Gå til innhold

Reiseplaner 2022

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Godt mulig det bare blir med drømmene i år også. Men jeg håper i hvert fall å kunne besøke Danmark og Sverige uten testing igjen, og at det blir mulig med England og Frankrike. Tror kanskje ikke jeg begynner å tenke på turer utenfor Europa enda, men drømmer om USA.

Anonymkode: 2e977...688

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan orker folk å reise til utlandet, og styre med munnbind og alt det styret der? Pinner i nesa, nei takk. 

Jeg fatter seriøst ikke at folk orker det.  Jeg får sånn kviser av munnbind, sliter med å puste og nesa renner. Er helt jævlig. Hvis det er like mye restriksjoner til sommeren har jeg bare lyst på en god dose med sovetabletter så jeg kan sove meg gjennom drittferie i Norge. 

Vet jeg er veldig negativ nå men dette ser ikke lovende ut dsv.. vurderer å bare rive passet mitt i stykker for jeg får nok aldri brukt det mer :( 

Anonymkode: e59bc...c1b

• Liker 3
Skrevet

Jeg har vært vant med å reise til utlandet mange ganger i året, både til USA og Europa, men i løpet av pandemien har jeg virkelig blitt glad i å feriere i Norge. Nå setter jeg pris på landet vårt i mye større grad, og jeg gleder meg veldig til nok en norgesferie 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir ferie på Sørlandet siden familien har feriehus der😄 I fjor var vi heldige med sol og varme de ukene vi var der. Det har vært veldig greit under pandemien. Ellers hadde jeg ønsker om en utenlands tur også men jeg er svært skeptisk til at det blir noe av..

Anonymkode: 5d5b4...417

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Norge er fint og har vakker natur, men jeg reiser for å oppleve andre kulturer. Det er ikke så lett i Norge, det er den samme maten og samme turistkulturen overalt (med unntak av samisk kultur). 

Derfor håper jeg på Kenya i år, men reiser selvsagt kun hvis det er trygt i forhold til smitte. 

Anonymkode: e169d...941

Skrevet

Planlegger en tur til Nederland om ikke så lenge.

Så planlegger jeg tur til Sveits og Frankrike til sommeren

AnonymBruker
Skrevet

Hadde tenkt å springe løp i Europa til våren, mars/april. Men det ser ikke så lovende ut med ei langhelg i nærmeste framtid. Tenkte også at norgesferiestyret hvor alle står i kø i Loen, Lofoten og Prekestolen var over, og at det gikk an å rette nesen mot Athen eller noe til sommeren, men det spørs. Norge er sikkert fint det, men jeg sett den der rampestreken 100 ganger på insta, og det blir ikke noe spesielt med det når alle må ha hjemmeferie til samme tid. 

I fjor var vi på Svalbard som norgesferie. Anbefales! Det var i alle fall noe nytt

Anonymkode: aa44c...175

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvordan orker folk å reise til utlandet, og styre med munnbind og alt det styret der? Pinner i nesa, nei takk. 

Jeg fatter seriøst ikke at folk orker det.  Jeg får sånn kviser av munnbind, sliter med å puste og nesa renner. Er helt jævlig. Hvis det er like mye restriksjoner til sommeren har jeg bare lyst på en god dose med sovetabletter så jeg kan sove meg gjennom drittferie i Norge. 

Vet jeg er veldig negativ nå men dette ser ikke lovende ut dsv.. vurderer å bare rive passet mitt i stykker for jeg får nok aldri brukt det mer :( 

Som jeg skulle sagt det selv. Men jeg sparer opp pengene i stedet for å bruke dem på norgesferie for i 2022 skal jeg ut av dette landet. 

Anonymkode: 28d6f...80b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har lyst til å reise rundt i Tyskland, Nederland, Belgia og Luxembourg. Sette av god tid og få med så mye som mulig. Jeg har reist mye, og gjerne langt, og disse landene har jeg ikke vært i på mange år, så passer bra nå når det ikke føles helt greit å reise utenfor Europa. Om det i det hele tatt er gjennomførbart, er en annen sak.

Blir det norgesferie i år også har jeg lyst på samme sovepille som personen over her. Eventuelt undersøke om jeg i det hele tatt må ta ut ferie i sommer, jeg jobber på museum og sommeren er uansett høysesong for oss, så mulig det går an å spare opp noen dager til bedre tider. Jeg har gjort det meste av det som interesserer meg i Norge, og uansett hvor mye andre maser kommer jeg ikke til å padle kajakk eller sove i hengekøye, jeg er jo ikke selvpiner heller. 

Anonymkode: 126a8...e9d

Skrevet

I 2022 har jeg bare planer om å reise i Norge.

Har planer om å reise til utlandet i 2023. men bare rett over til Danmark. 

AnonymBruker
Skrevet

Er i Thailand nå, og hsr bestilt en tur til Spania neste høst. Blir nok ikke noe mer, for vi skal ha barn til sommeren. 

Ikke noe problem å reise nå synes vi. En test og et par skjemaer går fint. Munnbind bruker vi jo uansett hjemme, så det et ikke noe forskjell. Og det er så deilig når det ikke er tettpakket av turister overalt

Anonymkode: 1821d...eb3

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Har ingen konkrete planer, men det blir nok Norgesferie  dette året også. 

Gjest Magritta
Skrevet

Blir mest sannsynlig en tur til Tyskland til våren og Ungarn til sommeren eller tidlig høst.

AnonymBruker
Skrevet

Venter og venter på at SAS skal ha salg snart, men lurer på om de dropper det i år? Ikke har de hatt romjulssalg, ikke nyttårssalg ennå, slik som f.eks Norwegian of Flyr har. Og jeg har noe poeng jeg må bruke opp for flyreiser som ble kansellert i koronatiden, men med de sinnssyke prisene de har nå fra min by og til nærmest alle andre land, får jeg bare regne poengene mine som tapt, og heller fly Norwegian.

Ønsker meg til Italia eller Spania i vår...

Anonymkode: ea454...8d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.1.2022 den 23.57):

Det er absolutt ikke slik du fremstiller det. Vi reiste på bilferie i Europa i sommer og bortsett fra munnbind i butikker i Tyskland så var det null stress å reise. Slapp å bruke munnbind ute og på stranda alle steder og slapp å teste oss siden vi var vaksinert. 

Synes det er veldig vanskelig å planlegge slik det er nå. Men vi skal ta oss fri både barnas vinterferie, påskeferie og som vanlig sommerferie så tar vi ting på sparket. Håper å reise til varmere strøk enten vinterferie eller påskeferie, men bestiller ikke noe enda. I sommer har vi planlagt 2 turer, Italia og USA men avventer med å bestille.

Anonymkode: caba4...f8b

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker meg en tur til Paris. Men ser det an. Er der noen form for restriksjoner eller tilnærmet antydninger om det, blir det kun hjemmeferie. Bestiller ikke noe, tar det evt på sparket. Må se an med tog og slikt da vi ikke flyr. Vi har kun vært i Sverige og Finland de siste tre somrene. 

Anonymkode: 08b70...797

AnonymBruker
Skrevet

Planen er Lisboa sen vår/tidlig sommer. Hovedferien blir til Hellas. 

Helt uaktuelt å bruke penger på ferie i Norge. Har reist til utlandet de to siste årene og det har vært null stress med tanke på munnbind og restriksjoner. Dessverre er jeg pålagt å ta noe ferie i juli. I fjor tok jeg dager enkeltvis i juli når været var fint.

Anonymkode: 02b56...882

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.1.2022 den 13.34):

Er i Thailand nå, og hsr bestilt en tur til Spania neste høst. Blir nok ikke noe mer, for vi skal ha barn til sommeren. 

Ikke noe problem å reise nå synes vi. En test og et par skjemaer går fint. Munnbind bruker vi jo uansett hjemme, så det et ikke noe forskjell. Og det er så deilig når det ikke er tettpakket av turister overalt

Anonymkode: 1821d...eb3

Er du gravid nå? Lurer fordi vi vurderer å reise en tur til utlandet i februar, men jeg er litt ekstra skeptisk til å reise mtp at jeg er gravid. 

Anonymkode: 05b89...394

Skrevet

Håper på roadtrip i Europa til sommeren. Eller Japan, men det spørs om det er best å vente med. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker mye heller munnbind når jeg reiser enn å la være å reise! Det at et land har noe strengere tiltak enn Norge har jo gjerne gjort at de også har hatt mindre smittetall, og har dermed følt meg tryggere på reise. Kun i Kroatia i sommer at jeg måtte ta test.

Jeg har ikke lagt noen planer enda, ser det an med hvor det er minst smitte og ikke risikere karantene ved innreise osv. Men har et lite håp for Japan mot slutten av året, ellers kan det godt være at det blir Europa til sommeren i år også.

Anonymkode: 9f0a8...9ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...