Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2005 #1 Skrevet 16. oktober 2005 Hei på dere! Er det noen her som sitter med noen gode forslag om hva man kan gjøre for å glede 12 8-åringer i bursdagsselskap? Må si jeg kommer litt til kort her; har satt meg ned med datteren min og prøvd å finne på noe morsomt, men alt vi har kommet på er "danseleken" (en annen utgave av stolleken) og "adjektiv-historie". Man skal jo tross alt glede disse jentene i et par-tre timers tid. Er veldig takknemlig for svar.
Gjest Primula Skrevet 16. oktober 2005 #2 Skrevet 16. oktober 2005 Hva med å gjøre en hobbyaktivitet sammen? Dere kan lage kort( kjøp inn masse papp i forskjellige farger, klistremerker, noen stempler osv) eller dere kan male på syltetøyglass, perle smykker, male på sånne små terakottakrukker, prøv decopage på billige tre-esker osv.. Det kan jo bli litt dyrt å kjøpe inn materialer til 12 stk, men det er innmari moro og det er noe alle kan være med på. Og dersom du sammenligner det med å dra på kino, mcdonalds, svømmehallen eller hva nå enn andre folk gjør så blir det ikke så dyrt likevel. Lykke til
Usikker Skrevet 16. oktober 2005 #3 Skrevet 16. oktober 2005 Min erfaring er at 8-åringer fint klarer å finne på noe sjøl. Vi må slutte å "legge til rette" hele tiden. La de bruke sin intuisjon, fantasi, kreativitet. Så kan du heller ha "noe på lur" - om nødvendig!
Annie Skrevet 17. oktober 2005 #5 Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Min erfaring er at 8-åringer fint klarer å finne på noe sjøl. Vi må slutte å "legge til rette" hele tiden. La de bruke sin intuisjon, fantasi, kreativitet. Så kan du heller ha "noe på lur" - om nødvendig! ← Kunne ikke vært mer enig! Ellers kan dere jo ha alternativ bursdag. Ta de med ut i skog eller mark og lag bål, la de steke pinnebrød og grille pølser. Varm kakao hører med selvfølgelig. Endret 17. oktober 2005 av Annie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå