AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #1 Skrevet 1. januar 2022 Hei dere. Jeg har vært 50% sykemeldt i snart et år etter å ha endelig klart å bryte med en voldelig og generelt veldig lite snill mann. Det er forventet at jeg skal fortsette å jobbe 50% mens jeg går i psykologisk behandling frem til april for så å være fullt tilbake i jobb før sommeren. Jeg har hatt denne jobben i snart 10 år og det var der jeg møtte denne mannen. Han jobber ikke der lenger, men alle kjenner han der og alt ved denne jobben minner meg om dette vonde forholdet. Etter å ikke ha vært på jobb de siste 4 ukene pga sykdom og jul har jeg innsett at JEG VIL IKKE TILBAKE. Selvom jeg har vært syk så har disse ukene vært så fine og rolige for psyken min og jeg har innsett at jeg er nødt til å si opp denne jobben for å kunne komme meg videre. 1. februar går jeg fra sykemelding til AAP. Er det noen som har lignenede erfaring? Eller noen tips ift fordeler/ulemper ved å si opp jobben før eller etter 1. februar? Bør jeg spørre min veilleder hos NAV om dette (akkurat fått ny som jeg kun har snakket med en gang)? Til info er jeg 38 år, jobben er en slags sekretærjobb, god kontakt med nærmeste kolleger, men sjefen har ikke helt forståelse for mine problemer og "plumper" stadig uti med noen kommentarer og råd. Har også 1 barn fra tidligere forhold og et hus utenfor byen. Det vil ikke være aktuelt å søke ny jobb før Setter pris på alle innspill ❤️ Anonymkode: 649fb...4d6
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #2 Skrevet 1. januar 2022 Nei. Det er vanskelig å søke jobb når du er arbeidsledig/går på AAP, og særlig når du bare kan jobbe deltid i starten. Eksisterende arbeidsgiver er nødt til å tilrettelegge for deg. Hvis du søker jobb, kan arbeidsgiver bare la være å ansette deg. Jeg tenker at du nok legger litt vel mye betydning for hva denne jobben betyr for helsa di. Eksen din jobber ikke der lenger. Du trives ellers, slik jeg forstår det, rare sjefer kan man ha overalt. Du blir ikke trakassert eller hater arbeidsoppgavene dine. Jeg forstår behovet for å begynne på nytt, men det er ikke slik at alle problemene dine i livet vil løse seg bare fordi du får ny jobb. Ikke si opp før du har noe nytt å gå til. Det er mye enklere å få jobb når du allerede har jobb. Du risikerer å bli sittende med et hull på CVen som blir bare større. Anonymkode: 99a8c...7cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå