Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på intervju på torsdag, dette er en jobb jeg har veldig lyst på! Er sykepleier og stillingen er i kommunen. Jeg er ansatt i kommunen allerede men har ikke vært på jobbintervju før da jeg fikk fast stilling der jeg hadde vært tilkallingsvikar under studiene. :)

Har fått mail om at det er 5 søkere på stillingen, så det er jo en relativt god sjanse for å få den om jeg gjør et godt inntrykk. Vet ikke om alle er kalt inn til intervju heller. Men jeg aner virkelig ikke hva som kommer til å bli spurt om. Noen med erfaringer? :)

Jeg har supergode referanser av to tidligere avdelingsledere jeg har full tillit til, men har forstått at referansene som regel blir ringt i etterkant av intervjuet? Kunne tenke meg de ringte først for å få et ekstra godt inntrykk.🙈

Tar i mot alle tips og råd om intervju innenfor kommunen. Hva bør jeg være forberedt på? Hvilke spørsmål fikk du? Hvordan er det lagt opp? Klesskode? Er veldig nervøs!

Anonymkode: 2b464...0c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går helst bra, fortell hvorfor en stilling hos de motiverer deg, og hva du kan ta med deg av kompetanse inn i stillingen. 🙂 Men vær obs på interne søkere, det er mange proforma intervjuer i kommunen. Kleskode; helt normale klær. Lite snobberi i kommunal sektor. Lykke til! 

Anonymkode: cc289...40f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenn de som ansetter deg eller vær ansatt i kommunen fra før, mye tulleintervjuer og nepotisme i stat/kommune sektor.

Anonymkode: 6dcf3...b4a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...