Gå til innhold

barnebursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere! Er det noen her som sitter med noen gode forslag om hva man kan gjøre for å glede 12 8-åringer i bursdagsselskap? Må si jeg kommer litt til kort her; har satt meg ned med datteren min og prøvd å finne på noe morsomt, men alt vi har kommet på er "danseleken" (en annen utgave av stolleken) og "adjektiv-historie". Man skal jo tross alt glede disse jentene i et par-tre timers tid. Er veldig takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Gjest Primula
Skrevet

Hva med å gjøre en hobbyaktivitet sammen? Dere kan lage kort( kjøp inn masse papp i forskjellige farger, klistremerker, noen stempler osv) eller dere kan male på syltetøyglass, perle smykker, male på sånne små terakottakrukker, prøv decopage på billige tre-esker osv..

Det kan jo bli litt dyrt å kjøpe inn materialer til 12 stk, men det er innmari moro og det er noe alle kan være med på. Og dersom du sammenligner det med å dra på kino, mcdonalds, svømmehallen eller hva nå enn andre folk gjør så blir det ikke så dyrt likevel.

Lykke til :)

Skrevet

Min erfaring er at 8-åringer fint klarer å finne på noe sjøl. Vi må slutte å "legge til rette" hele tiden. La de bruke sin intuisjon, fantasi, kreativitet. Så kan du heller ha "noe på lur" - om nødvendig!

Skrevet (endret)
Min erfaring er at 8-åringer fint klarer å finne på noe sjøl.   Vi må slutte å "legge til rette" hele tiden.   La de bruke sin intuisjon, fantasi, kreativitet.   Så kan du heller ha "noe på lur" - om nødvendig!

Kunne ikke vært mer enig!

Ellers kan dere jo ha alternativ bursdag. Ta de med ut i skog eller mark og lag bål, la de steke pinnebrød og grille pølser. Varm kakao hører med selvfølgelig.

Endret av Annie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...