Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Dette er veldig vanskelig for meg å skrive...

Er på vei ut av et forhold. Har blitt utsatt for emosjonell mishandling over lang tid samt at han ved flere tilfeller har vært voldelig, blant annet ved kvelertak og slag. Jeg har kommet til det punktet hvor jeg er helt bestemt på å forlate han og har funnet sted å bo om et par mnd.

Jeg trenger råd og å få snakket ut og har blitt anbefalt å ta kontakt med krisesenter. Er det noen her som har erfaring med det krisesenter og ønsker å fortelle om erfaringen med det? Er det eventuelt andre instanser man kan kontakte?

Vi har forresten ingen barn.

Anonymkode: bcf34...2fa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte bruke krisesenter for 15 år siden for å komme ut av et forhold med psykisk og fysisk vold. Jeg fikk veldig god hjelp der og ble godt  i varetatt og følte meg trygg. Så ring Krisesenter og fortell at du kommer, de vil ta godt i mot deg. Ikke nøl og ha det vondt! ❤️ der fikk jeg gode råd om hvordan komme meg videre. Jeg kom dit med nesten ingen penger, ingen sted å bo, ingen bil. Men fra der gjorde jeg avtaler og fant ut hvor jeg skulle gå videre . 

Anonymkode: 711be...5d8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å ringe VO linjen på 116006. Det er krisesenteret som står bak den hjelpelinjen og du kan stille spørsmål anonymt og få råd. Du kan også ringe direkte til krisesenter men der er linjen litt mer forbeholdt de som er i akutt fare eller de som ønsker timer eller kurs på krisesenter. Det er gode kurs der man kan gå som styrker en og lærer en mer om vold og konsekvensene så anbefaler det om ditt lokale krisesenter har det tilbudet. 

Og hurra for deg som er ute av forholdet! ❤️❤️❤️

Anonymkode: 111d6...44c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Anbefaler deg å ringe VO linjen på 116006. Det er krisesenteret som står bak den hjelpelinjen og du kan stille spørsmål anonymt og få råd. Du kan også ringe direkte til krisesenter men der er linjen litt mer forbeholdt de som er i akutt fare eller de som ønsker timer eller kurs på krisesenter. Det er gode kurs der man kan gå som styrker en og lærer en mer om vold og konsekvensene så anbefaler det om ditt lokale krisesenter har det tilbudet. 

Og hurra for deg som er ute av forholdet! ❤️❤️❤️

Anonymkode: 111d6...44c

Man kan gjerne ringe krisesenteret om situasjoner som TS beskriver. 
men som du sier så kan man også kontakte vo-linja. 
TS, anbefaler deg å kontakte krisesenter - godt å ha noen å sortere tanker med, få råd om egen situasjon og muligheter, trygghet om man trenger det. Lykke til videre!! ❤️

Anonymkode: 89bc1...794

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

eg trenger råd og å få snakket ut og har blitt anbefalt å ta kontakt med krisesenter. Er det noen her som har erfaring med det krisesenter og ønsker å fortelle om erfaringen med det? Er det eventuelt andre instanser man kan kontakte?

Jeg brukte krisesenteret etter at jeg var ute av forholdet, gikk ca en gang i uka og hadde samtaler og voldskartlegging. Før bruddet gikk jeg til familievernkontoret, der har jeg faktisk gått nå ca en gang i måneden i et år. I tillegg har jeg brukt fastlegen. 
Er det noe konkret du tenker du ønsker erfaringer om?

Anonymkode: da65a...f1f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...