AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #1 Skrevet 1. januar 2022 Har tatt fler ultralyder og alltid sett en frisk baby, men synes det er rart jeg aldri får de harde sparkene jeg leser om at alle har. Spark du våkner på natten av, eller en skikkelig dunk opp i ribbena. Jeg kjenner bevegelse flere ganger daglig, bare ikke noe med mye styrke. Fler som har det sånn? Anonymkode: 6edad...5aa
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #2 Skrevet 1. januar 2022 Den kan ligge slik at du ikke kjenner det så godt. Anonymkode: 07abd...d3b
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #3 Skrevet 1. januar 2022 Jeg hadde det sånn i graviditeten. Har ei frisk datter på 8,5 mnd nå. Jeg vet grunnen til hvorfor jenta mi ikke sparket skikkelig, men vil ikke skrive det her! Anonymkode: 8dca5...2a1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #4 Skrevet 1. januar 2022 Jeg kjente riktignok harde og sterke spark, men fikk ikke vondt i ribbein og kunne ikke se konturen av hender og føtter, slik jeg har hørt og lest at mange har opplevd. Det oppleves nok veldig forskjellig fra person til person. Anonymkode: 1255f...5a9
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #5 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde det sånn i graviditeten. Har ei frisk datter på 8,5 mnd nå. Jeg vet grunnen til hvorfor jenta mi ikke sparket skikkelig, men vil ikke skrive det her! Anonymkode: 8dca5...2a1 Du gjorde meg bare nysgjerrig av å skrive det sånn😅 Du skriver hun er frisk, så da er det ingen sykdom som gjorde at hun var stille i magen? Anonymkode: 6edad...5aa 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #6 Skrevet 1. januar 2022 Ingen av mine barn har sparket så hardt som "alle" forteller om. Selv den som var virkelig aktiv, var ganske moderat i sparkinga, mest makking og kravling. Anonymkode: 23a81...6b9 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #7 Skrevet 1. januar 2022 Noen foster er bare roligere enn andre uten at det trenger å være noe galt i det, du har sikkert bare en roligere baby og det er normalen til din baby. Da mamma var gravid med meg kunne det gå dager hvor hun ikke kjente meg i det hele tatt, jeg var ekstremt rolig hele svangerskapet men alt var fint. Jeg bare var rolig. Når jeg kom ut derimot var jeg ekstremt aktiv. Mamma bruker å si at jeg lå på lading i magen til jeg skulle komme ut og lage masse liv Anonymkode: 2c914...0d3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #8 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kjente riktignok harde og sterke spark, men fikk ikke vondt i ribbein og kunne ikke se konturen av hender og føtter, slik jeg har hørt og lest at mange har opplevd. Det oppleves nok veldig forskjellig fra person til person. Anonymkode: 1255f...5a9 Babyen er jo som jeg skrev helt frisk utifra hva de ser på ultralyd, så jeg bør ikke være bekymret. Og kjenner glidende bevegelser flere ganger om dagen nå. Men skulle ønske det var noen skikkelige leivninger sånn andre skriver de opplever. Anonymkode: 6edad...5aa
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #9 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ingen av mine barn har sparket så hardt som "alle" forteller om. Selv den som var virkelig aktiv, var ganske moderat i sparkinga, mest makking og kravling. Anonymkode: 23a81...6b9 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Noen foster er bare roligere enn andre uten at det trenger å være noe galt i det, du har sikkert bare en roligere baby og det er normalen til din baby. Da mamma var gravid med meg kunne det gå dager hvor hun ikke kjente meg i det hele tatt, jeg var ekstremt rolig hele svangerskapet men alt var fint. Jeg bare var rolig. Når jeg kom ut derimot var jeg ekstremt aktiv. Mamma bruker å si at jeg lå på lading i magen til jeg skulle komme ut og lage masse liv Anonymkode: 2c914...0d3 Så fint å lese🥰 Anonymkode: 6edad...5aa
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #10 Skrevet 1. januar 2022 Jeg hadde morkaka på framsiden, og kjente derfor mindre av spark og bevegelse. Var mye nervøs, han var rolig inni der. Kom ut en helt frisk og fin gutt. Anonymkode: 6ebce...4df
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #11 Skrevet 1. januar 2022 Morkake foran eller bak? Jeg hadde morkaka foran og kjente aldri harde spark. Mer myke dult. Bare en fordel, for jeg sov veldig godt om natta. Frisk jente 🙂 Anonymkode: 53d26...a10
