Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Min 2,5 år gamle sønn sliter stadig med vondt i magen. Da får han skikkelig mageknip og blir bare stående og gråte. Da går det som regel noen dager med vondt før han får en ordentlig sjau :icon_frown: . Vi har akkurat prøvd å gå ei uke uten melk, men alikevel fikk han vondt, så da var det visst ikke det... Har dere noen gode forslag til hva vi kan prøve, eventuelt hva han reagerer på? Han har et normalt kosthold, er glad i mat; spesielt brød med leverpostei. Men det kan da ikke ha noe å si..? Takker for svar. (Nå kommer han krabbende opp trappa og klager på "vondt i magen"... :( )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å gi ham litt maltekstrakt. Det kan løsne på magen. Han ttrenger ikke å ha en allergi selv om han stadig blir forstoppet.

Pass også på at han får i seg mye å drikke, det kan også hjelpe på forstoppelse :)

Gjest Violetta
Skrevet

Og youghurt, biola-produkter, svisker og annen tørket frukt er bra.

Skrevet

Blåbær er også kjempebra for regulering av magen. enten som bær,saft,syltetøy o.l. :)

Skrevet

Han kan faktisk ha gluten allergi det gir frygtelig vondt i maven, gluten er i alle brød, så måske det var en ide at ta ham til lægen og få ham krontroleret for diverse allergier. Hvis det bare er treg mave da er malt extrakt veldig godt, youghurt og annet syrnet melkeprodukter. Han kan også være syg brok eller noget annet som ikke er farligt men frygtelig generende jeg selv havede mellemgulvsbrok da jeg var barn og led frygtelig af vodt i maven blev ikke opereret før jeg var 7 år.

Skrevet

Om han drikker mye eplejuice og gjerne før han har spist noe særlig av maten kan det også føre til mye magevondt.

Gjest Gjesteline
Skrevet
Blåbær er også kjempebra for regulering av magen. enten som bær,saft,syltetøy o.l. :)

:overrasket:

Dette bruker vi for å stoppe magen hos oss!

Er han løs i magen, er jo blåbær perfekt, men er best uten for mye sukker.

Skrevet

Jeg syns det virker feil å "pøse" på meg sviskesaft, blåbær osv. for å bedre at barnet har vondt i magen. Den riktige veien å gå er å finne ut hvorfor barnet har vondt i magen. Så lenge barnet får normal, sunn mat og regelmessige måltier syns jeg ikke det høres riktig ut at det skal være plaget med så mye magevondt.

Skrevet
Hei. Min 2,5 år gamle sønn sliter stadig med vondt i magen. Da får han skikkelig mageknip og blir bare stående og gråte. Da går det som regel noen dager med vondt før han får en ordentlig sjau :icon_frown: . Vi har akkurat prøvd å gå ei uke uten melk, men alikevel fikk han vondt, så da var det visst ikke det... Har dere noen gode forslag til hva vi kan prøve, eventuelt hva han reagerer på? Han har et normalt kosthold, er glad i mat; spesielt brød med leverpostei. Men det kan da ikke ha noe å si..? Takker for svar. (Nå kommer han krabbende opp trappa og klager på "vondt i magen"... :( )

Du sier dere har prøvd en uke uten melk, men har dere kuttet alle produkter som inneholder melk? Er han virkelig allergisk mot melk så kan han reagere på melk i produkter som leverpostei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...