AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #1 Skrevet 1. januar 2022 Har hatt samme vekt i flere år. Etter andre dose korona vaksine (pfizer) har vekten gått opp med 1-2 kilo per uke. Noen som har opplevd lignende og vet årsak? Anonymkode: 8ee78...282 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #2 Skrevet 1. januar 2022 Jeg har faktisk ikke tenkt på det før du nevner det nå, men etter dose 2 (tok Moderna begge gangene) i slutten av august har jeg gått opp nesten 12 kg, etter å ha hatt jevn vektnedgang i nesten fire år nå. Jeg har lurt litt på hvorfor, for jeg følger samme opplegg, men har tenkt det sikkert er "tilfeldig". Og det kan det jo hende det er, selvfølgelig. Anonymkode: 494f3...fe0 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #3 Skrevet 1. januar 2022 Siden det er påvist at vaksinen påvirker menstruasjonen hos kvinner (som igjen styres av hormoner) så er det vel ikke helt utenkelig. Vaksinen går vel ut av kroppen etterhvert, om vi ikke må ta doser livet ut. Anonymkode: bb91d...04e 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #4 Skrevet 1. januar 2022 Ja har tenkt på om den har klusset med skjoldbruskkjertel, hormoner eller andre ting. Veldig merkelig når man har hatt samme vekt og kosthold i flere år og så plutselig begynner vekten å øke sånn Anonymkode: 8ee78...282 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #5 Skrevet 1. januar 2022 Hmm.. Dette har jeg også merket. Tok 2.dose i sommer og gått opp 10 kg siden da. Selv om jeg spiser og trener likt som jeg alltid har gjort. Vært slank hele livet mitt. Ikke tenkt at det kan ha en sammenheng, men nå ble jeg brått usikker.. Anonymkode: b7891...461 5
Hedy Lamarr Skrevet 1. januar 2022 #6 Skrevet 1. januar 2022 Dette må være en tulletråd. Hva i vaksinen påvirker vekten? Siden dere mener det, får dere komme med begrunnelser for at det er en sammenheng. Vitenskapelige begrunnelser, selvfølgelig. Eller var det kanskje sånn at før vaksinene var det ingen som la på seg noen sinne? 10
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #7 Skrevet 2. januar 2022 Hedy Lamarr skrev (8 timer siden): Dette må være en tulletråd. Hva i vaksinen påvirker vekten? Siden dere mener det, får dere komme med begrunnelser for at det er en sammenheng. Vitenskapelige begrunnelser, selvfølgelig. Eller var det kanskje sånn at før vaksinene var det ingen som la på seg noen sinne? Dette må være et tullesvar. De kommer ikke med påstander, de stiller spørsmål. Hvorfor går du da så aggressivt inn i tråden og ber om vitenskapelige begrunnelser for sammenheng? Anonymkode: 546e7...c03 18
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #8 Skrevet 2. januar 2022 Har gått ned noen kilo jeg, og jeg er vaksinert med tre doser. Tror ikke det er vaksinen, men fokus på mat. Anonymkode: a41bf...263 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #10 Skrevet 2. januar 2022 Hedy Lamarr skrev (12 timer siden): Dette må være en tulletråd. Hva i vaksinen påvirker vekten? Siden dere mener det, får dere komme med begrunnelser for at det er en sammenheng. Vitenskapelige begrunnelser, selvfølgelig. Eller var det kanskje sånn at før vaksinene var det ingen som la på seg noen sinne? Det er sterke indikasjoner på at vaksinene kan påvirke hormonproduksjon, da en del kvinner merker endringer i menstruasjonssyklus etter covid-vaksinasjon. Det er dermed ikke utenkelig at vaksinen også kan påvirke hormoner som har med forbrenning og næringsopptak å gjøre. Dette kan føre til vektøkning eller vektnedgang. Dere som opplever dette: Ta en tur til fastlegen for å drøfte det og få det rapportert inn som mulig bivirkning. Anonymkode: 65795...46d 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #11 Skrevet 2. januar 2022 Det kan godt være at det kan gi noen forstyrrelser med hormonbalansen, men å gå opp så mye som 2 kilo i uka på grunn av det, det synes jeg høres særdeles usannsynlig ut. Men ta kontakt med fastlegen og meld det inn dersom du mener du virkelig mener du ikke har spist et gram mer, eller tatt noen færre skritt enn vanlig den perioden. Anonymkode: c47f3...d37 1
Perelandra Skrevet 2. januar 2022 #12 Skrevet 2. januar 2022 Ryddet for brukerdebatt, innhold med opphavsrett, avsporinger og helseskadelig innhold. Tråden stenges da diskusjonen inviterer til vaksinemotstand. Viser til følgende regel: Hvis man vil diskutere koronavaksine så oppfordrer vil til å gjøre dette på andre plattformer enn Kvinneguiden. Vi henviser ellers til Folkehelseinstituttet og deres offentlige informasjon om koronavaksinasjonsprogrammet. Perelandra, mod. 2
Anbefalte innlegg