AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #1 Skrevet 1. januar 2022 Hei, Foreløpig går jeg VG1 stusp, og skal snart velge programfag. Jeg har 3 + 4 i T-matte, men tenkte å ta R1 fordi noen økonomi studier trenger det og jeg vurderer evt å studere det. Men jeg vil også studere jus som krevet et høyt snitt. Jeg planlegger allerede nå at hvis jeg får typ under 5 i T-matte skal jeg ta P-matte privatisteksamen for å få 6'er på vitnemålet. Men spørsmålet mitt er: hvis jeg tar R1 matte mens jeg er på VGS og la oss si at jeg får 3'er og dette ødelegger snittet mitt for å komme inn på juss studiet, kan jeg i VG3 ta 2P-eksamen for å erstatte karakteren? Men f.eks det kreves høyere snitt til å komme inn på jus en økonomi, når jeg sender vitnemålet mitt til universiteter kan jeg velge hvilke fag som vises på førstegangsvitnemålet? F.eks at jeg sender til UiO Jus et vitnemål hvor jeg har 2P istedet slikt at snittet mitt er høyere, og en til f.eks NHH med R1 på vitnemålet? Eller det sånn at hvis jeg tar opp fag mens jeg går på VGS blir det permanent erstattet? Anonymkode: 06aab...60c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå