AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #1 Skrevet 1. januar 2022 Jeg har barn, det samme har kjæresten min. Barna mine er hos meg halve tiden, mens hans barn er litt sjeldnere hos ham. Vi bor sammen når vi ikke har barna, og fordi vi bor litt langt fra hverandre er det ikke aktuelt å bo sammen på heltid. Det vil si, jeg synes ikke det hadde vært aktuelt om vi bodde nærmere heller, fordi det er slitsomt å kombinere kjæresten min og barna mine. Han har overnattet her et par ganger mens jeg har hatt barna, og jeg synes ikke det er spesielt hyggelig. Kjæresten min er en veldig direkte type og har heller ikke pokerfjes. Når mine barn ikke oppfører seg som han liker er han nødt til å kommentere det. Og han kan gjerne også gå inn i samtaler jeg har med barna. Jeg gir dem beskjed om noe, de svarer, han blander seg inn i det. Jeg synes det er utrolig upassende. Som regel tar han mitt parti, noe jeg merker at barna ikke liker. De trenger ikke at en voksenperson som ikke er meg eller deres far blir med på slike samtaler, det er bare irriterende at han skal være ekko av meg. Skal han få en god og trygg relasjon til barna mener jeg han burde holde seg utenfor og heller være positiv rundt dem, mens jeg tar meg av grensesetting. Andre ganger kan han finne på å argumentere mot mine avgjørelser, slik at jeg må forklare hvorfor jeg bestemmer det jeg bestemmer foran både han og barn - noe som er vanskelig, fordi i blant tar beslutninger på grunnlag han ikke helt forstår (forholdet mellom søsknene, barnas usikkerheter osv) og ikke vil snakke om det i plenum med barna til stede. Og til sist er det en del ting han synes er irriterende og som er annerledes i vårt hjem enn i hans (at barna mine spiser færre typer pålegg, at de ser på YouTube i blant), og som han ikke klarer å la være å kommentere. Det blir utrivelig. Resultatet er jeg går på nåler når vi er alle samlet. Jeg håper at barna krangler minst mulig så det ikke blir noe han legger seg opp i (og som jeg så må reagere på). Jeg føler ikke relasjonen mellom han og barna går av seg selv, men at jeg hele tiden må glatte ut mellom dem. Og jeg føler at jeg hele tiden må forsvare meg som forelder. "Jeg fatter ikke at du tillater dette", sa han høyt her en morgen, da min sønn så på et YouTube-klipp om Minecraft. Kjæresten min vil helst tilbringe mest mulig tid med meg og dermed oss. Men slik jeg ser det er det uaktuelt at vi for eksempel ferierer en uke sammen i sommer, og besøk fra ham når barna er her har jeg mest lyst til å begrense. Når jeg snakker med ham om det, mener han at dette handler om tilvenning og å bli kjent, mens jeg mener han viser en dårlig evne til å tilpasse seg når han er i vårt hjem, og at hans nærvær gjør kvaliteten på min tid med barna dårligere. Hvis ikke det er hyggelig å være alle sammen sammen kan vi like gjerne være hver for oss, er mitt synspunkt. Da kan jeg være kjæreste i barnefri ukene, og mor ellers. Jeg har ikke egentlig noe spørsmål, måtte bare få ut frustrasjon. Og blir glad for innspill om noen har. Anonymkode: 4474f...369 7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #2 Skrevet 1. januar 2022 Pålegg? Youtube? Krangler dere faktisk om sånt? Anonymkode: 3343f...9fd 18
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 1. januar 2022 Du velger ham hver dag.- Du Går på nåler...kanskje du snart skal velge ham vekk? Ditt valg. Anonymkode: f30eb...bf2 56
Hannah80 Skrevet 1. januar 2022 #4 Skrevet 1. januar 2022 Hvorfor er det et problem for han at barnet ditt ser Minecraft på YouTube? Det gir jo ingen mening. Kjæresten din høres ut som en kranglefant. 37
Rosatoast Skrevet 1. januar 2022 #5 Skrevet 1. januar 2022 (endret) Du forstår vel nå hvorfor han ikke er med barnemoren lengre? Tenk at han trolig var slik med hun også, så de måtte gjøre det slutt. Han argumenterte med hum foran ungene og likte ikke grensesetting o.l .. Er nok en grunn til at hun har mest samvær, han høres ut som en tulling. Jeg syntes han oppfører seg helt uakseptabelt og barnslig. Er han 20 år gammel (eller yngre? Han burde bare holde kjeft når det kommer til barna dine, og ihvertfall når du irettesetter dem o.l .. Dette hadde jeg faktisk ikke orket i lengden, dette hadde aldri holdt hvis dere hadde bodd sammen heller. Men du fortjener en mann som ikke oppfører seg som en umoden tenåring, når du først skal ha ny kjæreste. Og når dere må krangle om DINE barn, som han ikke har noen relasjon til - så tidlig i forholdet, da tenker jeg at dere likesågodt kan gjøre det slutt. Du trenger noen som er på samme bølgelengde som deg, og det er ikke han her.. Endret 1. januar 2022 av Rosatoast 21
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #6 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Pålegg? Youtube? Krangler dere faktisk om sånt? Anonymkode: 3343f...9fd Jeg og barna mine krangler ikke om det, nei. Det er kjæresten min som er oppgitt over disse tingene. Anonymkode: 4474f...369 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #7 Skrevet 1. januar 2022 Hannah80 skrev (11 minutter siden): Hvorfor er det et problem for han at barnet ditt ser Minecraft på YouTube? Det gir jo ingen mening. Kjæresten din høres ut som en kranglefant. Vi bor i en ganske liten leilighet, og når barnet ser på YouTube (med hylende amerikanske gamere) hører også vi andre lyden, selv om det er normalt volum på TVen. Det plager ikke meg eller søsken, men kjæresten. Anonymkode: 4474f...369 2
Hannah80 Skrevet 1. januar 2022 #8 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi bor i en ganske liten leilighet, og når barnet ser på YouTube (med hylende amerikanske gamere) hører også vi andre lyden, selv om det er normalt volum på TVen. Det plager ikke meg eller søsken, men kjæresten. Anonymkode: 4474f...369 Akkurat det kan jeg forstå. Jeg må ofte be sønnen min skru ned volumet når han ser på det samme. Det er forferdelig å høre på alt skrål og bråk. Da må han heller gå inn på rommet og se på YouTube på nettbrettet. Han får ikke okkupere tv'n i stua med slikt støy, hvis det er andre folk tilstede😁 29
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #9 Skrevet 1. januar 2022 Hannah80 skrev (Akkurat nå): Akkurat det kan jeg forstå. Jeg må ofte be sønnen min skru ned volumet når han ser på det samme. Det er forferdelig å høre på alt skrål og bråk. Da må han heller gå inn på rommet og se på YouTube på nettbrettet. Han får ikke okkupere tv'n i stua med slikt støy, hvis det er andre folk tilstede😁 Enig, jeg er helt allergisk mot slik bakgrunnsstøy. Det gnager inni hjernen. Akkurat i den saken bør du kunne komme kjæresten din i møte og be barnet bruke iPad/telefon og headset. Anonymkode: 6d20e...e84 21
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #10 Skrevet 1. januar 2022 Dette er ikke en bærekraftig eller sunn relasjon. Velg barna dine. Anonymkode: b04a6...ddd 17
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #11 Skrevet 1. januar 2022 Hannah80 skrev (7 minutter siden): Akkurat det kan jeg forstå. Jeg må ofte be sønnen min skru ned volumet når han ser på det samme. Det er forferdelig å høre på alt skrål og bråk. Da må han heller gå inn på rommet og se på YouTube på nettbrettet. Han får ikke okkupere tv'n i stua med slikt støy, hvis det er andre folk tilstede😁 Det ville være det ideelle, enig. Men vi har ett nettbrett, og når barna mine har skjermtid bruker den ene ipad og den andre TV. Men mulig jeg skal få skaffet en iPad til etterhvert Anonymkode: 4474f...369 1
Era Vulgaris Skrevet 1. januar 2022 #12 Skrevet 1. januar 2022 Når du som voksen føler du går på nåler, hvordan tror du dette oppleves for barna dine? Hvorfor setter du ikke kjæresten på plass en gang for alle? 23
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #13 Skrevet 1. januar 2022 Stakkars unger som ikke føler seg vel i sitt eget hjem fordi at mor må ha kjæreste. Anonymkode: 216e7...6fa 13
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #14 Skrevet 1. januar 2022 Ikke velg han her. Grunnen til han sier at det er tilvenning og å bli kjent, er at han tror du etter hvert vil endre deg og barna dine slik han vil. Han har ikke tenkt å endre seg, det er dere som skal tilpasses han. Anonymkode: 936ef...571 22
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #15 Skrevet 1. januar 2022 30 minutter siden, AnonymBruker said: Vi bor i en ganske liten leilighet, og når barnet ser på YouTube (med hylende amerikanske gamere) hører også vi andre lyden, selv om det er normalt volum på TVen. Det plager ikke meg eller søsken, men kjæresten. Anonymkode: 4474f...369 Jeg bor også med et barn som helst vil se på disse minecraftvideoene ned hylende amerikansk stemme på TVen hele døgnet. Helst med HØYT volum. Det er en UTROLIG slitsom lyd! Jeg tåler "alt" annet, men akkurat denne youtuberen (amerikansk mann som roper til Minecraft) går meg så sinnsykt på nervene! Så lenge alle skal oppholde seg i stua, tenker jeg det er lov til å be om at enkelte lyder holdes i høretelefoner eller på rommet. Det blir jo som om ett av hans barn ville hørt på dubstep kontinuerlig i stua, og du fikk beskjed om at det ikke plaget noen andre så dette må du bare tåle. Anonymkode: 22e79...506 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #16 Skrevet 1. januar 2022 Kanskje på tide at barna får sitt eget nettbrett, med øretelefoner. Anonymkode: e36a8...4de 7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #17 Skrevet 1. januar 2022 At han er med på grensesetting når han er hos dere ser jeg ikke noe galt i, men dere må bli enige om regler Anonymkode: 98ae6...732 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #18 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At han er med på grensesetting når han er hos dere ser jeg ikke noe galt i, men dere må bli enige om regler Anonymkode: 98ae6...732 Jeg syns han kan tilpasse seg de, ikke krangle eller være uenig på hvordan hun gjør ting. Man skal respektere hverandres måte å oppdra barna på. Anonymkode: 936ef...571 7
Era Vulgaris Skrevet 1. januar 2022 #19 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): At han er med på grensesetting når han er hos dere ser jeg ikke noe galt i, men dere må bli enige om regler Anonymkode: 98ae6...732 Hvorfor skal besøkende ha noe med grensesetting å gjøre? Om han skal ha det, må det i så fall være avklart med TS, som mor til disse barna. 20
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #20 Skrevet 1. januar 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg syns han kan tilpasse seg de, ikke krangle eller være uenig på hvordan hun gjør ting. Man skal respektere hverandres måte å oppdra barna på. Anonymkode: 936ef...571 Jeg tror dette er grunnen til alle ste-trådene. Man skal tilpasse seg, innordne seg, ikke krangle på noe. MEN man skal stille opp og bidra og gi like mye som til egne barn på alle mulige måter. Anonymkode: 22e79...506 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå