r0llz Skrevet 1. januar 2022 #1 Del Skrevet 1. januar 2022 (endret) Utafra ekspertuttalelser jeg har fått med meg vil vi måtte leve med at korona vil være i verden for alltid . Tror dere at vi vil kunne reise utenlands igjen uten å ha nylig test eller og måtte sjekke covid- regler og karantene regler dit vi skal ? Endret 1. januar 2022 av r0llz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 1. januar 2022 #2 Del Skrevet 1. januar 2022 Nei. Dette er den vestlige verdens undergang. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pivot Skrevet 1. januar 2022 #3 Del Skrevet 1. januar 2022 (endret) Koronavirus er ikke noe nytt. Den type virus har vi allerede levd med lenge. Svaret på spørsmålet ditt avhenger av hvorvidt samfunnet er villig til å akseptere virusspredning i befolkningen på sikt. Vil det bli hysteri og massetesting ved neste store influensautbrudd? Hva med utbrudd av RS-virus? Mentaliteten omkring det å være syk med virus som forårsaker luftveisinfeksjoner er vel kanskje endret for alltid? Skremmende tankegang. Forhåpentligvis vil man i fremtiden se tilbake på pandemihåndteringen med et kritisk blikk. Jeg håper medienes rolle i fryktformidlingen blir gjenstand for massiv kritikk! Endret 1. januar 2022 av Pivot 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
r0llz Skrevet 1. januar 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 1. januar 2022 Tenk om uteliv og konserter kunne florere igjen uten at noen trengte å bekymre seg for korona . Jeg håper i hjertet mitt at vi kommer dit . 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Balian d'Ibelin Skrevet 1. januar 2022 #5 Del Skrevet 1. januar 2022 (endret) Jeg lurer på om de som levde igjennom første verdenskrig og spanskesyken, klagde så mye som det folk gjør nå under denne pandemien. Og hva som om verden forandrer seg. verden har alltid forandret seg, det er en bra ting. Om verden ikke hadde forandret seg så ville vi framdels ha levd som jegere og samlere. Når mennesker opp igjennom historien har kommet seg igjennom mye mer brutale tider enn corona tiden, så skulle man tro at man i moderne tid kunne komme seg igjennom denne pandemien uten å syte som en gjeng unger. Endret 1. januar 2022 av Balian d'Ibelin 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 1. januar 2022 #6 Del Skrevet 1. januar 2022 Ja. Hovedproblemet med korona er smittsomheten og mangelen på immunitet mot sykdommen. Sistnevnte bygges over tid, med vaksiner og gjennomgått infeksjon. Først må nok folk innse at korona ikke kan unngås med tiltak. Vi står overfor en runde der de fleste av oss må gjennom dette. Det blir myndighetenes oppgave å forberede folk på det. Testing og karantene ved reising forsvinner garantert. Det er egentlig helt unødvendig akkurat nå også, i alle fall for land som allerede har mye smitte. På sikt blir det igjen kamp om turistene, og da kan man ikke gjøre det vanskelig for folk, og at de da velger andre land å reise til. Dog tror jeg en form for vaksinepass for reising blir vanlig, da man gjerne ikke ønsker å bruke egne helseressurser på andre lands borgere. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gagaen Skrevet 1. januar 2022 #7 Del Skrevet 1. januar 2022 Når Svartedauden og Spanskesyken forsvant, så vil Korona gjøre det og. Men folk burde ikke reise så mye over hele verden, det er helt greit om det blir restriksjoner på det. Det er ikke bærekraftig eller fornuftig og drive med reising og å dra med seg smitte og annen dritt fra en del av verden til en annan. Folk må se at man kan ha et fullverdig liv i nærmiljøet, i vårt eget lang og i de nærmeste landene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tom1986 Skrevet 3. januar 2022 #8 Del Skrevet 3. januar 2022 Balian d'Ibelin skrev (På 1.1.2022 den 16.36): Jeg lurer på om de som levde igjennom første verdenskrig og spanskesyken, klagde så mye som det folk gjør nå under denne pandemien. Og hva som om verden forandrer seg. verden har alltid forandret seg, det er en bra ting. Om verden ikke hadde forandret seg så ville vi framdels ha levd som jegere og samlere. Når mennesker opp igjennom historien har kommet seg igjennom mye mer brutale tider enn corona tiden, så skulle man tro at man i moderne tid kunne komme seg igjennom denne pandemien uten å syte som en gjeng unger. Sammenligningene er håpløs. Verdenskrigene og spanskesyken var langt mer dødelig og skadelig enn det korona er nå. Med vaksiner og den nye Omikron-varianten er korona ca. halvparten så farlig som vanlig influensa'. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 3. januar 2022 #9 Del Skrevet 3. januar 2022 Ja det tror jeg, men tror ikke det blir som før enda, ikke før om mange år. Denne pandemien kommer til å vare lenge. Det er jeg ganske sikker på. Får håpe jeg tar feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Balian d'Ibelin Skrevet 3. januar 2022 #10 Del Skrevet 3. januar 2022 tom1986 skrev (2 timer siden): Sammenligningene er håpløs. Verdenskrigene og spanskesyken var langt mer dødelig og skadelig enn det korona er nå. Med vaksiner og den nye Omikron-varianten er korona ca. halvparten så farlig som vanlig influensa'. Woooosh 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 3. januar 2022 #11 Del Skrevet 3. januar 2022 Ryddet for brudd på koronarommets retningslinjer. - Rhodiola, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 3. januar 2022 #12 Del Skrevet 3. januar 2022 Vi får satse på det 👍 Ikke denne vinteren antagelig men kanskje til våren? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 4. januar 2022 #13 Del Skrevet 4. januar 2022 Ryddet for brudd på rommets retningslinjer. - Rhodiola, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Multemyr Skrevet 4. januar 2022 #14 Del Skrevet 4. januar 2022 Jeg tror myndighetene kommer til å åpne opp samfunnet og samtidig prøve å begrense smitte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovis Fenja Skrevet 4. januar 2022 #15 Del Skrevet 4. januar 2022 Ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Khloe Skrevet 5. januar 2022 #16 Del Skrevet 5. januar 2022 Jeg tror dessverre ikke det. Frykter at dette vil fortsette lenge, samtidig som at det kommer til å innføres tiltak mot influensa og andre luftveisinfeksjoner i fremtiden. Jeg er veldig bekymret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 5. januar 2022 #17 Del Skrevet 5. januar 2022 Nei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LisbethBerg Skrevet 5. januar 2022 #18 Del Skrevet 5. januar 2022 Nei, begynner å miste troen. Omikron viser seg å ikke være særlig farlig, ikke så smittsom som de fryktet og vaksinene beskytter godt. Likevel har vi inngripende tiltak som regjeringen nekter å komme med vurderingene av. Neste år kommer sikkert influensa tilbake for fullt, da har vi to år med immunitetsgjeld på influensavirus, så da stenger de nok ned for det også. Så lenge myndighetene viser null vilje til å skalere opp helsevesenet, samtidig som ikke er villig til å ta noe risiko og kjører føre- var på alt, så ser jeg ikke at det noen gang blir vanlig igjen. Det eneste håpet jeg har, er den gryende kritikken fra media. Hvor mange ganger kan myndighetene rope ulv ulv før folk har fått nok? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 5. januar 2022 #19 Del Skrevet 5. januar 2022 Khloe skrev (3 timer siden): Jeg tror dessverre ikke det. Frykter at dette vil fortsette lenge, samtidig som at det kommer til å innføres tiltak mot influensa og andre luftveisinfeksjoner i fremtiden. Jeg er veldig bekymret. Det vil fortsette lenge ja men tiltak mot influensa og andre luftveisinfeksjoner blir det ikke. Vi har da ikke hatt tiltak mot vanlig influensa og andre mindre farligere virus. Korona har vært et helt nytt, kraftigere og mye mer smittsomt. Hvis det blir et helt nytt og like kraftig eller kraftigere virus enn korona også så blir det tiltak. For det kan selvfølgelig skje. Vet vi aldri. Men det blir nok aldri tiltak mot vanlig influensa, og forkjølelser som vi er vant til. Det er jo ingen grunn til det. Normalen vil også komme tilbake så vi kan leve som før, selv om det tar tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 5. januar 2022 #20 Del Skrevet 5. januar 2022 Skjønner at mange kan syntes ulike tiltak osv er belastende. Føler meg egentlig ganske heldig. Kan ikke si jeg føler meg særlig påvirket i privatlivet av hvordan siste par årene har vært. Ting rusler og går som normalt🤷🏼♂️. Munnbind i butikken er liksom det mest merkbare for min del, og det er jo bare en bagatell. Største forskjellen siste 2 årene er at jeg har hatt noen ekstra oppgaver på jobb, men det har bare vært spennende☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg