Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg laget en tråd tidligere om at jeg syns det går masse penger på julegaver. Med masse småbarn i familien som vil ha leker, bruker jeg flere tusen på gaver og sliter med økonomien i ettertid.

Jeg lurer på om det er innafor å ‘bare’ gi en konfekt til en hel barnefamilie neste år? At jeg skriver «til familien **** fra ***» isteden for å kjøpe leker til hvert eneste barn?

Problemet er at de gir veldig dyre gaver selv, så jeg er redd de blir skuffet. Men for min del hadde det gjort julen mye hyggeligere å slippe å bli helt blakk.

Innspill??

Anonymkode: 74d41...1e6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg laget en tråd tidligere om at jeg syns det går masse penger på julegaver. Med masse småbarn i familien som vil ha leker, bruker jeg flere tusen på gaver og sliter med økonomien i ettertid.

Jeg lurer på om det er innafor å ‘bare’ gi en konfekt til en hel barnefamilie neste år? At jeg skriver «til familien **** fra ***» isteden for å kjøpe leker til hvert eneste barn?

Problemet er at de gir veldig dyre gaver selv, så jeg er redd de blir skuffet. Men for min del hadde det gjort julen mye hyggeligere å slippe å bli helt blakk.

Innspill??

Det er 4 familier med barn det er snakk om, altså.

AnonymBruker
Skrevet

Det er innafor med en felles presang til slike familier, men en del finere sjokolade kan det være at barn ikke liker da de ikke har smakt så mye på det. Jeg ville gått for ett brettspill heller. Med byttelapp. Sjekk gjerne hvilke spill de har når jula nærmer seg, hvis du er  jevnlig hos dem.

Anonymkode: d8a45...da2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er innafor med en felles presang til slike familier, men en del finere sjokolade kan det være at barn ikke liker da de ikke har smakt så mye på det. Jeg ville gått for ett brettspill heller. Med byttelapp. Sjekk gjerne hvilke spill de har når jula nærmer seg, hvis du er  jevnlig hos dem.

Anonymkode: d8a45...da2

Redd barna er mer opptatt av iPad enn brettspill, men det er jo en grei ide 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bille snakket med dem, og fortalt hvordan du tenker. Alle bør forstå og respektere grunnen dine.  
fellesgave er helt innafor, men kanskje en spill (masse gode tilbud gjennom året) så de får en «familieaktivitet»?! 
evt kjøpe norgesglass og fylle med godteri til barna og en god sjoko+ kaffe til foreldrene? 

Eller om dette et familier du omgås ofte så kan du jo gi en tur i skogen med lunsj på bålet. Så mye ting alle har for tiden (og lite ønsker til jul), så synes jeg det er kjempe koselig å få «tid» i gave.

Anonymkode: a7a80...f84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye penger tenker du å bruke pr familie sånn ca?

Anonymkode: 37b6b...ffe

AnonymBruker
Skrevet

Neste År? Altså 2023? Kan du ikke ta 2022 først?

Anonymkode: b9301...639

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kjøpt godteri og brettspill til hele familien. Det bruker jeg å gjøre. Da har de noe å gjøre sammen i romjula 😊 Men ikke sånn konfekt gæmliser liker, men mer sånn dumle , skumnisser, melkesjokolade.. 

Anonymkode: eb711...1b2

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg ville gått for fellesgave, men ikke konfekt til en barnefamilie. Noe de kan gjøre sammen - f.eks. kinokort eller teaterbilletter.

Og så må du frigjøre deg fra "de gir så dyre gaver" tankegangen. Du har ikke råd eller lyst til å henge med på den galoppen, så da stopper du og kjøper gaver i henhold til ditt budsjett.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har sagt vi kun kjøper til de vi feirer med. Alle søsken på både min og min manns side har gjort det samme 🙌🏻 

Anonymkode: b9b51...f8b

Skrevet

Ville nok gitt en liten heads up om hva du tenker i forveien, ellers kan det kanskje bli litt kleint, om de fortsetter i samme tralt? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...