Kokosmakron Skrevet 1. januar 2022 #1 Skrevet 1. januar 2022 Er det noen her inne som har god peiling på parfyme, og som kan tipse meg om en parfyme som kan minne litt om Venezia Pastello av Laura Biagotti? Den gikk ut av produksjon for mange år siden, men jeg elsket den og skulle gjerne hatt en som er i samme gata. https://www.fragrantica.com/perfume/Laura-Biagiotti/Venezia-Pastello-4920.html
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #2 Skrevet 20. januar 2022 Du kan søke på noter på Fragrantica 😊 føler forresten med deg, kjipt når de slutter å lage favorittparfymen. Anonymkode: 2bcb4...f23 3
Tonka Skrevet 21. januar 2022 #3 Skrevet 21. januar 2022 Jeg har ikke testet Venezia Pastello, men har du sjekket om Dalissime Salvador Dali kan være en god erstatter? Det er slett ikke alltid at duftene som står under This perfume reminds me of på Fragrantica er gode forslag, men for øyeblikket er det 83 mennesker som mener at Dalissime minner dem om Venezia Pastello. De har flere duftnoter til felles og hovedakkordene ser også sammenlignbare ut. Og ellers er jo Venezia Pastello tilgjengelig på eBay? Har du vurdert å legge ut en ønskes kjøpt-annonse på Finn? Har hatt skikkelig flaks der flere ganger – din drømmeparfyme er kanskje noen andres støvsamler. 2
Kokosmakron Skrevet 22. januar 2022 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2022 (endret) Tonka skrev (16 timer siden): Jeg har ikke testet Venezia Pastello, men har du sjekket om Dalissime Salvador Dali kan være en god erstatter? Det er slett ikke alltid at duftene som står under This perfume reminds me of på Fragrantica er gode forslag, men for øyeblikket er det 83 mennesker som mener at Dalissime minner dem om Venezia Pastello. De har flere duftnoter til felles og hovedakkordene ser også sammenlignbare ut. Og ellers er jo Venezia Pastello tilgjengelig på eBay? Har du vurdert å legge ut en ønskes kjøpt-annonse på Finn? Har hatt skikkelig flaks der flere ganger – din drømmeparfyme er kanskje noen andres støvsamler. Ja, har hatt dalissime og den kan minne litt, altså. Noen år siden jeg har hatt dalissime nå, så kanskje jeg skal prøve den igjen..? 🤔 Har sett at den er til salgs på ebay, ja, men har ikke turt å kjøpe da det er mange år siden den gikk ut av produksjon. Vet det kommer litt an på oppbevaring og sånt, men hvor lenge kan en parfyme holde seg da? edit: skrivefeil Endret 22. januar 2022 av Kokosmakron
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #5 Skrevet 22. januar 2022 Kokosmakron skrev (4 timer siden): Ja, har hatt dalissime og den kan minne litt, altså. Noen år siden jeg har hatt dalissime nå, så kanskje jeg skal prøve den igjen..? 🤔 Har sett at den er til salgs på ebay, ja, men har ikke turt å kjøpe da det er mange år siden den gikk ut av produksjon. Vet det kommer litt an på oppbevaring og sånt, men hvor lenge kan en parfyme holde seg da? edit: skrivefeil Du får kjøpt den ny også. Jeg kjøpte ny i fjor (og solgte den igjen, ellers skulle jeg donert den til deg). Har du sjekka Finn? Anonymkode: 2bcb4...f23
Kokosmakron Skrevet 22. januar 2022 Forfatter #6 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du får kjøpt den ny også. Jeg kjøpte ny i fjor (og solgte den igjen, ellers skulle jeg donert den til deg). Har du sjekka Finn? Anonymkode: 2bcb4...f23 Er det sant? Pastello, og ikke den som heter bare Venezia som ble relansert for noen år siden?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #7 Skrevet 22. januar 2022 Kokosmakron skrev (1 time siden): Er det sant? Pastello, og ikke den som heter bare Venezia som ble relansert for noen år siden? Nei, mente Dalissime! Anonymkode: 2bcb4...f23
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #8 Skrevet 22. januar 2022 I kommentarfeltet på fragrantica pleier de som oftest å komme med hvilke andre parfymer den ligner. Anonymkode: 6aef2...566 3
Kokosmakron Skrevet 22. januar 2022 Forfatter #9 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, mente Dalissime! Anonymkode: 2bcb4...f23 Åja, den går an å få tak i ny, ja. Var pastello jeg mente når jeg skrev at jeg hadde sett den på ebay, men det er mange mange år siden den gikk ut av produksjon, så er litt redd for at det blir bomkjøp.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #10 Skrevet 22. januar 2022 Kokosmakron skrev (8 minutter siden): Åja, den går an å få tak i ny, ja. Var pastello jeg mente når jeg skrev at jeg hadde sett den på ebay, men det er mange mange år siden den gikk ut av produksjon, så er litt redd for at det blir bomkjøp. Nå er ikke jeg noen ekspert på området selv, men jeg har en venninne som er veldig interessert i parfyme, og hun kjøper rett som det er brukt fra finn eller ebay. Hun sier at det ikke er noe problem, og at hun aldri har gjort et bomkjøp. Jeg prøvde meg også som medlem i en parfymegruppe en gang, der jeg aldri fant min plass fordi jeg ikke var interessert nok, men der var det helt vanlig å kjøpe parfymer brukt. Det var til og med enkelte som kjøpte gamle, tilsynelatende tomme, flasker, som de klarte å få en siste sprut ut av, og de fikk mye skryt for det av andre i gruppen. Noe sier meg også at markedet ikke hadde vært så stort, om de fleste hadde vært misfornøyd med kjøpet. Dog er det visst noe med at jo mer ren parfyme en duft inneholder, jo større sjanse er det for at den har holdt seg bra, så det kan jo være noe å tenke på. Det ligger flere flasker av parfymen du leter etter på ebay: https://www.ebay.com/b/LAURA-BIAGIOTTI-Eau-de-Toilette-for-Venezia-Pastello-Fragrances-for-Women/11848/bn_107786347 Jeg fant Sotto Voce, også fra Laura Biagiotti der inne nå, den har jeg savnet. Det blir ikke akkurat nå, men kanskje den skal bli min første vintage parfyme etter hvert. Anonymkode: 207bf...35c 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #11 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nå er ikke jeg noen ekspert på området selv, men jeg har en venninne som er veldig interessert i parfyme, og hun kjøper rett som det er brukt fra finn eller ebay. Hun sier at det ikke er noe problem, og at hun aldri har gjort et bomkjøp. Jeg prøvde meg også som medlem i en parfymegruppe en gang, der jeg aldri fant min plass fordi jeg ikke var interessert nok, men der var det helt vanlig å kjøpe parfymer brukt. Det var til og med enkelte som kjøpte gamle, tilsynelatende tomme, flasker, som de klarte å få en siste sprut ut av, og de fikk mye skryt for det av andre i gruppen. Noe sier meg også at markedet ikke hadde vært så stort, om de fleste hadde vært misfornøyd med kjøpet. Dog er det visst noe med at jo mer ren parfyme en duft inneholder, jo større sjanse er det for at den har holdt seg bra, så det kan jo være noe å tenke på. Det ligger flere flasker av parfymen du leter etter på ebay: https://www.ebay.com/b/LAURA-BIAGIOTTI-Eau-de-Toilette-for-Venezia-Pastello-Fragrances-for-Women/11848/bn_107786347 Jeg fant Sotto Voce, også fra Laura Biagiotti der inne nå, den har jeg savnet. Det blir ikke akkurat nå, men kanskje den skal bli min første vintage parfyme etter hvert. Anonymkode: 207bf...35c Sotto Voce er også på Finn fra tid til annen 😃 Anonymkode: 2bcb4...f23 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #12 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sotto Voce er også på Finn fra tid til annen 😃 Anonymkode: 2bcb4...f23 Takk! Måtte lagre søk på Finn nå. Skal handle når/om det dukker opp en flaske på minst 30 milliliter med mye parfyme igjen 😀 Anonymkode: 207bf...35c
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #13 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Takk! Måtte lagre søk på Finn nå. Skal handle når/om det dukker opp en flaske på minst 30 milliliter med mye parfyme igjen 😀 Anonymkode: 207bf...35c Den er jo fantastisk. Da jeg var i tenårene ønsket jeg meg den så voldsomt. Men den var for dyr og voksen. Husker at jeg ofte var innom parfymeriet og luktet på den. Elsket tv-reklamen også. Så, i fjor sommer kjøpte jeg en liten prøve. Nå er jeg fornøyd med den 😃 lukter på den når jeg vil være nostalgisk. Tar kanskje en liten sprut i ny og ne og lar den utvikle seg på huden. (Ikke rarere med parfyme som hobby enn mye annet, si 😆). Anonymkode: 2bcb4...f23
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #14 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den er jo fantastisk. Da jeg var i tenårene ønsket jeg meg den så voldsomt. Men den var for dyr og voksen. Husker at jeg ofte var innom parfymeriet og luktet på den. Elsket tv-reklamen også. Så, i fjor sommer kjøpte jeg en liten prøve. Nå er jeg fornøyd med den 😃 lukter på den når jeg vil være nostalgisk. Tar kanskje en liten sprut i ny og ne og lar den utvikle seg på huden. (Ikke rarere med parfyme som hobby enn mye annet, si 😆). Anonymkode: 2bcb4...f23 Husker jeg virkelig elsket den. Jeg var i midten av tenårene da den ble lansert, og mamma syntes den var for voksen for meg, men jeg fikk en liten miniflaske av en tante. Så kjøpte jeg en større flaske selv litt senere, husker ikke om jeg rakk å kjøpe enda en flaske før den gikk ut av produksjon. Har lest litt rundt nå, og det ser ut til at det er mange der ute som savner den. En ekte 90-tallsklassisker. Anonymkode: 207bf...35c
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #15 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Husker jeg virkelig elsket den. Jeg var i midten av tenårene da den ble lansert, og mamma syntes den var for voksen for meg, men jeg fikk en liten miniflaske av en tante. Så kjøpte jeg en større flaske selv litt senere, husker ikke om jeg rakk å kjøpe enda en flaske før den gikk ut av produksjon. Har lest litt rundt nå, og det ser ut til at det er mange der ute som savner den. En ekte 90-tallsklassisker. Anonymkode: 207bf...35c …. og ikke minst - DEN flaska?! Den er jo er kunstverk i seg selv, med den stemmegaffelen. Og den sexy reklamen, der jeg ikke skjønte noe av dialogen fordi den ikke var på italiensk. Men jeg skjønte at dette var eleganse. Skikkelig sofistikert. Anonymkode: 2bcb4...f23
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #16 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): …. og ikke minst - DEN flaska?! Den er jo er kunstverk i seg selv, med den stemmegaffelen. Og den sexy reklamen, der jeg ikke skjønte noe av dialogen fordi den ikke var på italiensk. Men jeg skjønte at dette var eleganse. Skikkelig sofistikert. Anonymkode: 2bcb4...f23 Det var reklamen som først gjorde meg nysgjerrig på parfymen. Litt italiensk film noir, med en veldig vakker og veldig elegant, og litt mystisk kvinne i hovedrollen. Veldig italiensk, og italiensk på den elegante måten. Flasken er et lite kunstverk. Parfymen var jo bedre enn mye som selges i dag, merker at jeg synes det er litt feil at akkurat denne har gått ut av produksjon. Anonymkode: 207bf...35c
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #17 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det var reklamen som først gjorde meg nysgjerrig på parfymen. Litt italiensk film noir, med en veldig vakker og veldig elegant, og litt mystisk kvinne i hovedrollen. Veldig italiensk, og italiensk på den elegante måten. Flasken er et lite kunstverk. Parfymen var jo bedre enn mye som selges i dag, merker at jeg synes det er litt feil at akkurat denne har gått ut av produksjon. Anonymkode: 207bf...35c Enig i alt du skriver! Anonymkode: 2bcb4...f23
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #18 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det var reklamen som først gjorde meg nysgjerrig på parfymen. Litt italiensk film noir, med en veldig vakker og veldig elegant, og litt mystisk kvinne i hovedrollen. Veldig italiensk, og italiensk på den elegante måten. Flasken er et lite kunstverk. Parfymen var jo bedre enn mye som selges i dag, merker at jeg synes det er litt feil at akkurat denne har gått ut av produksjon. Anonymkode: 207bf...35c Ble så inspirert av denne tråden at jeg unnet meg en sprut Sotto Voce i dag tidlig! Fra testeren min. Den er ganske kraftig til å være så gammel. Særlig når jeg ble varm. Den er virkelig god. Fruktig uten å være fjortis, og et hint av vanilje og blomster. Anonymkode: 2bcb4...f23 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå