AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #1 Skrevet 1. januar 2022 Hva var grunnen til at du kuttet kontakten med den ene forelderen din eller begge to? Anonymkode: bb003...67b
Balian d'Ibelin Skrevet 1. januar 2022 #2 Skrevet 1. januar 2022 Jeg kuttet kontakten med min far fordi han er en egoistisk psykopat som ikke bryr seg om andre enn seg selv. 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #3 Skrevet 1. januar 2022 Vold og grov omsorgssvikt. Forsøkte å ta opp kontakten da jeg fikk barn selv. Mor dyttet min datter bort fra tv og sa at hun kom til å gi henne juling om hun gikk foran TV-en en gang til. Datteren min var 18 måneder den gang. Har ikke snakket med min mor siden. Dette er 25 år siden og jeg gleder meg til å arrangere en ussel begravelse for henne. Skal pisse på graven hver gang jeg er i den byen hun blir gravlagt. Anonymkode: b3d1d...819 6
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #4 Skrevet 1. januar 2022 De tok exen min inn i hjemmet sitt som sin egen sønn. Jeg orket ikke mer. Har ikke snakket med dem på 9 år. Og ikke har de prøvd å kontakte meg heller, ikke en eneste gang... Anonymkode: 0d14b...26c 6
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #5 Skrevet 1. januar 2022 Har kuttet ut mine foreldre for noen år siden. Fordi jeg er barnløs og jobber på sykehjem og det skal ikke mine akademiske foreldre ha noe av nei. De 15 siste julene har foreldrene mine og søsteren min med sin familie feiret på et dyrt høyfjellshotell der mannen min og jeg ikke har økonomi til å delta. Ja,, det stemmer det,,, foreldrene våre betaler oppholdet for alle sammen i det skjulte. Anonymkode: 0ec7e...9c7 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #6 Skrevet 1. januar 2022 Verbal mobbing som trigger angsten min selv om jeg er nærmere 50 år🥺 Overlevelsesinstinktet gjør til at kontakten er minimal…Bruker noen uker på å roe meg etter kontakt🤷♀️😬 Anonymkode: 8d044...901 5 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #7 Skrevet 1. januar 2022 Kutta ut kontakten med mamma da hun var utro mot pappa med en på min alder (var 22 da jeg fant ut av det) og kjente fyren også. Snart 9 år siden nå og hun bor alene familien hennes også ble temmelig forbanna på oppførselen hennes, hun har kontakt med sin familie men de nekter å fortelle henne noe om meg hvis hun prøver å spørre av respekt for meg. Heldigvis lett å unngå henne siden vi bor på hver vår kant av landet Anonymkode: 3dea8...967 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #8 Skrevet 1. januar 2022 Langvarig verbal mobbing og utfrysing. Har diagnoser som gjør enkelte ting vanskelig for meg, men som ikke blir hensyntatt, men latterliggjort og ignorert. Har vært slik hele barndommen, ungdomstida og inn i mitt voksenliv. Kutta til slutt kontakt med en av mine foreldre. Det som er synd er at hele familien min er så hjernevasket av denne personen, da h*n har hele livet mitt fortalt dem at jeg ikke har diagnoser og later som jeg er syk, mens egentlig er jeg lat. Og resten av familien har hørt denne versjonen om meg i så mange år at de tror på det. Når sykdommen min ble verre og jeg ble innlagt i flere uker, og sykemeldt i lengre tid etterpå, var det ingen i familien min som trodde på meg. Jeg hadde visstnok snakka legene trill rundt , fordi jeg er så manipulativ. Jaja, lurer på hvordan alle de medisinske testene mine klarte å bli manipulert av meg, men..... Det verste er at jeg ikke helt forstår hvorfor forelderen min er så fornektende på at jeg er syk? Etter flere undersøkelser, prøver og sykehusopphold er det bare rene fakta at jeg har en diagnose og er syk. Hva er greia med å nekte på at det er sant? Hvorfor er det mer troverdig at jeg faker sykdom? Veldig forvirrende da jeg var barn og skjønte at noe ikke stemte med kroppen min, enda mer forvirrende at min forelder fortsetter å innse at jeg faktisk var og er syk. Er forresten i full jobb og klarer meg bra, selv om det tok litt lengre tid enn vanlig, da jeg periodevis ble sykmeldt under studiene. Anonymkode: 19f8a...0f6 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #9 Skrevet 1. januar 2022 Kommer til å ha mindre med de å gjøre i framtiden fordi de ikke respekterer min religion og kommer dermed heller ikke til å respektere mine tradisjoner, valg av mann osv. 🤷🏼♀️ Har ikke brutt kontakten enda, vi kommer ok overens foreløpig. Anonymkode: 0a03e...2dc
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #10 Skrevet 1. januar 2022 På en side er jeg veldig veldig glad i spesielt moren min, og føler at min verden hadde rast uten henne. På andre siden føler jeg at foreldrene mine holder meg igjen, de lar meg ikke oppfylle mine drømmer, de støtter meg ikke, de er kontrollerende, er ikke interessert i ting som betyr mye for meg og som jeg prøver å dele med dem. Derfor tror jeg at jeg i framtiden, når jeg flytter ut, har godt av å kutte dem ut. Ihvertfall ha mye mindre kontakt. Anonymkode: 0a03e...2dc 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #11 Skrevet 1. januar 2022 moren min var utro mot ektemannen sin, og jeg var resultat av utroskap. Ektemannen hennes ønsket selvfølgelig ikke å være sammen med en utro kjærring, og de tok ut skilsmisse. Jeg var en "evig påminnelse" om at hun ikke var sammen med ektemannen sin lenger, og feilgrepene moren min hadde gjort. Anonymkode: 1eae7...a43 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #12 Skrevet 1. januar 2022 Balian d'Ibelin skrev (9 timer siden): Jeg kuttet kontakten med min far fordi han er en egoistisk psykopat som ikke bryr seg om andre enn seg selv. Da er vi to❤️ Anonymkode: 02e21...889 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #13 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vold og grov omsorgssvikt. Forsøkte å ta opp kontakten da jeg fikk barn selv. Mor dyttet min datter bort fra tv og sa at hun kom til å gi henne juling om hun gikk foran TV-en en gang til. Datteren min var 18 måneder den gang. Har ikke snakket med min mor siden. Dette er 25 år siden og jeg gleder meg til å arrangere en ussel begravelse for henne. Skal pisse på graven hver gang jeg er i den byen hun blir gravlagt. Anonymkode: b3d1d...819 Herregud for en sinnsyk mor! Ba hun virkelig barnet ditt om å gå vekk fra TVen hvis ikke ga hun henne juling? Hadde hun kunne utført det tror du😵 Hva var så viktig på TVen den dagen om jeg tør spørre.. Hun hørtes jo veldig syk ut! Anonymkode: 02e21...889 3
SnartMammaLykke Skrevet 1. januar 2022 #14 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): moren min var utro mot ektemannen sin, og jeg var resultat av utroskap. Ektemannen hennes ønsket selvfølgelig ikke å være sammen med en utro kjærring, og de tok ut skilsmisse. Jeg var en "evig påminnelse" om at hun ikke var sammen med ektemannen sin lenger, og feilgrepene moren min hadde gjort. Anonymkode: 1eae7...a43 ❤️
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #15 Skrevet 1. januar 2022 Kuttet faren min for 2 år siden da han var utro mot mamma i ca 9 år bak ryggen hennes. Dette var det som fikk begeret til å renne over etter masse omsorgssvikt og vold hele livet! Han levde to liv og rundlurte oss alle! Han mishandlet broren min psykisk, og fysisk. Min mor ble også mishandlet psykisk og fysisk! Jeg ble utsatt for veldig grov psykisk vold og han utnyttet meg til det fulle og fikk meg til å slave for han store deler av oppveksten som å vaske bilen hans, kjøre og hente han, vasket huset hele tiden og måtte vaske klærne hannes og være en tjener for han store deler av oppveksten uten å få ei krone av han! Nå har han flyttet til utlandet og han har ikke møtt sitt andre barnebarn selv om han ble mot all formodning invitert i barnedåp i høst! Han ble vel for feig til å møte opp.. Mamma døde og han har ikke vist snurten av seg siden og han synes synd på seg selv fordi det er han det er synd på, og ikke oss med barn som har mistet en stor familie grunnet han. Jeg kunne ha drept han for 2 år siden, men nå tenker jeg mer på han som om han var en ukjent på gaten. Jeg har ingenting til overs for han annet enn at jeg ønsker at han skal holde seg unna oss for ALLTID! Anonymkode: 02e21...889 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #16 Skrevet 1. januar 2022 Kuttet kontakt med et søsken da vedkommende grunnet store utfordringer med å føle empati for medmennesker gjorde oss veldig slitne og redde. Han lo hvis barn og syke slo seg.. Han syntes det var moro med psykisk utviklingshemmede og han syntes det var morsomt å plage folk generelt. Vedkommende tenker på seg selv 24/7, snakker bare om seg selv og kommer bare på besøk til meg og min familie når han skal låne penger, er sulten og mangler mat, eller når vi må hjelpe han med noe. Han vasket seg ikke og satt hjemme å bare drev dank men mente han fortjente like mye lønn som vi som jobbet hele tiden.. Mitt søsken har store psykiske utfordringer og jeg håper kommunen tar ansvar snart. Egentlig skulle jeg ha det ansvaret men etter jeg fikk barn og han ikke orket å gratulere eller komme på besøk eller orket å møte opp i dåpen eller noe da kuttet vi kontakten! Savner han ikke et eneste sekund, men skulle ønske han var normal fordi han kunne ha vært en flink onkel hvis han var normal! Han var dessverre en byrde, og jeg er glad kommunen tar ansvaret her! Anonymkode: 02e21...889 2
Dame44 Skrevet 2. januar 2022 #17 Skrevet 2. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 1.1.2022 den 11.45): De tok exen min inn i hjemmet sitt som sin egen sønn. Jeg orket ikke mer. Har ikke snakket med dem på 9 år. Og ikke har de prøvd å kontakte meg heller, ikke en eneste gang... Anonymkode: 0d14b... Endret 23. februar 2022 av Dame44 Xx 2
Polyester Skrevet 2. januar 2022 #18 Skrevet 2. januar 2022 Mamma fordi hun har schizofreni og paranoia som hun aldri blir frisk av, men det skjedde på en naturlig måte siden hun heller ikke takla kontakt. Mormor fordi hun er en narsissist og et fanatisk kristent kultmedlem som bare snakka om satan og tvang meg til å lese i bibelen hvis jeg hadde på meg sort neglelakk. Hun har alltid løyet om at bestefaren min var en kjent predikant, noen som hun selv ser på som en profet. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #19 Skrevet 2. januar 2022 Huff, det er mange foreldre som virkelig ikke skulle fått barn … Anonymkode: 00661...82d 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #20 Skrevet 3. januar 2022 Kuttet kontakten med min mor for over 16 år siden. Rett og slett fordi hun sliter psykisk og bryr seg kun om seg selv. Da jeg endelig fikk nok og konfronterte henne, taklet hun det dårlig. Går rett forbi meg om jeg møter henne på butikken. Jeg synes det er helt greit, og veldig glad jeg slipper den "psykiske terroren" i livet mitt. Anonymkode: f21d4...d55 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå