Gå til innhold

Venninner sint fordi jeg ikke sa jeg var gravid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og to andre venninner har lenge snakket om en storbyferie. Nå som vi endelig var fullvaksinert ned tre doser, valgte vi å realisere det.

vi fant til slutt at vi reiser til Stockholm. Vi bestilte billetter for en måned siden. Dagen før vi bestilte hadde jeg akkurat tatt positiv graviditetstest, men valgte ikke si noe da vi ønsket å si det til meg og samboers nærmeste familie først. 

for 2 uker siden sa jeg det til de, og fikk ikke den gratulasjonen jeg forventet... istedet ble de sure, og sa jeg skulle informert om dette da vi bestilte. 

hun ene som la ut er også dritstressa fordi hun mener hun kommer til å tape penger hvis jeg ikke blir med (har vippset henne penger for billett og hotell allerede da vi bestilte)

stemningen er bare kjemperar nå. De snakker om meg som jeg har sviktet dem? Trodde dette var mine beste venninner

kan ikke si det frister så veldig med tur nå med de når de skal oppføre seg sånn...

kan nevne at vi alle er 27 år gamle i faste forhold, så noe fylletur skulle vi ikke på. 

Anonymkode: c415a...e05

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Javel, disse folka skjønte jeg ikke noe av.. vil de ikke reise på tur med en gravid dame, eller?  Når skal dere reise da?

Kan jo hende de er redd for at du ikke kan være med pga utfordringer i svangerskapet, men reiseforsikring vil vel gjelde da?  Så dette syns jeg var en veldig rar reaksjon mot deg... Hadde også blitt kjempeskuffa dersom mine venner hadde vært så kjipe  

Anonymkode: 2a3b7...00a

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Javel, disse folka skjønte jeg ikke noe av.. vil de ikke reise på tur med en gravid dame, eller?  Når skal dere reise da?

Kan jo hende de er redd for at du ikke kan være med pga utfordringer i svangerskapet, men reiseforsikring vil vel gjelde da?  Så dette syns jeg var en veldig rar reaksjon mot deg... Hadde også blitt kjempeskuffa dersom mine venner hadde vært så kjipe  

Nei forstår ikke helt problemet jeg heller..

AnonymBruker
Skrevet

Er turen rett rundt termin? I så fall var det dumt av deg å bestille og ikke informere om graviditeten til venninnene dine. Hvis turen er snart/tidlig i graviditeten er det jo ingen problem 

Anonymkode: 6dbd8...664

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er turen rett rundt termin? I så fall var det dumt av deg å bestille og ikke informere om graviditeten til venninnene dine. Hvis turen er snart/tidlig i graviditeten er det jo ingen problem 

Nei, jeg er ca 10 uker på vei når vi drar. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg er ca 10 uker på vei når vi drar. 

Kan hende du er kvalm og uggen akkurat rundt den tiden, men det går sikkert bra 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har slitt litt med morgenkvalme ja, men vi bor på hver vårt rom. Så hvis jeg en morgen er dårlig så blir jeg bare igjen på rommet. Verst for meg

planen er å reiste neste helg, da vil jeg være ca 10 uker på vei

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan hende du er kvalm og uggen akkurat rundt den tiden, men det går sikkert bra 

Ja, sliter litt med morgenkvalme nå. Men det er jo isåfall verst for meg. Vi bor på hvert vårt rom. 

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og siteringer av slettede innlegg.

- Rhodiola, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Altså det blir jo ditt problem hvis du er dårlig og ikke kan reise. Det er du som taper de pengene, ikke dem. Så jeg forstår ikke helt problemet deres

Anonymkode: 8aeef...c5d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på en måte enig med dem. Du er ikke forpliktet til å dele at du er gravid, men det er jo ikke det samme å reise på tur med en som spyr om morgenen og ikke kan være med på ting. At du sier du blir igjen på rommet og det er "verst for deg" stemmer jo til en viss grad, men samtidig ødelegger det stemningen for de to andre. 

Anonymkode: 3deea...0c5

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Har noen av de prøvd å bli gravid og strevd med det? I såfall er det sårt at venninner blir gravid og det kan  være vanskelig å skjule. Ellers ikke så gode venninner som ikke blir glad på dine vegne.

Anonymkode: 5eb68...d40

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

hun ene som la ut er også dritstressa fordi hun mener hun kommer til å tape penger hvis jeg ikke blir med (har vippset henne penger for billett og hotell allerede da vi bestilte)

Kanskje hun blir med hovedsakelig for å være sammen med deg, og at pengene hun betalte for sin del av turen er "tapt" dersom du ikke blir med?

Uansett merkelig reaksjon da...

Anonymkode: fe99e...f81

Skrevet

Det er vel ikke vanlig å opplyse om graviditet før det har gått 12 uker, i utgangspunktet?

• Liker 11
Gjest Huldretusse
Skrevet

Jeg hadde ikke reist på tur med dem. 

AnonymBruker
Skrevet
Huldretusse skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde ikke reist på tur med dem. 

Tuller du? Ts har bestilt og betalt for reisen.

Dra på tur, ts. Lager de drama? Ok. Da forlater du hver morgen hotellet og drar på din egen dag, uten å informere eller ta en diskusjon med dem om valget.  
Ta har eget rom. En storbytur uten dame-dra,a er uansett hundre ganger mer moro enn med alt det dramaet voksne damer helt oppriktig tror de kan unne seg å øse utover omverdenen.

Hva enn du gjør: ikke gå i forsvar, eller diskuter. Vær klar på at du er fullstendig uforstående til deres raakjson og likegyldig til den. Sier de noe ufint? Svar «sånn snakker du ikke til meg» og forlat diskusjonen. Blir de konfronterende? Svar «oppfør deg oppegående!» og forlat diskusjonen. Oppfør deg, rett og slett, som om de er uoppdragne tullinger. Noe de er. Vær klar på at du ser ned på adferden deres, og forsøk ikke skjule dette.

Anonymkode: eae63...e1a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har de sagt hvorfor de er sure? Skuffet fordi du ikke delte eller skuffet fordi du skal være med som gravid (og hvorfor er de i sp fall surr for det)?

Anonymkode: 79e6b...01b

• Liker 4
Gjest Huldretusse
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Tuller du? Ts har bestilt og betalt for reisen.

Dra på tur, ts. Lager de drama? Ok. Da forlater du hver morgen hotellet og drar på din egen dag, uten å informere eller ta en diskusjon med dem om valget.  
Ta har eget rom. En storbytur uten dame-dra,a er uansett hundre ganger mer moro enn med alt det dramaet voksne damer helt oppriktig tror de kan unne seg å øse utover omverdenen.

Hva enn du gjør: ikke gå i forsvar, eller diskuter. Vær klar på at du er fullstendig uforstående til deres raakjson og likegyldig til den. Sier de noe ufint? Svar «sånn snakker du ikke til meg» og forlat diskusjonen. Blir de konfronterende? Svar «oppfør deg oppegående!» og forlat diskusjonen. Oppfør deg, rett og slett, som om de er uoppdragne tullinger. Noe de er. Vær klar på at du ser ned på adferden deres, og forsøk ikke skjule dette.

Anonymkode: eae63...e1a

Nei, tuller ikke. Hadde ikke reist på tur når det bare er dårlig stemning. Hadde de vært ordentlige venninner så hadde de vært glad på ts sine vegne, ikke oppført seg sånn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har noen av de prøvd å bli gravid og strevd med det? I såfall er det sårt at venninner blir gravid og det kan  være vanskelig å skjule. Ellers ikke så gode venninner som ikke blir glad på dine vegne.

Anonymkode: 5eb68...d40

Nei, ingen av de er etter hva jeg vet prøvere. 

Gjenferdet skrev (8 timer siden):

Det er vel ikke vanlig å opplyse om graviditet før det har gått 12 uker, i utgangspunktet?

Man sier det vel når man vil. Jeg valgte å si det nå for å slippe lyve på reisen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er på en måte enig med dem. Du er ikke forpliktet til å dele at du er gravid, men det er jo ikke det samme å reise på tur med en som spyr om morgenen og ikke kan være med på ting. At du sier du blir igjen på rommet og det er "verst for deg" stemmer jo til en viss grad, men samtidig ødelegger det stemningen for de to andre. 

Anonymkode: 3deea...0c5

Nå er det ikke opplagt at TS spyr og ikke kan være med på ting. 
Flere som har født glere barn uten å ha spydd en eneste gang pga graviditet  

Anonymkode: 9106f...57b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå er det ikke opplagt at TS spyr og ikke kan være med på ting. 
Flere som har født glere barn uten å ha spydd en eneste gang pga graviditet  

Anonymkode: 9106f...57b

Jeg sliter med litt morgenkvalme, men det er over som regel i 10-11 tiden. Har klart å jobbe fullt tross alt det. Men hvis jeg er veldig dårlig en morgen, så bare slapper jeg av på hotellet til jeg er klar. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...