommendert brev til utlandet, det er sporet og Posten har erstatningsansvar på maks 1000 kr for denne typen forsendelse, men siden dette er et portrett så tipper jeg at det er for stort for å sendes slik. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #4 Skrevet 2. januar 2022 Tusen takk for tips dere! Tror det er for stort til å sendes rekommandert ja. Skal sjekke ut DHL. Anonymkode: 8f0f2...2a4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #5 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Med posten er det dessverre så godt som ingen erstatning hvis pakken forsvinner (kun en symbolsk sum). Hvis det er snakk om et verdifullt maleri ville jeg sjekket DHL eller lignende. Anonymkode: 06774...c40 Dette. Sendte selv noe a verdi 5000 til USA og pakken kom frem med hull i sida. Innholdet var tatt ut og de hadde pakket inn norske matvarer i innpakningen jeg hadde brukt og lagt tilbake igjen. Ifølge pakkens sporing var den fire dager i Norge. På den tiden ble den sjekket inn på de forskjellige sitene på ulike klokkeslett. De kunne selvfølgelig funnet ut hvem som jobbet hvor de ulike tidene, men det gadd de altså ikke. Da ville de heller ha tjuvpakk ansatt i staben sin. Jeg fikk 2000 i erstatning og måtte punge ut 3000 til hu i USA så hun fikk tilbake pengene sine. Jeg boikotter posten for det det er verdt nå. Støtter ikke en bedrift som vet de har tyver i staben som stjeler fra kunder og likevel ikke prøver å finne dem. Siden posten har monopol tiL USA har det ikke blitt flere pakker dit Anonymkode: ec6d0...ef2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå