AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #1 Skrevet 1. januar 2022 Hvilken alder? Og er det et problem for (større) barn å bruke votter når de skal gå på ski, eller bør det helst være hansker? Anonymkode: 9837d...a83
minister-mio Skrevet 1. januar 2022 #2 Skrevet 1. januar 2022 Votter er ofte varmere, ingen problem å bruke det på ski 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #3 Skrevet 1. januar 2022 Jeg er 36, bruker fortsatt votter Anonymkode: 994ca...8c9 11
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #4 Skrevet 1. januar 2022 Byttet når barna fikk fingrene inn på egenhånd og de trengte litt grep for å leke ute. For ski var ikke handsker viktig. Anonymkode: 8e929...662 2
Gjest Hottentått Skrevet 1. januar 2022 #5 Skrevet 1. januar 2022 Jeg foretrekker votter fortsatt. Man får ikke gjort så mye mer med fingrene med tykke hansker heller. Kanskje lettere når man skal kjøre bil og sånn da. For barn tenker jeg votter er best
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #6 Skrevet 1. januar 2022 Helt utrolig hva folk spør om her inne? Anonymkode: 55601...dce 7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #7 Skrevet 1. januar 2022 Er 31 år og bruker votter😅 Votter er jo mye varmere Anonymkode: 049f3...1bc 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #8 Skrevet 1. januar 2022 Votter er varmere. Men hansker er mer praktisk i mange sammenhenger. Det er lurt å ha begge deler. Anonymkode: ee70d...50e 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #9 Skrevet 1. januar 2022 Vi har brukt tynne ullhansker til våre barn siden barnehagestart, når det passer slik. Hansker gir mer finmotorikk enn votter, slik at barnet faktisk beholder dem på når været er surt. Når det er fem grader er det lurt å ha noe på hendene når man graver i sandkassa, men prøv å fortelle det til ettåringen. Når det er kaldt er det fremdeles votter som gjelder. Tykke hansker blir for klumpete på barn. Når de er store nok til tykke hansker er de store nok til å be om det, og til å beholde vottene på når det er nødvendig. Våre barn har hatt ganske store hender for alderen, så mulig selv tynne hansker blir vanskelig for normale ettåringer. Det er også viktig at hanskene er ull, for de vil bli våte, og våte akrylhansker gir ingen varme. Anonymkode: 896f6...074 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #10 Skrevet 3. januar 2022 barnet kan vel bruke begge deler, avhengig av hva barnet selv egentlig ønsker? Anonymkode: 186c4...a8c 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #11 Skrevet 3. januar 2022 Sønnen min ønsket selv å gå over til hansker denne vinteren. Har går i tredje klasse. Jeg er en votte-entusiast på 37. For meg er det helt uaktuelt å gå med hansker i kulda. På høsten ja, men når det er vinter er det bare votter som gjelder. og som ansatt i barnehage må jeg bare si at jeg hater-hater-hater fingervotter/hansker på barn under fem år. Det er mange barn som skal ut, og å forsøke å stokke de små fingrene inn i hanskene er et lite hel***. Jeg blir stressa, ungene blir for varme, alt tar veldig lang tid og ungene drar av hanskene uansett når de kommer ut. Anonymkode: b3d7a...ec4 5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #12 Skrevet 3. januar 2022 43 og bruker votter Anonymkode: 57dff...cb8 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #13 Skrevet 3. januar 2022 Er vel ingen max-alder på vottebruk? Jeg er voksen og bruker votter. Datteren min på 10 år vil helst bruke votter da hun syns det er varmere enn hansker. Anonymkode: 20795...ce0 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #14 Skrevet 3. januar 2022 Hehe, ser mange syns det var et underlig spørsmål. Gutten begynner på skolen til høsten, og jeg tenkte kanskje at votter er "barnslig" og hansker da er mer "in". Akkurat som jeg leser at mange går over fra hel vinterdress til todelt i den alderen. Så unnskyld meg om det var dumt, jeg ville bare gjøre ting "rett" for sønnen min Ts Anonymkode: 9837d...a83 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #15 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 1.1.2022 den 21.12): Helt utrolig hva folk spør om her inne? Anonymkode: 55601...dce Helt utrolig at du gidder å bruke tid på å irritere deg over hva folk spør om her inne. Må da være lov å spørre. Ikke alle som har like mye erfaring eller vet hva som er best. Anonymkode: fb02d...f96 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #16 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For meg er det helt uaktuelt å gå med hansker i kulda. På høsten ja, men når det er vinter er det bare votter som gjelder. og som ansatt i barnehage må jeg bare si at jeg hater-hater-hater fingervotter/hansker på barn under fem år. Det er mange barn som skal ut, og å forsøke å stokke de små fingrene inn i hanskene er et lite hel***. Jeg blir stressa, ungene blir for varme, alt tar veldig lang tid og ungene drar av hanskene uansett når de kommer ut. Anonymkode: b3d7a...ec4 Jaaaaaa! Hansker i barnehage skulle vært forbudt. Vanskelige å få på, og de holder ikke varmen i to sekund engang, såfremt ikke barnet tar dem av umiddelbart etter at de kommer ut. Tynne ullvotter er det beste. Anonymkode: ad1ab...161 2
rfa Skrevet 3. januar 2022 #18 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hehe, ser mange syns det var et underlig spørsmål. Gutten begynner på skolen til høsten, og jeg tenkte kanskje at votter er "barnslig" og hansker da er mer "in". Akkurat som jeg leser at mange går over fra hel vinterdress til todelt i den alderen. Så unnskyld meg om det var dumt, jeg ville bare gjøre ting "rett" for sønnen min Ts Anonymkode: 9837d...a83 Jeg har en jente i 5 klasse. Kjøpte seg heldress sist i år siden det er mye mindre jobb enn todelt. Men har todelt også. Samme med hansker / votter. Hansker på høsten og votter når det er kaldt. Så er mer ja takk begge deler alt etter som når og hvor det skal brukes. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #20 Skrevet 3. januar 2022 Signerer de oppe her som sier: forbudt i bhg, plz. Nå er mitt barn 3 år og har akkurat fått hansker, sånner tynne som basicly ikke varmer i det hele tatt. Det er stor stas. Men jeg ville aldri gjort barnehagen så vondt ved å sende de med henne dit! For et herk! Anonymkode: af555...531 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå