AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #1 Skrevet 1. januar 2022 Lager tråden i frustrasjon 😅☹️ Jeg kan begynne: - Kjøpte ei jakke, standarden var som beskrevet. MEN, den luktet røyk og parfyme. Gikk heldigvis bort etter et par vask - Brukt sengeramme: spurte på forhånd om det var bruksskader eller slitasje. Får nei til svar, de får betalt noen hundre for å levere (kort kjøretur). Var mørkt når de leverte. Vi ser noen bruksskader med en gang, men tenkte «jaja, vi kan male den en gang og det er jo bra for miljøet med brukt». Mannen skrur ned ei svææær køyeseng og styrer på i flere timer - og så tar vi opp senga: FULL av store skader på baksiden. Selger mener de har «fikset den til god standard» 🧐 Men går med på å vippse. I mine øyne burde den senga vært solgt for 70% lavere pris. Samme skjedde med en Tripptrappstol. Skjulte bevisst skader på bildene 😏 Jeg var da sur og høygravid og klarte kreve å heve kjøpet. Har en FLAU episode selv: Hadde nokså ny Boliasofa+ seng til salg, dette hadde vært lagret hos en venn. Jeg bodde utenbys og var ikke tilstede. Selger til en fyr som etter planlagt henting bare sender en irritert mail: »Sengen+sofa er full av kattehår og ikke minst kattePISS». Var så flau at jeg holdt på å daue. Og egentlig jævlig irritert selv for at den ble lagret slik den ble (noen andre som gjorde det for meg). Det ble liksom 20.000 ut av vinduet 🤷♀️ Alt i alt: har egentlig flere dårlige enn gode erfaringer med bruktkjøp privat. Anonymkode: 3cc27...740 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #2 Skrevet 1. januar 2022 Mitt inntrykk er at det er du som er vrang her. Man skulle tro at etter første kjøpet så burde du ha lært og undersøkt varene nøye, men det har ikke du gjort. Jeg kjenner meg ikke igjen av dine erfaringer, men jeg undersøker varen nøye før jeg kjøper dem. Anonymkode: 83a5e...fc6 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #3 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mitt inntrykk er at det er du som er vrang her. Man skulle tro at etter første kjøpet så burde du ha lært og undersøkt varene nøye, men det har ikke du gjort. Jeg kjenner meg ikke igjen av dine erfaringer, men jeg undersøker varen nøye før jeg kjøper dem. Anonymkode: 83a5e...fc6 Forsåvidt enig i den, man burde selvsagt sjekke ordentlig i dagslys osv. Er også konfliktsky, så når noen står med en stor ting de har stresset med å frakte og selv har litt dårlig tid - så er jeg for kjapp til å være for høflig og bare ta imot uten å sjekke alt. Jeg er nok ganske naiv når jeg har stilt spørsmål på forhånd og selgere sier alt er i orden. Man har nok ulike oppfatninger av hva god standard er eller pent brukt, og hva som er iorden å «dekke til» 😅 Selv pleier jeg legge ved bilder av skader så en slipper den diskusjonen i ettertid. Tar en halv pris eller mer forventer jeg vare uten skade, men her er nok folk veldig forskjellige :) Derfor som du sier: skal man kjøpe brukt kan man ikke være for kjapp til å ta imot. Litt vanskelig for ting som sendes i post da, det meste på Tise er jo sånn. Anonymkode: 3cc27...740
Tekopp1 Skrevet 1. januar 2022 #4 Skrevet 1. januar 2022 Jeg har ett kjipt kjøp på finn, det var en jumpsuit som var ødelagt i sømmen ved glidelåsen. Umulig at selger har oversett, men oppgav ikke i annonsen. Jeg skrev melding og ønsket å heve kjøpet samt returnere varen, men selger gikk bare med på å vippse tilbake det jeg gav for den. Så nå har jeg klippet opp jumpsuiten, sydd masse luer og babysmekker samt tatt vare på glidelåsen. Heldigvis kan jeg sy, så fikk noe ut av det. Gøy er det likevel ikke. Utiver det er jeg en veldig erfaren bruktkjøper og -selger og det største problemet mitt er egentlig Helthjem som bruker 3 uker på å levere pakker. Ellers overraskende få uheldige erfaringer.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #5 Skrevet 2. januar 2022 Tekopp1 skrev (3 timer siden): Jeg har ett kjipt kjøp på finn, det var en jumpsuit som var ødelagt i sømmen ved glidelåsen. Umulig at selger har oversett, men oppgav ikke i annonsen. Jeg skrev melding og ønsket å heve kjøpet samt returnere varen, men selger gikk bare med på å vippse tilbake det jeg gav for den. Så nå har jeg klippet opp jumpsuiten, sydd masse luer og babysmekker samt tatt vare på glidelåsen. Heldigvis kan jeg sy, så fikk noe ut av det. Gøy er det likevel ikke. Utiver det er jeg en veldig erfaren bruktkjøper og -selger og det største problemet mitt er egentlig Helthjem som bruker 3 uker på å levere pakker. Ellers overraskende få uheldige erfaringer. Hva var så kjipt med det? Selger vipset tilbake pengene du ga for den. Anonymkode: acc0f...a22 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #6 Skrevet 2. januar 2022 Kjøpte et par Ray Ban pilotbriller, de var ripefrie. Det var vel ca det eneste som var bra med dem, ellers var de fader meg på bøyd at man skulle tro noen hadde hatt dem på hodet mens de stod på det, og den ene stangen gikk omtrent i sikksakk. Optikeren turde ikke gjøre noe med den, da det var for nært hengselet. Anonymkode: 6451a...86c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå