Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så jeg og kjæresten var på fest. Han kysset en annen gutt. Og i vårt forhold har vi som grense at vi ikke kysser det samme kjønn. Han kysset en annen gutt rett foran meg og jeg ble da selvfølgelig lei meg. Men greia er at han gjorde det for å gjøre det mindre ukomfortabelt for en jente. Han gutten han kyssa prøvde seg på ho jenta så for at ho ikke skulle oppleve det tok kjæresten min å kyssa han istedenfor at han prøvde seg på ho som åpenbart ikke ville. Jeg syntes han var utro, siden han ikke spurte meg før eller etter om det var greit at han kyssa/klinte med han gutten og at det heller er andre måten han kunne stått opp for ho jenta som var i en ubehagelig situasjon, men han rettferdiggjør det og sier han ikke var utro. Han ville forhindre det han så på som et overgrep mot en overstadig beruset jente, og mente da at beste måten å gjøre det på var å kysse han gutten, selvom det går over mine grenser til utroskap. Kjæresten var også ganske full når dette skjedde, og mener nå at det var dumt av han, men det beste han kunne gjort i den situasjonen. 

Anonymkode: 14f51...b3e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er du som bestemmer hvor grensen din går.

Anonymkode: f9677...bb5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Er dere lesbiske/ homofile siden dere har denne regelen?

Anonymkode: 9730d...661

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er dere lesbiske/ homofile siden dere har denne regelen?

Nei, det er vi ikke. Men vi har fortsatt blitt enige at vi ikke skal kysse/kline med andre uten å spør om det er greit for den andre parten

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er du som bestemmer hvor grensen din går.

Anonymkode: f9677...bb5

Ja, det vet jeg. Og det gikk over mine grenser. Men så er det grunnen til at han gjorde det.. han følte han gjorde en god ting.. Han fikk en alt for full jente ut av en veldig ubehagelig situasjon. Den gutten ville jo veldig gjerne ha et kyss, så istedenfor at han skulle utnytte den jenta tok kjæresten min å kysse han istedenfor

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Så jeg og kjæresten var på fest. Han kysset en annen gutt. Og i vårt forhold har vi som grense at vi ikke kysser det samme kjønn. Han kysset en annen gutt rett foran meg og jeg ble da selvfølgelig lei meg. Men greia er at han gjorde det for å gjøre det mindre ukomfortabelt for en jente. Han gutten han kyssa prøvde seg på ho jenta så for at ho ikke skulle oppleve det tok kjæresten min å kyssa han istedenfor at han prøvde seg på ho som åpenbart ikke ville. Jeg syntes han var utro, siden han ikke spurte meg før eller etter om det var greit at han kyssa/klinte med han gutten og at det heller er andre måten han kunne stått opp for ho jenta som var i en ubehagelig situasjon, men han rettferdiggjør det og sier han ikke var utro. Han ville forhindre det han så på som et overgrep mot en overstadig beruset jente, og mente da at beste måten å gjøre det på var å kysse han gutten, selvom det går over mine grenser til utroskap. Kjæresten var også ganske full når dette skjedde, og mener nå at det var dumt av han, men det beste han kunne gjort i den situasjonen. 

Flott at han ville forhindre det han anså som overgrep mot ei overstadig beruset jente. Men det kunne han da virkelig forhindret uten å måtte kysse gutten! 

• Liker 6
Skrevet

For deg er han nok utro, det er kun du som kan avgjøre det, ikke vi. 

men for meg som heterofil mann kan kona kysse andre kvinner men ingen menn 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg om det. Men som andre sier, du bestemmer hvor din grense går.

Anonymkode: 1ecf4...25a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke sett på dette som utroskap når han er heterofil, og kysset en annen gutt kun for å avverge et overgrep av en jente.

AnonymBruker
Skrevet
Lykkehjerte skrev (6 minutter siden):

Flott at han ville forhindre det han anså som overgrep mot ei overstadig beruset jente. Men det kunne han da virkelig forhindret uten å måtte kysse gutten! 

Det er akkurat det jeg også tenker. Veldig bra han sto opp for ho jenta, men mener det finnes andre måter å gjøre det på enn å kysse han gutten. Har sagt dette til kjæresten min og han turte ikke konfrontere han fordi han var redd for å hisse han andre gutten opp da han er kjent for å ha kort lunte… Så uten å skape konflikter, mente han det var best å bare gi han et nyttårskyss siden det var det han ville ha fra ho jenta

Gjest Elder Millennial
Skrevet

Ja, det vet jeg. Og det gikk over mine grenser. Men så er det grunnen til at han gjorde det.. han følte han gjorde en god ting.. Han fikk en alt for full jente ut av en veldig ubehagelig situasjon. Den gutten ville jo veldig gjerne ha et kyss, så istedenfor at han skulle utnytte den jenta tok kjæresten min å kysse han istedenfor

Jeg ville skrevet dette under dumme ting man gjør i fylla som egentlig ikke betyr noe. 