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #12 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du gjorde meg bare nysgjerrig av å skrive det sånn😅 Du skriver hun er frisk, så da er det ingen sykdom som gjorde at hun var stille i magen? Anonymkode: 6edad...5aa Ikke noe sykdom, men vil ikke skremme deg/ andre med å fortelle hvorfor. For det kan skje alle. Anonymkode: 8dca5...2a1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #13 Skrevet 1. januar 2022 Eg hadde det på samme måte, opplevde aldri dei sparka som var skikkelig harde, og synes det var generelt lite bevegelse. Eg merka dagleg liv, men meir som ein ål enn nokon som sparka. Det viste seg at han låg i seteleie, i tillegg til at eg hadde morkaka framme og han låg med ryggen ut. Så eg kjente egentlig ikkje spark, kun når han snudde seg. Han er frisk som ein fisk! Og om du har vore på ultralyd så veit du evt om han ligg feil vei eller ikkje. Så eg tenker det er ei heilt naturlig forklaring på at du ikkje kjenner harde spark. Anonymkode: 2794a...9d8
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #14 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde morkaka på framsiden, og kjente derfor mindre av spark og bevegelse. Var mye nervøs, han var rolig inni der. Kom ut en helt frisk og fin gutt. Anonymkode: 6ebce...4df AnonymBruker skrev (1 time siden): Morkake foran eller bak? Jeg hadde morkaka foran og kjente aldri harde spark. Mer myke dult. Bare en fordel, for jeg sov veldig godt om natta. Frisk jente 🙂 Anonymkode: 53d26...a10 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Eg hadde det på samme måte, opplevde aldri dei sparka som var skikkelig harde, og synes det var generelt lite bevegelse. Eg merka dagleg liv, men meir som ein ål enn nokon som sparka. Det viste seg at han låg i seteleie, i tillegg til at eg hadde morkaka framme og han låg med ryggen ut. Så eg kjente egentlig ikkje spark, kun når han snudde seg. Han er frisk som ein fisk! Og om du har vore på ultralyd så veit du evt om han ligg feil vei eller ikkje. Så eg tenker det er ei heilt naturlig forklaring på at du ikkje kjenner harde spark. Anonymkode: 2794a...9d8 Jeg har også morkaka foran, så da er vel det hele forklaringen😃 Trodde det kun var i startet morkaka fungerte som en støtdemper. Anonymkode: 6edad...5aa
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #15 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Ikke noe sykdom, men vil ikke skremme deg/ andre med å fortelle hvorfor. For det kan skje alle. Anonymkode: 8dca5...2a1 Det er mer skremmende å få vite at det er et eller annet som ingen får vite, enn å bare få høre hva det er forno🤷🏼♀️ Det er min mening😅 Anonymkode: 6edad...5aa 10
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #16 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er mer skremmende å få vite at det er et eller annet som ingen får vite, enn å bare få høre hva det er forno🤷🏼♀️ Det er min mening😅 Anonymkode: 6edad...5aa Enig! Anonymkode: 5b167...127 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #17 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har også morkaka foran, så da er vel det hele forklaringen😃 Trodde det kun var i startet morkaka fungerte som en støtdemper. Anonymkode: 6edad...5aa Du er jo også bare i uke 23, så er jo fortsatt tidlig og baby har god plass ennå. Gravid med nr 2 nå og like lang på vei som deg. Kjenner daglig bevegelser og dulting men ingen harde spark. Denne gangen har jeg morkaken bak, forrige gang foran og da kjente jeg sjeldent de virkelig harde vonde sparkene. Men som en over skrev, sov godt hele graviditeten og var aldri "plaget" av ubehagelige spark. Anonymkode: 5b167...127
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #18 Skrevet 1. januar 2022 Min beveger seg mye og noen ganger så jeg ser hele magen bevege seg eller kan kjenne "kuler" på magen der det sikkert er en kroppsdel. Det føles alltid mer som bevegelser enn spark da.. Noen ganger synes jeg nesten det har vært ubehagelig men det har vært da like ved navlen/mot siden.. Har ikke blitt sparket i ribbein eller våknet om natten fordet om Jeg er i uke 32. Anonymkode: 8e2c4...d90
Gleesius Skrevet 1. januar 2022 #19 Skrevet 1. januar 2022 (endret) Jeg er gravid med tvillinger, tvilling 1 ligger lavt. Nesten helt nederst i bekkenet, han sparker kjempe hardt, sånn At hele magen flytter seg! Han er dog rolig store deler av dagen men når han først er våken så er det nesten ubehagelig. tvilling 2 ligger mye høyere opP, hun er aktiv hele tiden, men sparker aldri hardt. Forsiktige dytt og innimellom Kan man skimte hun snur seg. Men ikke sånn vanvittige bevegelser. så tenker der er Rett og slett veldig individuelt fra baby tiL baby ☺️ jeg holdes dog våken på natta, men det er mer fordi det er to meitemarker der inne som ikke liker når jeg ligger på«deres» side 😂 Endret 1. januar 2022 av Gleesius
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #20 Skrevet 1. januar 2022 Har hatt både en pyse og en aggressiv fotballspiller innabords, og fellestrekk et er at de hadde sitt eget mønster og styrke på bevegelser og spark. Og den som sparkest aller hardest er den roligste på utsiden. Anonymkode: 43d8f...758
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå