AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #1 Skrevet 1. januar 2022 Hei, jeg har søkt på folkehøyskole til skoleåret 2022/2023. Fhs har ringt og tilbudt meg å besøke den på en såkalt "vennehelg" slik at jeg kan få et lite innblikk i hvordan det er. Jeg har veldig lyst å besøke denne skolen, eneste problemet er at den ligger i innlandet og er hele 500 km vekke en vei. Jeg får ikke lov å kjøre bil siden dette er midt på vinteren og en evt reise med fly eller tog vil bli veldig dyr og vil ta lang tid. Mitt spørsmål er da om det er verdt å besøke denne folkehøyskolen, eller om jeg bare skal la den gå forbi? Anonymkode: 4a571...f7d
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #2 Skrevet 1. januar 2022 Dette skjønte jeg ikke helt. Du har søkt på folkehøgskole. Skolen har sagt at du kan komme på besøk for å se hvordan det er der. Det er langt å reise for deg, så det er litt vanskelig å få det til. Hva tenker du å gjøre hvis du ikke drar på besøk? Skal du trekke søknaden? Eller kommer du til å starte der uansett? Har du søkt på andre skoler? Jeg ville ikke reist på et slikt besøk i forkant, men bare tatt i mot skoleplassen hvis jeg hadde søkt. Det vesentlige med folkehøgskole er folka du blir kjent med. Det hjelper jo ingenting å hilse på de som går der nå. De er borte når du begynner. Om du reiser på besøk vil du finne ut hvordan det ser ut på rommene og sånt, men hvor viktig er egentlig det...? Alle de der praktiske tingene ordner seg, det er ikke noe vits i å tenke på det nå. Det går bra. Anonymkode: d657e...47d 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #3 Skrevet 1. januar 2022 Enig i personen over her, jeg ser ikke hensikten med et slikt besøk. Gikk fhs for noen år siden og tror ikke noen besøkte skolen i forkant. Du kan glede deg forresten, folkehøgskole er kjempegøy! Anonymkode: 366e6...e81 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå