AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #1 Skrevet 1. januar 2022 Jeg er ansatt i kommunen (helsevesenet). Jeg har arbeidshelg (fredag-søndag). På onsdag kveld fikk jeg feber og hodepine. Måtte derfor ta en pcr test på torsdag morgen, og fikk ikke svar før utpå dagen den 31. Hadde fortsatt litt feber så måtte uansett holdt meg hjemme. Heldigvis var testen negativ😊 Spørsmålet mitt er da om jeg mister helligdagstilegget eller om jeg får beholde det? Jobber resten av arbeidshelgen og er så og si aldri borte fra jobb, men det har vel ikke noe å si. Anonymkode: 26e3d...94d
Renate79 Skrevet 1. januar 2022 #2 Skrevet 1. januar 2022 Etter min forståelse mister du det ikke. Jobber med lønn i samme tariffavtale som kommunene har
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #3 Skrevet 1. januar 2022 På arbeidsplassen min så mister vi det hellige tillegget om vi er syke, men vi får lønn som om det var en vanlig dag. Anonymkode: b9516...76e 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #4 Skrevet 1. januar 2022 Dersom du har egenmelding mister du helligdagstillegget, men dersom du er sykmeldt beholder du tillegget. Anonymkode: 57583...e2a 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #5 Skrevet 1. januar 2022 Takk for svar. Regnet nesten med jeg mistet det, men det er jo litt feil å bli "straffet" for å være syk. Er jo ikke akkurat slik at jeg hadde noen nyttårsfeiring og koste meg - da hadde det vært noe annet🤷♀️ Anonymkode: 26e3d...94d 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #6 Skrevet 1. januar 2022 Helligdagstillegget er jo for å kompansere for å måtte arbeide på ugunstige dager. Du var jo faktisk ikke på jobb da, så hvorfor er det urettferdig? Anonymkode: bf178...ce0 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #7 Skrevet 2. januar 2022 Du får betalt med vanlig lønn. Det er jo det som er rettferdig, siden du faktisk ikke er på jobb. Anonymkode: 483e6...c1e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #8 Skrevet 2. januar 2022 Du får utbetalt helligdagstillegget. Har ingenting å si om det er egenmelding eller sykemelding. Anonymkode: cef3d...f6a
mmd Skrevet 4. januar 2022 #9 Skrevet 4. januar 2022 (endret) Sjekk tariffavtalen/spør din tillitsvalgte. Endret 4. januar 2022 av mmd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå