AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #1 Skrevet 1. januar 2022 Hei og hå, står på bar bakke etter en ulykke og må derfor slutte i jobben jeg har hatt i femten år grunnet krav til fysikk. Nå skal jeg studere, men vet ærlig talt ikke hva jeg skal velge. Det må være "normal" matte, ikke fysikk og diverse. Tenker en bachelor over tre år. Og ikke tunge løft da ulykken har gjort at jeg stadig får betennelse i armen. Det viktigste for meg er å få en jobb hvor jeg kan jobbe deltid! Tenker på alt fra barnagelærer, sykepleier, kriseledelse, til lærer på videregående. Er disse studiene vanskelige å gjennomføre? Er det vanskelig å få jobb i redusert stilling etterpå? Eller har dere andre forslag? Skulle ønske at jeg hadde et ønske om valg av yrke, men føler meg lost. Ønsker bare en utdannelse hvor jeg er "garantert" jobb etterpå - i redusert stilling. Takk for svar. Anonymkode: 6aa3b...3c0
Snabeltann Skrevet 2. januar 2022 #3 Skrevet 2. januar 2022 Lærer går fint å jobbe deltid, men er 5 år da
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #4 Skrevet 2. januar 2022 Kulturhistoriker og museum, sykepleier, barnehage, lærer, Anonymkode: 2a986...49e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #5 Skrevet 2. januar 2022 Det kan være tunge løft og fysiske belastninger i sykepleien, så det ville jeg kanskje unngått. Anonymkode: de6d0...477 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #6 Skrevet 2. januar 2022 Det blir jo litt bæring som barnehagelærer også, og sykepleier kan også ha tunge løft. Så det hadde jeg ikke belaget meg på! Anonymkode: 2e09b...f10 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #7 Skrevet 2. januar 2022 En 3-årig bachelor som gir mulighet til å jobbe deltid? Det vil vel helst være typiske yrker innenfor helse og barnehage. Men om du plages med en betennelse i armen så er vel kanskje ikke disse yrkene noe å satse på. Det er jo dumt å utdanne seg til noe om du ikke har helse til å utføre jobben. Veldig mange BPA-jobber er deltid, kanskje du kan teste ut det? Men selvfølgelig hos en bruker som ikke krever tunge løft. Eller hva med trafikklærer? Sjåfør (kan være tunge løft, avhengig av jobb). Lokfører? Anonymkode: e8b4e...579
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #8 Skrevet 2. januar 2022 Hva med sosionom? Anonymkode: d7891...84d 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #9 Skrevet 2. januar 2022 Ville valgt bachelor i sosial arbeid (sosionom) Anonymkode: e3d29...0a9
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #10 Skrevet 2. januar 2022 Vernepleier. Lettere å finne jobb uten stell der enn som sykepleier. Anonymkode: f5298...0ca
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #11 Skrevet 2. januar 2022 Ikke velg sykepleien om du skal unngå fysisk og tungt arbeid. Man må forvente å måtte mobilisere pasienter på 150kg. Anonymkode: 54162...7c6
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #12 Skrevet 2. januar 2022 Anbefaler ikke barnehagelærer hvis du har redusert fysisk helse. Ikke er det mange deltidsstillinger heller. Anonymkode: e0a23...684
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #13 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det kan være tunge løft og fysiske belastninger i sykepleien, så det ville jeg kanskje unngått. Anonymkode: de6d0...477 Det trenger absolutt ikke å være tunge løft innen sykepleie, det er nesten bare på sengeposter og sykehjem det er aktuelt. Det finnes en rekke jobber innen barn, psykiatri (eller rusomsorg) og AMK for eksempel som ikke innebærer løfting. Fordelen med sykepleie er det er lett å finne jobb med en stillingsprosent som passer din situasjon, og lett å finne en annen jobb hvis den du har ikke fungerer. Det er ikke noe problem å få jobb innen psykiatrien som nyutdannet i hvert fall. Anonymkode: c86c8...946
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #14 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke velg sykepleien om du skal unngå fysisk og tungt arbeid. Man må forvente å måtte mobilisere pasienter på 150kg. Anonymkode: 54162...7c6 Bare på sengepost eller i kommunehelsetjenesten. Det finnes en rekke andre stillinger, i hvert fall i byer og på større steder. Ikke noe problem å få en stilling innen psykiatrien som nyutdannet. Anonymkode: c86c8...946
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå