AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #1 Skrevet 1. januar 2022 Jeg har ingen å prate med dette om og er redd for å være til bry for helsevesenet, så håper noen her kan si meg om dette er normalt eller om jeg må kontakte legevakt eller evt lege til uka..? Blir mye blodprat; Jeg fikk positiv graviditetstest for ei uke siden 1. juledag. Dagen etterpå kom det en liten håndfull med blod før det gikk over til små blødning/brunt utflod. Jeg tok kontakt med lege på mandag og fikk beskjed om å vente og se, og kontakte de etter jul igjen hvis jeg fortsatt var gravid. På onsdag tok blødningen seg kraftig opp og jeg innså at det ikke var noe håp igjen. På kvelden trappet blødningen ned og jeg regnet med det værste var over, men i går ettermiddag (fredag) kom det igjen en kraftig blødning med små stikk/ubehag i nedre del av magen samt nedre del av ryggen. Siden da har ubehaget vært der og blødningen gått litt opp og ned. Akkurat nå er den veldig kraftig og jeg kjenner godt at det renner friskt blod. Synes det er veldig ubehagelig, men det største problemet er at jeg er så engstelig av meg samtidig som jeg ikke liker å være til bry, så tankene hoper seg litt opp her nå. Har aldri vært ute for dette før og prøver å lese meg frem, men føler ikke jeg finner noe fornuftig svar. Blør jeg for mye eller er dette helt normalt i en spontanabort? Anonymkode: 303dc...690
Lilletrille79 Skrevet 1. januar 2022 #2 Skrevet 1. januar 2022 Hei jeg blødde også veldig mye da jeg hadde en spontanabort. Masse blod og klumper. Har du feber? Jeg tok to paracet for smertene og ventet til det roet seg. Som regel må det bare blø seg ferdig men hvis du føler deg syk med feber ville jeg ringt legevakt. ❤️
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #3 Skrevet 28. januar 2022 Tenker jeg kan gi en liten oppdatering her jeg, i tilfelle noen andre havner i samme situasjon.. Alt over her skjedde jo fra 2. juledag og fortsatte i romjula. Etterhvert gikk det fra friskt blod til brunt og gradvis mindre, men det har vært mye blod. Helt til rundt 16./17. januar har det vært slik. For en uke siden fikk jeg komme til lege å ta blodprøver og avga også en positiv graviditetstest. Måtte ta nye blodprøver nå på tirsdag og ble sendt til sykehuset på ultralyd i dag, hvor det viser seg at jeg aldri har hatt spontanabort og er rundt 11 uker på vei! Lege sa at hun så at det har vært en blodansamling der men det var borte nå, hjerte slår og foster ser friskt ut. Blir fulgt opp videre med fastlege neste uke. Er jo litt sjokkert og skulle vel ønske at jeg hadde blitt sjekket litt grundigere, eller i det heletatt, men alt ser bra ut for øyeblikket. Kanskje noen kan ta litt lærdom av meg og være litt mere frempå og få en grundig sjekk ved mistanke om spontanabort? Anonymkode: 303dc...690 1
Lilletrille79 Skrevet 28. januar 2022 #4 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tenker jeg kan gi en liten oppdatering her jeg, i tilfelle noen andre havner i samme situasjon.. Alt over her skjedde jo fra 2. juledag og fortsatte i romjula. Etterhvert gikk det fra friskt blod til brunt og gradvis mindre, men det har vært mye blod. Helt til rundt 16./17. januar har det vært slik. For en uke siden fikk jeg komme til lege å ta blodprøver og avga også en positiv graviditetstest. Måtte ta nye blodprøver nå på tirsdag og ble sendt til sykehuset på ultralyd i dag, hvor det viser seg at jeg aldri har hatt spontanabort og er rundt 11 uker på vei! Lege sa at hun så at det har vært en blodansamling der men det var borte nå, hjerte slår og foster ser friskt ut. Blir fulgt opp videre med fastlege neste uke. Er jo litt sjokkert og skulle vel ønske at jeg hadde blitt sjekket litt grundigere, eller i det heletatt, men alt ser bra ut for øyeblikket. Kanskje noen kan ta litt lærdom av meg og være litt mere frempå og få en grundig sjekk ved mistanke om spontanabort? Anonymkode: 303dc...690 Hei det var godt å høre at det fortsatt var der🥰jeg var ikke i tvil da jeg hadde en SA. Fikk time hos privat gyn. Etter at blødningen hadde stoppet som sjekket at alt var ute. Jeg er gravid på nytt også i uke 10 så da er vi jo nesten likt 🥰
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå