Gå til innhold

Hvorfor blir noen så frekke når de drikker alkohol?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mor... virker aggressiv også. Synes det var uhyggelig, men jeg gjorde det så hyggelig det kunne bli :) Flere som opplever andre slik når de drikker? De kommer med spydige kommentarer og blir ufine. Hvor mange kjenner noen som dette eller har en slik person i familien?

Anonymkode: 9cf80...03f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min mor... virker aggressiv også. Synes det var uhyggelig, men jeg gjorde det så hyggelig det kunne bli :) Flere som opplever andre slik når de drikker? De kommer med spydige kommentarer og blir ufine. Hvor mange kjenner noen som dette eller har en slik person i familien?

Ja

Anonymkode: 15985...d1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alkohol fjerner filter. Og alkoholikere er værst 

Anonymkode: 4f741...56a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Alkoholikere er verst ja

Anonymkode: ee764...191

• Liker 1
Skrevet

Folk mister gjerne hemninger når de drikker.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke drukket på mange år, men husker da jeg var yngre og om vi var ute og slikt, så kunne jeg bli skikkelig frekk og jævlig hvis jeg hadde det dritt selv. Som om at alkoholen gjorde demonene inni meg til .. meg 🥴 
Men ellers generelt, så har jeg vokst opp med en pappa som var alkoholiker, og han var ikke særlig snill når han drakk. Men når han var edru så var han verdens snilleste og beste .. 

Anonymkode: b585e...478

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lurt på dette i hele mitt liv. Hvorfor blir noen skikkelig drittsekker i fylla. De fleste blir jo ikke det, selv om de endrer seg, mister litt hemninger feks. 

Jeg tror det kan komme av at de ikke har det så bra med seg selv.

Jeg har merket at svigerfar har blitt kjipere som full, og det tror jeg henger sammen med at han har fått veldig dårlig helse. Og det har påvirket psyken negativt 

Anonymkode: dfefe...0cd

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar 💖 fint å vite at det er flere.. men fortsatt trist at det skal være sånn. Ts

AnonymBruker
Skrevet

"fra barn og fulle folk" er det vel noe som heter... 

og ikke uten grunn, dessverre.   

Anonymkode: f547a...7c0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk som "mister det "på fylla er ofte alkoholikere. 

Anonymkode: c1596...1aa

Skrevet

Hvis folk mister hemninger når de drikker, betyr ikke det egentlig at den personen som kommer fram, er den personens egentlige jeg...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig effekt av alkohol 

Anonymkode: afc47...ac2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Folk som "mister det "på fylla er ofte alkoholikere. 

Anonymkode: c1596...1aa

Ikke at jeg skal forsvare alkoholikere noe særlig her, men kom gjerne igjen om du har jobbet i utelivsbransjen noen dager i desember...

De jævligste var de som omtrent bare drakk en gang i året og det var på julebord. fy f. til oppførsel.. :spy:

Anonymkode: 8dfe9...8b5

• Liker 4
Skrevet

Kanskje vanligvis passiv aggressive som mister hemningene. Du kan jo spørre hva hun mente. Man blir ikke en annen person - om man ikke havner i psykose som følge av ekstremt mange enheter da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.1.2022 den 12.10):

Alkohol fjerner filter. Og alkoholikere er værst 

Anonymkode: 4f741...56a

Det er ikke sant at alkoholikere nødvendigvis blir frekkere enn andre. Jeg blir ikke det, men har allikevel slitt med alkoholkonsumet i flere år, og har ofte lurt på om jeg er alkoholiker.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
StovnerJune skrev (3 minutter siden):

Hvis folk mister hemninger når de drikker, betyr ikke det egentlig at den personen som kommer fram, er den personens egentlige jeg...

Både ja og nei. At man mister filter betyr at man sier ting man vanligvis ikke ville sagt i edru tilstand. Mens de som er edru muligens bærer på akkurat de samme tankene, men holder det inne. 

Anonymkode: 91343...80b

• Liker 1
Gjest Warrior
Skrevet

Jeg kan bli litt sånn. Nei er ikke alkoholiker. 
Det er vanlig at noen kan bli litt frekk av alkohol uten å mene det. Kjenner ikke noen andre som blir det, kun meg selv. Hvis det blir for mye alkohol. 

Skrevet

Så kjip opplevelse TS. Kan du snakke med moren din i edru og rolig tilstand og høre hva hun tenker om det? Eventuelt ta lydopptak og spille av, hvis hun mener at hun ikke endrer sg til det verre. 

Heldigvis så har jeg vokst opp i en familie med moderat alkoholinntak. 

I vennegjengen blir vi heldigvis bare i godt humør og  litt mer fant og fjas enn ellers. Men det har jo skjedd på julebord eller i på større fester at noen blir ampre og hissige. Tenker alltid at de burde avstå fra alkohol, rart at det ofte gjentar seg med de samme folka. En venn av meg som er leder hadde en alvorsprat med en kollega at dersom kollegaen skulle være med julebord, så var det i edru tilstand. INGEN gjentagelse fra i fjor. Hehe, det funka. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...