Gå til innhold

Unge 14mnd hater å bruke vinterdress

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han går ikke selv ennå, og virkelig forakter å være ute i vinterdressen. Han blir rasende bare vi finner den frem… de er ikke ute i barnehagen grunnet bemanningsmangel (sier de ikke har tid). Vi blir anbefalt fra alle kanter at det er viktig å være ute, men han hater det og skriker hvert sekund.. 

Hva gjør vi? Noen som har erfaringer? Vi har kjøpt 3 dresser i forskjellige størrelser for å prøve om det var feil størrelse for han, uten hell.. 

Anonymkode: 57fbb...752

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det jeg virkelig reagerer på i dette innlegget er at barnehagen ikke har tid til å være ute??

Endret av Silla123
Stavefeil
  • Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Han går ikke selv ennå, og virkelig forakter å være ute i vinterdressen. Han blir rasende bare vi finner den frem… de er ikke ute i barnehagen grunnet bemanningsmangel (sier de ikke har tid). Vi blir anbefalt fra alle kanter at det er viktig å være ute, men han hater det og skriker hvert sekund.. 

Hva gjør vi? Noen som har erfaringer? Vi har kjøpt 3 dresser i forskjellige størrelser for å prøve om det var feil størrelse for han, uten hell.. 

ikke ungen som bestemmer... at bhg skylder på for lite bemanning for og ikke være ute hadde jeg ikke godtatt

Anonymkode: fcdef...22d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Barnet er 1 år og 2 mnd! 

Anonymkode: 35c51...0f0

• Liker 5
Skrevet

Hva skal dere gjøre, spør du. Dere kler på ungen utedressen. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Barnet er 1 år og 2 mnd! 

Anonymkode: 35c51...0f0

Hmmm... Er du ts? Men med en annen AB-kode? 

Anonymkode: 727e5...49e

AnonymBruker
Skrevet

Ta med ungen på klesbutikken og få han til å velge ut 

Anonymkode: 12622...030

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere ute da? Barnet må jo ha noe å drive med for å være fornøyd og glemme at han har på seg dressen. Min er like gammel, men kan både gå og syns det er ok å bruke vinterdress. Vi har brukt akebrett mye, selv om barnet går, det syns hun er veldig stas. Har dere akebrett? 

Anonymkode: 3a8ff...b6e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ta med ungen på klesbutikken og få han til å velge ut 

Anonymkode: 12622...030

En 1-åring?

Anonymkode: 79740...225

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hmmm... Er du ts? Men med en annen AB-kode? 

Anonymkode: 727e5...49e

Det står jo i overskriften at ungen er 14 mnd. Sier seg jo selv at ungen er 1 år og 2 mnd da. Trenger ikke være ts for å regne seg frem til det. 

Anonymkode: 0b11f...daa

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det står jo i overskriften at ungen er 14 mnd. Sier seg jo selv at ungen er 1 år og 2 mnd da. Trenger ikke være ts for å regne seg frem til det. 

Anonymkode: 0b11f...daa

Ungen er ett år. Hvorfor si 14 måneder? Det var det vedkommende prøvde å si. Helt idiotisk med disse «barnet mitt er 23 mnd gsmmel»-folka.

Anonymkode: 4a9bf...2bb

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Enda en tråd hvor barnet får være sjef - og allerede fra 1 års alder. Det er i barns natur å protestere. 

Anonymkode: c8573...2bd

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enda en tråd hvor barnet får være sjef - og allerede fra 1 års alder. Det er i barns natur å protestere. 

Ja, bare å glede seg til sjefen blir eldre😁

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Silla123 skrev (19 timer siden):

Det jeg virkelig reagerer på i dette innlegget er at barnehagen ikke har tid til å være ute??

Ja vi har prøvd og prøvd å få de ut i barnehagen. Flere av oss foreldre har også tilbydd å bruke lunsjen sin for å være ute sammen med barna - men bhg sier de ikke har kapasitet. Vi kan ikke gjøre noe mer

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hva gjør dere ute da? Barnet må jo ha noe å drive med for å være fornøyd og glemme at han har på seg dressen. Min er like gammel, men kan både gå og syns det er ok å bruke vinterdress. Vi har brukt akebrett mye, selv om barnet går, det syns hun er veldig stas. Har dere akebrett? 

Anonymkode: 3a8ff...b6e

Vi bruker akebrett, har også litt andre uteleker som ball, bøtte og slike ting. Han skriker så mye og høyt at naboene kom ut å lurte på om det gikk bra.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ungen er ett år. Hvorfor si 14 måneder? Det var det vedkommende prøvde å si. Helt idiotisk med disse «barnet mitt er 23 mnd gsmmel»-folka.

Anonymkode: 4a9bf...2bb

Det er faktisk forskjell på et barn som er 12 mnd og 14 mnd. Mange barn lærer veldig fort og mye etter at de bikker 1 år.  Jeg skrev 14 mnd i overskriften fordi det er kortere enn 1 år og 2 mnd. Slutt å heng deg opp i helt tullete ting!

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Sjef eller ikke. Man gjør ikke barnet ditt vondt. Herregud skjerp deg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sjef eller ikke. Man gjør ikke barnet ditt vondt. Herregud skjerp deg

Jeg synes ikke den var så ille. Du gjør ham ikke noe vondt ved å kle ham. Barn protesterer, men så små barn glemmer fort. Jeg ville hatt så mange turer ut som mulig, men veldig korte. Gjør det han liker aller best, og gi gjerne god mat også. Både i bekledning og ute. Kanskje dere til og med må begynne å bruke dressen som picnicteppe inne for å gjøre det enda mer positivt. Om en uke eller to kan du allerede være inne i en ny periode. 

Anonymkode: bb422...ec0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det er faktisk forskjell på et barn som er 12 mnd og 14 mnd. Mange barn lærer veldig fort og mye etter at de bikker 1 år.  Jeg skrev 14 mnd i overskriften fordi det er kortere enn 1 år og 2 mnd. Slutt å heng deg opp i helt tullete ting!

Er 14 måneder kortere enn 1 år og 2 mnd? Hæ?

Anonymkode: 2b8e0...321

• Liker 4
Skrevet

Barnet er jo nesten fortsatt baby. Ikke alle som synes det er gøy å sitte på rompen i en sandkasse med stor dress det er vanskelig å bevege seg i. Og hvor de blir kald fordi de er mye i ro. Vil tro det er mer det barnet vet kommer til å skje ute som gjør at h*n ikke vil ha på dressen enn at det er dressen i seg selv som er problemet.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...