Men jeg skjønner jo at dette var sårt for deg og skal ikke bagatellisere det av den grunn. Syntes du burde snakke med kjæresten din og forklare hvorfor det er vondt for deg, på en ikke anklagende måte.

Det er lettere å få han til å forstå hvordan du føler det om han ikke umiddelbart må gå i forsvarsposisjon. 

Det kan jo hende at dette henger sammen med noen andre følelser, tanker og ting du er redd for som du ikke har tatt opp enda tenker jeg, men det vet jo egentlig bare du. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Så lenge du ser på det som utroskap så er det utroskap. 

Skrevet

Det er akkurat det jeg også tenker. Veldig bra han sto opp for ho jenta, men mener det finnes andre måter å gjøre det på enn å kysse han gutten. Har sagt dette til kjæresten min og han turte ikke konfrontere han fordi han var redd for å hisse han andre gutten opp da han er kjent for å ha kort lunte… Så uten å skape konflikter, mente han det var best å bare gi han et nyttårskyss siden det var det han ville ha fra ho jenta

Hvis gutten ville hatt seksuell omgang med jenta, så hadde han stilt sin kropp til disposisjon? Nei, man trenger ikke å være utro for å stanse potensielle overgripere. Hadde det blitt en konflikt, så hadde din kjæreste fått støtte av de rundt. Dessuten, om det hadde blitt en høylytt sak av at kjæresten din stoppet gutten, hadde hendelsen blitt kraftig adressert, og det hadde jo bare vært fint for denne jenta og de andre. Da med tanke på at overgrep eller påtvinge seg på noen, på uansett måte, er på ingen som helst vis ok. Man bevarer ikke god stemning når slikt er i ferd med å skje, bare fordi det er nyttårsaften eller andre hyggelige anledninger. Selvsagt er det flott å minimere negativ stemning, det er alltid en fordel, men ikke på bekostning av egen kjæreste. Dere har blitt enige om grensene i forholdet deres, og ut i fra dem så var han utro. Her hjelper det ikke å skylde på fylla eller fordi han skulle "redde" noen. Her viser han i såfall at det var viktigere for han at den gutten ikke ble sint, enn å bevare dine følelser og tillit. Intensjonen til kjæresten din var tilsynelatende god, men han burde absolutt håndtert situasjonen annerledes!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I tillegg etter dette gikk han rundt å skrøyt av at han hadde fått 2 nyttårskyss, noe som fikk meg til å føle meg helt ræva siden han gikk rundt å skrøyt av det istedenfor å spørre meg om det gikk bra. Jeg skulle nok ha sagt med en gang at dette var greit, men jeg ventet til vi kom hjem siden jeg er en konfliksky person og ville ikke lage en stor scene av det foran masse ukjente folk

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke regnet det som utroskap

Anonymkode: e6eea...078

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere har som regel at han ikke skal kysse andre gutter, så var han selvsagt utro når han kysset denne gutten.

Dette er den dummeste unnskyldningen jeg har hørt. Hvis han så noen prøve seg på ei jente som ikke ville, så går han bort og sier, "Hei! Du ser at hun ikke vil!". Hvis jeg ser en mann som prøver seg på ei som ikke er interessert. Kan jeg da altså kline med han uten at mannen min blir sur? Det hadde han ALDRI godtatt! Det er bullshit-utroskap-unnskyldning!

Anonymkode: 958ec...ad1

• Liker 1
Skrevet

Han følte at den beste måten å forhindre et overgrep på var å kysse overgriperen? Ikke en alvorsprat eller forsøk på å sette vedkommende på plass, men et kyss? 

• Liker 3
Skrevet

Dette er faktisk noe av det rareste jeg har lest her inne. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
KvinneMannen skrev (10 timer siden):

Han følte at den beste måten å forhindre et overgrep på var å kysse overgriperen? Ikke en alvorsprat eller forsøk på å sette vedkommende på plass, men et kyss? 

Ja, fordi overgriperen ville så veldig gjerne ha et nyttårskyss så han følte at beste måten var da at han ga et nyttårskyss. Han handlet på sekundet og har i ettertid tenkt at dette ikke var det beste han kunne gjort….

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvis dere har som regel at han ikke skal kysse andre gutter, så var han selvsagt utro når han kysset denne gutten.

Dette er den dummeste unnskyldningen jeg har hørt. Hvis han så noen prøve seg på ei jente som ikke ville, så går han bort og sier, "Hei! Du ser at hun ikke vil!". Hvis jeg ser en mann som prøver seg på ei som ikke er interessert. Kan jeg da altså kline med han uten at mannen min blir sur? Det hadde han ALDRI godtatt! Det er bullshit-utroskap-unnskyldning!

Anonymkode: 958ec...ad1

Han sier han «glemte» grensene mine litt og tenkte det skulle være greit å kysse han gutten siden det var med gode intensjoner og for å da stoppe denne «overgriperen» kan ha noe med at han er nokså okay med at jeg kysser en av samme kjønn, men jeg er ikke det med han…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...