Gå til innhold

Slalom - som å sykle?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ikke gått på slalom siden jeg var barn, typ 14 år. Nå er jeg i begynnelsen av 30årene og vurderer å starte med det. Jeg vet at jeg var ganske flink på slalom, sto ned de bratte løypene fra ung alder. Men jeg kjenner jeg er fryktelig nervøs, vil nok starte i nybegynner/barnebakken. Men en venn av meg sier at det er som å sykle, og at etter en tur eller to der vil jeg ha teknikken tilbake og null problem med å ta de lengre løypene? 

Stemmer dette? Jeg vil selvfølgelig se det ann, men er litt nervøs og dersom det ligger litt latent i kroppen fra jrg var ung gjør det meg litt roligere 😂

Anonymkode: 86368...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nja...

Jeg begynte også kjøre igjen i 30-årene etter 15 års opphold.
Allerede første turen kom teknikken greit på plass.
Etter mange helger i Trysil så er teknikken veldig bra, det er ikke like slitsomt lengre, og jeg slapper av og koser meg skikkelig. Men ikke sjans at jeg klarer meg bra i de svarte løypende, og ikke sjans at jeg kjører like fort som i ungdommen.
Det handler ikke om teknikken, men at jeg rett og slett er mer voksen og har skjønt at "idiot-kjøring" kan få konsekvenser og gjøre sykt vondt 😛 Når jeg faller i bakken nå, så gjør det vondt 😮 jeg får også blåmerker... Jeg kan ikke huske at det gjorde vondt eller jeg fikk blåmerker da jeg var ung!

Litt samme som når jeg holdt på med hest... i barndommen kunne jeg falle av ti ganger på en dag, og hoppe rett opp på hesteryggen igjen. I voksen alder så gjør det faktisk vondt falle av :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod på slalåm hele barndommen og så prøve jeg igjen da jeg var 25 og fy søren, jeg manglet muskulaturen i lårene. Som @Taluno nevner så er man også litt mer forsiktig. Som barn kjørte jeg rett ned alle bakker, men som voksen er jeg nok litt mer forsiktig😅

Men teknikken forsvinner ikke og etter et par runder så skal du se at du føler deg mere trygg på å kjøre igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar. Jeg red også i barndommen, men når jeg satte meg på hesten etter mange år var jeg mest redd for hesten på bakken. På ryggen var jeg tilbake til hestejenta som red i full gallopp 😂 Men jeg har brekt beinet på slalom som barn, så jeg er nok mer forsiktig der!  Husker at det gav meg enormt glede å stå på slalom, forhåpentligvis får jeg tilbake den følelsen. Har bestemt meg for å gjøre mer av ting som gjør meg glad i 2022, så da dykker jeg i ting som gjorde meg glad som barn også 😂 godt å vite at teknikken mest sannsynlig fortsatt vil være i meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Takk for svar. Jeg red også i barndommen, men når jeg satte meg på hesten etter mange år var jeg mest redd for hesten på bakken. På ryggen var jeg tilbake til hestejenta som red i full gallopp 😂 Men jeg har brekt beinet på slalom som barn, så jeg er nok mer forsiktig der!  Husker at det gav meg enormt glede å stå på slalom, forhåpentligvis får jeg tilbake den følelsen. Har bestemt meg for å gjøre mer av ting som gjør meg glad i 2022, så da dykker jeg i ting som gjorde meg glad som barn også 😂 godt å vite at teknikken mest sannsynlig fortsatt vil være i meg. 

Gleden over å kjøre slalom igjen var helt klart veldig veldig stor!
Og jeg storkoser meg virkelig i bakkene nå!
Men nå koser jeg meg med å lage fine svinger, ha fokus på teknikker, øke/minke svingene, se på naturen og kjenne frihetsfølelsen. I barndommen var det adrenalin, kjørte fort og bratt, og herje i skogen mellom trærne som jeg koste meg med 😛 Så gleden er absolutt der, men jeg gleder meg over litt andre elementer enn tidligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar, føler meg litt bedre 😊 litt skummelt å ta opp sånt igjen kjenner jeg 😂 men blir nok bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...