AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #1 Skrevet 1. januar 2022 Hei! Jeg trenger hjelp å forstå hvordan foreldrepenger/permisjon fungerer. Først vil jeg fortelle litt om meg selv , jeg er butikksjef m/ 100 % stilling , 35 v gravid , termin 7. februar og starter med mammaperm fra og med den 17. jan 2022 . Permisjon blir slik: 100% fra 17 . Januar til 8.April . 80% perm. 20% Jobb 11.April -12.Des 22. Jeg søkt om 80% foreldrepenger og som jeg forstår det ,nav betaler 80% selv om jeg skal ta 100% perm. Frå 17.januar - 8.april. Og f.o.m 11. april til 12.desember så nav betaler 60% og arbeidsgiver betaler 20% . Forstår jeg det rett eller? pluss det jeg lurer på. Er det jeg som må gi beskjed til arbeidsgiver at jeg skal få bare 80% betaling ? Eller skal dei få beskjed fra nav? håper noen kan hjelpe meg og forklare hvis jeg forstått den feil.🥴 takk Anonymkode: e4e32...95f
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #2 Skrevet 1. januar 2022 Betaler nav eller jobben? Jeg har alltid fått fra jobb. Vi måtte sende inn skjema på jobb også,men det varierer mellom ulike arbeidssteder. Anonymkode: 984de...fc0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå