AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #1 Skrevet 1. januar 2022 Føler pulsen min er blitt mye høyere nå i 3 trimester. Flere som kjenner på det? Skal snakke med legen om det på neste kontroll, men er enda en stund til. Syns det er ekkelt når jeg er vant til lavere puls, men har skjønt det ikke er unormalt når man er på slutten av graviditeten Anonymkode: 5a0d2...c23
Molly_ Skrevet 1. januar 2022 #2 Skrevet 1. januar 2022 Er i uke 34 må og har hvilepuls på 80-90 tallet, kan fint sitte stille i stolen og ha 110 i puls. Jeg har to lavrisikodiagnoser i hjertet så har blitt sjekket og barnet er sjekket flere ganger. Det er helt normalt, bare slitsomt 😅
Fhuzzy Skrevet 1. januar 2022 #3 Skrevet 1. januar 2022 Jeg har lav hvilepuls i utgangspunktet, lå vanligvis mellom 48 og 53 før svangerskapet, men den har gradvis steget gjennom hele svangerskapet her. Nå ligger hvilepulsen min rundt 74-75 og har vært stabil der en stund. Jeg er 37+5 i dag, jordmor sier at det et helt normalt og bare et sunnhetstegn på grunn av blant annet økt blodvolum 😊 Alltids kjekt å få bekreftelse fra helsepersonell, men jeg tror nok ikke det er noe å bekymre seg for! Hvis du er veldig bekymret, og føler det er for lenge til neste kontroll, kan du jo alltids ta en kjapp tlf til fastlegen din da 😊
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #4 Skrevet 1. januar 2022 Jeg har også veldig høy puls nå, uke 32. Jordmor sa det var veldig vanlig i graviditet og spesielt 3. trimester slik jeg forsto det. Jeg har noen ganger "hvilepuls" (ikke sånn ekte rett etter oppvåkning på morningen men når jeg sitter stille i sofa eller på pc feks) opp mot 100. Skal sies at jeg generelt har litt høy hvilepuls også før graviditeten lå den som regel på 80. (Litt pga jeg er sånn, litt pga dårlig form sikkert). De har nevnt det når jeg tar blodtrykket at pulsen er høy men ikke sagt det er noe farlig eller noe som må følges opp. Slitsomt er det da, har jo så hjertebank og sånn også og så andpusten hele tiden Men altså det beste er jo sikkert å høre med jordmor/lege, deler bare min erfaring Anonymkode: 82908...bcd
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #5 Skrevet 1. januar 2022 Jeg har også fått høyere hvilepuls. Ligger på rundt 90 nå. Og kjenner jeg meg ekstra sliten kan den ligge på 100. Ser også at pulsen går ned til max 75 på natt. Før lå jeg på 50 tallet om natten. Pulsklokka viser fort 120-130 når jeg dusjer 🙈 Anonymkode: ea690...488
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #6 Skrevet 1. januar 2022 Tusen takk for svar! Godt å høre vi er flere. Jeg blir andpusten av å gå opp trappa nå føler jeg, kjenner jeg blir fortere andpusten uansett hva jeg gjør, men livmor presser jo helt oppi halsen (føles det som) og merker at kroppen er annerledes enn den var. Er litt hypokonder så blir lett stresset av kroppslige endringer og det er det mange av når man er gravid! Heldigvis er det meste normalt. Anonymkode: 5a0d2...c23
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #7 Skrevet 1. januar 2022 Helt vanlig og spesielt hvis du mangler jern og d-vitamin som er ganske vanlig under svangerskap. Du har tross alt en god del liter ekstra blod å pumpe rundt i kroppen også ☺️ Første svangerskap hadde jeg hvilepuls på 110-120 og "arbeidspuls" på 150-160. Da var jeg full av ødemer i tillegg, sikkert 20 kg med vann da de 30 kg ekstra rant vekk på sykehuset og en uke etter hjemkomst. I tillegg hadde jeg hb på 7. Andre svangerskap hadde jeg hvilepuls på 80-100,og "arbeidspuls" på 100-120, og lite ødemer. Kun litt i leggene og hb på 9. Så litt bedre puls denne gangen. Anonymkode: 5e405...0aa
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #8 Skrevet 1. januar 2022 Jeg hadde som regel puls på 90-95 da jeg målte hos jordmor i siste trimester. Siden blodtrykket var normalt var hun ikke bekymret. Anonymkode: 88457...50a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå