Gå til innhold

Mister jeg helligdagstilegget for 31.12?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ansatt i kommunen (helsevesenet). Jeg har arbeidshelg (fredag-søndag).

På onsdag kveld fikk jeg feber og hodepine. Måtte derfor ta en pcr test på torsdag morgen, og fikk ikke svar før utpå dagen den 31. Hadde fortsatt litt feber så måtte uansett holdt meg hjemme. Heldigvis var testen negativ😊 Spørsmålet mitt er da om jeg mister helligdagstilegget eller om jeg får beholde det? Jobber resten av arbeidshelgen og er så og si aldri borte fra jobb, men det har vel ikke noe å si. 

Anonymkode: 26e3d...94d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter min forståelse mister du det ikke. Jobber med lønn i samme tariffavtale som kommunene har 

AnonymBruker
Skrevet

På arbeidsplassen min så mister vi det hellige tillegget om vi er syke, men vi får lønn som om det var en vanlig dag. 

Anonymkode: b9516...76e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du har egenmelding mister du helligdagstillegget, men dersom du er sykmeldt beholder du tillegget.

Anonymkode: 57583...e2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. :) Regnet nesten med jeg mistet det, men det er jo litt feil å bli "straffet" for å være syk. Er jo ikke akkurat slik at jeg hadde noen nyttårsfeiring og koste meg - da hadde det vært noe annet🤷‍♀️ 

Anonymkode: 26e3d...94d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helligdagstillegget er jo for å kompansere for å måtte arbeide på ugunstige dager. Du var jo faktisk ikke på jobb da, så hvorfor er det urettferdig? 

Anonymkode: bf178...ce0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du får betalt med vanlig lønn. Det er jo det som er rettferdig, siden du faktisk ikke er på jobb. 

Anonymkode: 483e6...c1e

AnonymBruker
Skrevet

Du får utbetalt helligdagstillegget. Har ingenting å si om det er egenmelding eller sykemelding. 

Anonymkode: cef3d...f6a

Skrevet (endret)

Sjekk tariffavtalen/spør din tillitsvalgte. 

Endret av mmd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...