AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #1 Skrevet 1. januar 2022 Vil folk som får avslag på bostøtte (pga tilfredstillende lønn) også få støtte til strømregning? Eller har de ikke krav på støtte til strømregning? Anonymkode: bb6c5...04d
Leo Skrevet 1. januar 2022 #2 Skrevet 1. januar 2022 Alle får dekket 55% av spotpris som overstiger 70 øre pr. kWt. https://www.smartepenger.no/kalkulatorer/diverse-kalkulatorer/96-bolig/3681-stromstotte Ellers er det en mulighet å kontakte NAV Sosial hvis man har problemer med å betale strømregningen. Hva man evt. kan få vil variere med tanke på inntekt, boforhold, antall personer i husstanden, evt. barn osv. Uansett bør man kontakte strømselskapet umiddelbart og i god tid før forfall dersom man ser at man får problemer med å betale. Da unngår man at regningen havner i "inkassomaskineriet" og at det påløper helt unødvendige ekstra kostnader. Å få til avtaler om betalingsutsettelse og avdrag vil jeg tro er rimelig uproblematisk i disse dager. På ingen måte ideelt, men garantert mye mer gunstig enn å f.eks. ta opp forbrukslån/bruke kredittkort for å kunne betale. 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #3 Skrevet 1. januar 2022 Leo skrev (32 minutter siden): Alle får dekket 55% av spotpris som overstiger 70 øre pr. kWt. https://www.smartepenger.no/kalkulatorer/diverse-kalkulatorer/96-bolig/3681-stromstotte Ellers er det en mulighet å kontakte NAV Sosial hvis man har problemer med å betale strømregningen. Hva man evt. kan få vil variere med tanke på inntekt, boforhold, antall personer i husstanden, evt. barn osv. Uansett bør man kontakte strømselskapet umiddelbart og i god tid før forfall dersom man ser at man får problemer med å betale. Da unngår man at regningen havner i "inkassomaskineriet" og at det påløper helt unødvendige ekstra kostnader. Å få til avtaler om betalingsutsettelse og avdrag vil jeg tro er rimelig uproblematisk i disse dager. På ingen måte ideelt, men garantert mye mer gunstig enn å f.eks. ta opp forbrukslån/bruke kredittkort for å kunne betale. Burde jeg ha søkt om støtte til strømregning innen 31.12.2022 selv om jeg har automatisk søknad om bostøtte hver måned? Ts Anonymkode: bb6c5...04d
Taluno Skrevet 1. januar 2022 #4 Skrevet 1. januar 2022 Ekstrastøtte til strømregning som går på bostøtte/husbanken, trenger man ikke søke spesielt for. Den strøm-støtten er inkludert i bostøtten. Så hvis du får avslag på bostøtte, så får du også avslag på strømstøtten. Det er ikke en egen søknad for strømstøtte. De som får bostøtte får altså ett høyere beløp, for å hjelpe med strømregningen. Og inntektstaket er endret, slik at flere får bostøtte. 1
Leo Skrevet 1. januar 2022 #5 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Burde jeg ha søkt om støtte til strømregning innen 31.12.2022 selv om jeg har automatisk søknad om bostøtte hver måned? Ts Anonymkode: bb6c5...04d Inntektsgrensene ble endret så hvis du allerede har fått avslag på bostøtte for desember så burde du ha søkt på nytt. Men det er kanskje ikke det du tenker på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå