Gå til innhold

Norge er et sykt urettferdig land for oss tapere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en taper på det sosiale plan, dvs damer liker meg ikke og er lite populær blant menn også. Det jeg derimot er flink med, er penger og økonomi. Jeg opplever at det ofte er slik, at menn som er upopulære generelt, er flinke på andre områder, slik som økonomi.

Nå har regjeringen bestemt seg for å sette opp skatten på aksjeutbytte og øke formueskatten. De gjør det totalt umulig for oss tapere å få suksess på i alle fall ett område. Det er tragisk! 

De skal gjøre det totalt umulig for vanlige folk å oppleve suksess. Det er bare dem som jobber i en jobb der de thener mye penger, som skal få oppleve velstand. Mens de som vil investere seg til velstand, blir holdt tilbake.

Helt idiotisk og kvalmt. I mellomtiden tjener utlendingene seg styrtrike på investeringer i Norge, fordi de bare betaler selskapsskatten og ingen ting annet. Nordmenn betaler selskapsskatten, utbytteskatten og formueskatten. Å være utlenlandsk investor i Norge må være himmelen.

Anonymkode: 360e9...682

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du går rundt og definerer deg selv som en taper så er det ikke rart folk ikke liker deg da

Anonymkode: 068e7...58c

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er en taper på det sosiale plan, dvs damer liker meg ikke og er lite populær blant menn også. Det jeg derimot er flink med, er penger og økonomi. Jeg opplever at det ofte er slik, at menn som er upopulære generelt, er flinke på andre områder, slik som økonomi.

Nå har regjeringen bestemt seg for å sette opp skatten på aksjeutbytte og øke formueskatten. De gjør det totalt umulig for oss tapere å få suksess på i alle fall ett område. Det er tragisk! 

De skal gjøre det totalt umulig for vanlige folk å oppleve suksess. Det er bare dem som jobber i en jobb der de thener mye penger, som skal få oppleve velstand. Mens de som vil investere seg til velstand, blir holdt tilbake.

Helt idiotisk og kvalmt. I mellomtiden tjener utlendingene seg styrtrike på investeringer i Norge, fordi de bare betaler selskapsskatten og ingen ting annet. Nordmenn betaler selskapsskatten, utbytteskatten og formueskatten. Å være utlenlandsk investor i Norge må være himmelen.

Hjelp.

Hva med å gjøre noe for andre? Frivillig arbeid. Eller utvikle og engasjere deg i jobben din? Begynn å strikke, lær et språk, sett deg et treningsmål, spill sosiale onlinespill, lær deg p spille fløyte eller gå på skøyter.

Anonymkode: a29e0...3d9

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hjelp.

Hva med å gjøre noe for andre? Frivillig arbeid. Eller utvikle og engasjere deg i jobben din? Begynn å strikke, lær et språk, sett deg et treningsmål, spill sosiale onlinespill, lær deg p spille fløyte eller gå på skøyter.

Det kan jeg gjøre, men det gir ikke meg akkurat suksess økonomisk eller kariæremessig.

Skrevet

Økt skatt er jo for de som gjør det bra. Dersom du betaler mye skatt, har du økonomisk suksess. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (Akkurat nå):

Økt skatt er jo for de som gjør det bra. Dersom du betaler mye skatt, har du økonomisk suksess. 

Nei, økt skatt hindrer de som skal bygge seg opp nå. Mens folk på 90-tallet ikke betalte utbytte skatt i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kan jeg gjøre, men det gir ikke meg akkurat suksess økonomisk eller kariæremessig.

Målet ditt er vel som alle andre menneskers: å være lykkelig. Økonomi og karriere (skrives med E) er bare et middel til målet. Jeg foreslår andre midler.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hjelp.

Dette er en god post.🙌

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ikke klar over at den økte formuesskatten kun gjaldt såkalte «tapere» 🤷‍♀️🤔

Anonymkode: cb475...4fe

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Herregud for en type du er..

Anonymkode: a0b90...b51

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Målet ditt er vel som alle andre menneskers: å være lykkelig. Økonomi og karriere (skrives med E) er bare et middel til målet. Jeg foreslår andre midler.

Mitt mål er ikke å bli lykkelig nei. Mitt eneste mål er å oppnå status og respekt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mitt mål er ikke å bli lykkelig nei. Mitt eneste mål er å oppnå status og respekt.

Synes synd på deg. Håper du innser at dette blir et trist liv. 

Anonymkode: a8c16...752

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen har respekt for noen som ikke har respekt for seg selv!

Å slutte å kalle seg taper er kanskje første steget?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trollolol. 

Anonymkode: a8c16...752

• Liker 1
Skrevet

En person som ser på seg selv som en taper vil alltid være en taper, til han slutter å se ned på seg selv. Det er ikke bra å gå rundt og se slik på seg selv.

TS: folk sliter med å like folk som hater seg selv. De tenker vel «guri, liker han ikke seg selv engang må han være et skikkelig rasshøl!» Dette stemmer jo generelt ikke, folk som hater seg sjøl eller kaller seg sjøl tapere er sjelden drittsekker, med mindre de er rusmisbrukere da og det er jo uansett ikke TS 😅

TS: du må jobbe med selvfølelsen din. Ellers vil du aldri føle deg noe bedre.

Jeg ønsker deg helt ærlig lykke til 😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei, økt skatt hindrer de som skal bygge seg opp nå. Mens folk på 90-tallet ikke betalte utbytte skatt i det hele tatt.

Tull. Man betaler bittelitt mer skatt når man tjener mer.

AnonymBruker
Skrevet

Norge er et land som er perfekt for den gjennomsnittlige.

Anonymkode: ca749...e89

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (Akkurat nå):

Tull. Man betaler bittelitt mer skatt når man tjener mer.

På arbeidsinntekt ja. Men utbytteskatten er flat og gjelder for alle likt. Uansett rikdom eller størrelsen på utbytte. På 90-tallet var skatten null, det var da alle de rike i Norge slo seg opp. Slik som Kjell Inge Røkke og kompani. I dag er skatten ca 35,5 prosent. Totalt skatt av besriftene sitt overskudd er rundt 50 prosent for nordmenn. Den er ca 22 prosent for utlendingene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Oookay.

Aargh.

Status kan du oppnå, men ingen respekterer folk som ikke respekterer seg selv. Uansett hvor mye penger du skaffer deg vil folk bare fortsette å ignorere deg og flire av deg. Du vil aldri bli bra nok.

Og uten lykke, og uten en mening med livet ved siden av status og penger, blir livet tomt. Du er ikke ute etter lykke nei, sier du. Men selvfølgelig er du det, du tror penger og status vil gi deg det. Men livet vil forbli tomt, og du vil fortsette å se på deg selv som en taper, og ingen vil like deg, og til hvilken hjelp er penga da?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Norge er et land som er perfekt for den gjennomsnittlige.

Anonymkode: ca749...e89

Finnes ikke noe slikt som et gjennomsnittlig menneske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...