AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #1 Skrevet 1. januar 2022 Jeg synes det er SÅ mye fine klær til baby/småbarn for tiden, men nesten alt det fine er til jenter.. Jeg liker volanger, rysjer, blomstermønstre, duse farger, og synes for eksempel Newbie har veldig mye fint. Men hvor er alle de fine gutteklærne? Synes alt til gutt enten er for tøft eller for kjedelig.. Er det noen som har tips til hvor jeg finner fine gutteklær som er litt søte og duse men ikke jentete? Anonymkode: c0407...f62 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #2 Skrevet 1. januar 2022 Jeg syns Name it har mye fint til gutt også. Jeg handler en del på Guttelus.no, som har mye Name it, men også andre merker. De leverer rett i postkassa. De har riktig nok høy grense for fri frakt, (1000 kr) men hvis du handler for mindre, er frakten bare på 29 kr om du melder deg på nyhetsbrevet deres. Anonymkode: c18d6...eaa
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #3 Skrevet 1. januar 2022 Det er dessverre veldig mye bedre utvalg for gutter enn jenter. Jeg synes de har mye fint for gutt i merket Petit bateu, Hust and Claire og Wheat. Litt dyre merker da. Anonymkode: c031a...188
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #4 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg syns Name it har mye fint til gutt også. Jeg handler en del på Guttelus.no, som har mye Name it, men også andre merker. De leverer rett i postkassa. De har riktig nok høy grense for fri frakt, (1000 kr) men hvis du handler for mindre, er frakten bare på 29 kr om du melder deg på nyhetsbrevet deres. Anonymkode: c18d6...eaa Siterer meg selv for å legge til at de andre merkene Guttelus.no fører er bl.a Gullkorn, Hust and Claire, Lillelam, Fred's World, Levi's (for babyer), Joha, Lil'Atelier, Wheat m/flere. Anonymkode: c18d6...eaa 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #5 Skrevet 1. januar 2022 Newbie og wheat har mye fint til gutter med dyr og duse farger. Har gutt og jente på 2 år, veldig vanskelig å finne fine antrekk til gutten med mindre du er glad i biler og båter...da er det en del i fine farger. Anonymkode: 05777...e34 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #6 Skrevet 1. januar 2022 Hust and Claire, Lillelam og Name it. Anonymkode: d3781...508
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #7 Skrevet 1. januar 2022 Det er masse fine gutteklær, men du ser ut til å ha hengt deg opp i rysjer, blonder og blomster. Det finnes mer klær til jenter, ja - dessverre. Fordi samfunnet verdsetter jentebabyer over guttebabyer, og dermed går kvinnene med jenter amok og bruker mer penger på klær. Dette blir en ond sirkel av tilbud og etterspørsel. Jeg har tre gutter, og har aldri slitt med at det er vanskelig å finne fine babyklær. 🤣 Tenker det som må til, først og fremst er en holdningsendring fra din side. Eventuelt kan du selvsagt kle gutten din i blomster og blonder, ingen ting hindrer deg i å gjøre det. Babyen bryr seg ikke. Anonymkode: 35c60...df3
Heln Skrevet 2. januar 2022 #8 Skrevet 2. januar 2022 De fineste klærne til min gutt finner jeg på nameit og fra hust and claire. Jeg venter jente nå og er nesten irritert over hvor mye mer fint jeg finner til babyen enn til storebroren..
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #9 Skrevet 2. januar 2022 Men konkret hva er du liker og ikke liker da? Liker du sterke farger? Liker du ikke Newbie gutteklær? Ikke mønster? Jeg synes ikke det har vært vanskelig å finne klær jeg liker til mine gutter, og handler både på kjedebutikker og dyrere klær på nettbutikker. Finner jevnlig ting på hm og Lindex, og bruker Boozt og Zalando, samt liker Sam&Sofie og lignende nettbutikker. Liker både fargerike, men enkle plagg (ikke bilmotiver etc), og dusere plagg, gjerne ull. Nå er mine begge i skolealder, og da synes jeg utvalget er dårligere, nå skal de liksom bare være tøffe. Men utvalget til jenter blir også kjipere når de blir eldre. Anonymkode: 9c0d7...923 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #10 Skrevet 2. januar 2022 Jeg er ikke noe glad i rysjer, blonder, gammelrosa og blomster, så inne på newbie var det kun «gutteklær» som appellerte til meg og som derfor ble med hjem (det var helt kjønnsnøytrale klær). Men jeg er veldig glad i typisk høstfarger (brunt, oransje, sennepsgul osv), og mer nøytrale farger som hvit, beige, mørk blå, gul, lys grønn osv. Er også veldig glad i motiv med dyr og natur på. Vi har kjøpt en del bodyer fra Konges Sløjd, og de kan helt klart brukes av begge kjønn og er såå behagelige. I tillegg har vi mye fra Hust and Claire, Nameit, Marmar, Levis osv. som helt klart også kunne blitt brukt av en gutt uten at det ser ut som klær for det ene eller andre kjønnet, det er bare søte klær liksom. Det blir kanskje større forskjeller på klærne når de blir eldre da… Anonymkode: 7c52c...c15
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #11 Skrevet 2. januar 2022 Mye fint i newbie(kappahl), joha har fine ullklær Anonymkode: e0e31...819
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #12 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er masse fine gutteklær, men du ser ut til å ha hengt deg opp i rysjer, blonder og blomster. Jeg kommer selvsagt ikke til å kle en gutt i rysjer og blonder, men jeg skrev det for å forklare hvorfor jeg finner så mye fine jenteklær når jeg leter. AnonymBruker skrev (1 time siden): Men konkret hva er du liker og ikke liker da? Liker du sterke farger? Liker du ikke Newbie gutteklær? Ikke mønster? Jeg liker jordfarger og duse farger, men ikke pastell, og ikke sterke farger. Og absolutt ikke striper! Liker ikke stormønstrede motiver, i alle fall ikke med dinosaurer eller biler eller andre guttegreier. Synes også mange av gutteklærne er veldig mørke, sammenlignet med jenteklærne. Ellers - tusen takk for mange gode tips, jeg skal sjekke ut de merkene dere nevner 😄 Anonymkode: c0407...f62
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #13 Skrevet 2. januar 2022 Du kan også se om du finner noe du liker på colorwool.no. De har en del småmønstret og jordfarget, i tillegg til andre merker du kanskje liker Anonymkode: 0a56e...a10
Outlander Skrevet 2. januar 2022 #14 Skrevet 2. januar 2022 zara barn har veldig mye fint til gutter.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #15 Skrevet 2. januar 2022 Syns Lindex, Newbie, KappAhl, hust&claire, name it, Polarn O Pyret har mye fint til gutter! Anonymkode: 3e05a...9da
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #16 Skrevet 2. januar 2022 Jeg handler klær til barn i forbindelse med jobb, og du har helt rett, utvalget til gutter er veldig mye dårligere! Spesielt i butikk. mitt tips er å handle på nett, her er det mye bedre utvalg. Feks HM har bedre utvalg på nett enn i butikk. Sjekk også zalando. ellers så syntes jeg Zara har veldig mye fint både til jenter og gutter! Anonymkode: 5d2fa...89b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå