AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #1 Skrevet 1. januar 2022 Jeg får dårlig samvittighet over at jeg som alltid har vært så tilgivende og moralsk person plutselig har så intense og vonde tanker om eksen. Han var utro mot meg, forlot meg og baby for en yngre dame som han flyttet inn hos. De dokumentere også sin lykke hyppig på sosiale medier… Selvom det nå er et år siden har sorgen gått over i en intens bitterhet, hvor jeg ønsker dem begge såå vondt. Og dette gnager på samvittigheten min siden det er barnet mitt sin far. Noen som har opplevd å få sånne tanker? Jeg føler på skam, men klarer ikke å kontrollere tankene 🥲 Anonymkode: 39642...691 6
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #2 Skrevet 1. januar 2022 Nei, jeg tenker det er helt greit. Gi han en shampoo i gave, med iblandet hårfjerningsmiddel i. Det hadde vært gøy. Anonymkode: 02cff...ddb 6
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #3 Skrevet 1. januar 2022 Jepp. Fikk barn med en som klikka helt da jeg ble gravid. Han ble aggressiv, begynte å utøve psykisk vold, drakk, løfta ikke én finger for verken meg eller barnet. I tillegg var han utro. Jeg dro etter to år, men han terroriserer meg fortsatt daglig. Føler meg ikke trygg i eget hjem, og det er en fortvilt situasjon. Han truer av og til med at han skal ta livet sitt og det er forferdelig å tenke sånn om pappaen til sønnen min, men det hadde vært en lettelse om han bare hadde gjort det. Men jeg vet jo det bare er tomme trusler for å manipulere meg. Jeg hater ham så sterkt, tror aldri jeg kommer til å klare å slippe alt hatet jeg har mot ham. Men jeg vet jeg må. Begynner til psykolog etter jul nå for å rydde opp i kaoset inni meg. Selv om jeg er redd for at det blir vanskelig når han fortsatt er en så truende tilstedeværelse i livet mitt. Har du tenkt på det? Eller prøvd? Altså å snakke med noen om det? Håper du kommer deg ut av det, det går jo bare utover oss selv - det skader jo ikke dem overhodet. Det irriterer meg enda mer 🙈 Anonymkode: 795ef...d9d 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #4 Skrevet 1. januar 2022 Har hatt det sånn, hatet ekser. Har hatt to av dem som har gjort meg så inderlig vondt. Den første manipulerte meg og brukte en del fysisk vold. Han ble jeg sammen med da jeg var 17, vi var sammen i 3 år. Jeg så han en gang, på Hove-festivalen. Jeg ble så redd at jeg løp. Den andte manipulerte meg, brukte psykisk vold og økonomisk vold for å holde på meg. Jeg hatet dem begge intenst. Men livet går videre. Plutselig så har man en utdannelse, nye hobbier, venner, penger, kanskje til og med kjæreste og barn om det er det man ønsker seg. Årene går, minner og følelser (også hat) falmer. For 2 år siden så traff jeg på den siste exen min. Han hadde plutselig flyttet til byen min. Han stjal så mange penger fra meg og løy så inderlig mye. Men når jeg så ham, småfeit og alene - så lo jeg. Jeg så rett på ham og lo. Det var en herlig følelse. Jeg vant. Gevinsten var et liv uten ham. Den samme følelsen har jeg med ex nr 1. Jeg vant. Anonymkode: fbe1c...1a7 7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #5 Skrevet 1. januar 2022 Jeg tenker egentlig at du bør snu tankegangen din. Din eks har sviktet deg på det groveste. Det er sunt å kjenne på følelser, og at du får ut og frem vonde følelser også. Hadde du ikke følt det du gjør mot han ville jeg heller vært bekymret. Det er en normal menneskelige reaksjon du har. Mitt råd til deg er å ikke under Anonymkode: f2e54...25b 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #6 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker egentlig at du bør snu tankegangen din. Din eks har sviktet deg på det groveste. Det er sunt å kjenne på følelser, og at du får ut og frem vonde følelser også. Hadde du ikke følt det du gjør mot han ville jeg heller vært bekymret. Det er en normal menneskelige reaksjon du har. Mitt råd til deg er å ikke under Anonymkode: f2e54...25b Ikke undertrykke det vonde, men fyll dagene med gode mennesker, aktiviteter og erfaringer, slik at det blirdominerende i hverdagen din. Så får du heller rase mot din eks i ny og ne. Ikke farlig det, det er sunt! Anonymkode: f2e54...25b 4
Nymerïa Skrevet 1. januar 2022 #7 Skrevet 1. januar 2022 Det er helt greit og forståelig at du har sånne følelser. Når det gjelder det med sosiale medier så skjønner du sikkert at det bare er et glansbilde. Ingen går rundt og er lykkelige hele tida og du skal ikke se bort fra at de som er mest opptatt av å late som kanskje ikke har det så bra. I tillegg kommer det at eksen din sikkert skal forsvare for andre hva han har gjort, det blir en slags legitimering utad at han har funnet den virkelig store kjærligheten, for hvem forlater vel samboer med baby for noen som bare er OK. Jeg håper du lar være å følge denne mannen på sosiale medier, det gjør deg ikke noe godt. Sånn som jeg ser det så har du og babyen trukket vinnerloddet med hverandre. Eksen din får sitte og sture med den nye dama, som i mitt hode er taperen her. Hun har endt opp med en utro småbarnsfar og må forholde seg til hans eks og det er en baby i bildet. Høres ut som noe fra et mareritt, jeg er glad det aldri har vært meg. Jeg håper du og babyen får et godt 2022. 6
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #8 Skrevet 1. januar 2022 Et år er ikke så lang tid. Prøv å fylle ditt liv med nye gode ting for deg. Anonymkode: 07d30...487 2
Gjest Alterego666 Skrevet 1. januar 2022 #9 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Selvom det nå er et år siden har sorgen gått over i en intens bitterhet, hvor jeg ønsker dem begge såå vondt. Anonymkode: 39642...691 « Å føle bitterhet er som å svelge en giftpille og håpe at en annen skal dø.» -Nelson Mandela, da han ble løslatt fra Robben Island.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #10 Skrevet 1. januar 2022 Alterego666 skrev (4 minutter siden): « Å føle bitterhet er som å svelge en giftpille og håpe at en annen skal dø.» -Nelson Mandela, da han ble løslatt fra Robben Island. Den der er gammel og den har vi alle hørt før. Å være forbanna og bitter er helt normale følelser man ikke bør undertrykke. Noe vil jo bare gå i rosetog mens andre lever. Anonymkode: f5864...d93 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #11 Skrevet 1. januar 2022 Det er en normal fase som vil gå over. Be strong Anonymkode: c8e5d...d97 2
Gjest Alterego666 Skrevet 1. januar 2022 #12 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Den der er gammel og den har vi alle hørt før. Å være forbanna og bitter er helt normale følelser man ikke bør undertrykke. Noe vil jo bare gå i rosetog mens andre lever. Anonymkode: f5864...d93 Sitatet sier jo nettopp hvorfor man bør undertrykke bitterheten: Bitterhet rammer kun den som er bitter.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #13 Skrevet 1. januar 2022 Alterego666 skrev (Akkurat nå): Sitatet sier jo nettopp hvorfor man bør undertrykke bitterheten: Bitterhet rammer kun den som er bitter. Ja det tror jeg alle forsto. Men de fleste er ikke Nelson Mandela og de fleste føler naturlig på bitterhet og sinne. Men for all del, hvis visdomsord fra unike mennesker og rosetog fenger deg og gjør livet lettere, så værsågod. Anonymkode: f5864...d93 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #14 Skrevet 1. januar 2022 Alterego666 skrev (4 minutter siden): Sitatet sier jo nettopp hvorfor man bør undertrykke bitterheten: Bitterhet rammer kun den som er bitter. Det er sant, og man får det mye bedre om man lar bitterheten fare. Jeg forstår følelsene til TS, for mannen var en drittsekk, men han er uansett faren til deres felles barn. Det er et bånd man aldri slipper unna, med mindre han forsvinner helt ut av livet deres. For barnets skyld, er det lov å håpe at han er en bedre far enn han er kjæreste. Anonymkode: 2d963...9e7 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #15 Skrevet 1. januar 2022 Alterego666 skrev (4 minutter siden): Sitatet sier jo nettopp hvorfor man bør undertrykke bitterheten: Bitterhet rammer kun den som er bitter. Følelser må føles for å at de skal gå over. Å undertrykke de gjør det bare verre. Først når de er ferdig følt vil man få fred. Anonymkode: f21e1...f87 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #16 Skrevet 1. januar 2022 Forstår deg godt.❤ Anonymkode: b8800...e2f
Gjest Alterego666 Skrevet 1. januar 2022 #17 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det tror jeg alle forsto. Men de fleste er ikke Nelson Mandela og de fleste føler naturlig på bitterhet og sinne. Men for all del, hvis visdomsord fra unike mennesker og rosetog fenger deg og gjør livet lettere, så værsågod. Anonymkode: f5864...d93 Vel, TS ba om et råd og dette er mitt råd som TS kan velge om hun vil følge. Det er et råd som dar hjulpet fredsprisvinner Nelson Mandela, det har hjulpet Sør-Afrika gjennom freds- og forsoningsprosessen og det har hjulpet meg ved vanskelige korsveier. TS står fritt til å følge det eller ikke, men dette er mitt svar på TS’ spørsmål. AnonymBruker skrev (1 time siden): Følelser må føles for å at de skal gå over. Å undertrykke de gjør det bare verre. Først når de er ferdig følt vil man få fred. Anonymkode: f21e1...f87 Jeg er langt på vei enig med deg generelt sett, men dersom du gir bitterheten næring, vil den fremdeles aldri bli mett. TS har allerede anerkjent at hun føler på bitterhet, så prosessen er inne på et godt spor.
Gjest Alterego666 Skrevet 1. januar 2022 #18 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er sant, og man får det mye bedre om man lar bitterheten fare. Jeg forstår følelsene til TS, for mannen var en drittsekk, men han er uansett faren til deres felles barn. Det er et bånd man aldri slipper unna, med mindre han forsvinner helt ut av livet deres. For barnets skyld, er det lov å håpe at han er en bedre far enn han er kjæreste. Anonymkode: 2d963...9e7 Enig.
Festlig Skrevet 1. januar 2022 #19 Skrevet 1. januar 2022 Det motsatte av kjærlighet er ikke hat. Det er likegyldighet. Hat og sinne suger masse energi ut av en, og en blir bare utslitt, bitter og sur tilslutt. Det hjelper ikke deg om du mobiliserer alle desse negativene energiene. Den andre parten lever som før. Det beste mottrekket og middelet er å gå og hogge en haug med ved, koste av seg støvet og sinnet , og bruke kreftene til å bygge seg opp til å bli en person en ønsker å være og føle seg bekvem med 6
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #20 Skrevet 1. januar 2022 Alterego666 skrev (1 time siden): Vel, TS ba om et råd og dette er mitt råd som TS kan velge om hun vil følge. Det er et råd som dar hjulpet fredsprisvinner Nelson Mandela, det har hjulpet Sør-Afrika gjennom freds- og forsoningsprosessen og det har hjulpet meg ved vanskelige korsveier. TS står fritt til å følge det eller ikke, men dette er mitt svar på TS’ spørsmål. Jeg er langt på vei enig med deg generelt sett, men dersom du gir bitterheten næring, vil den fremdeles aldri bli mett. TS har allerede anerkjent at hun føler på bitterhet, så prosessen er inne på et godt spor. Du gav henne ikke direkte råd, men heller et statement fra en fredsprisvinner. For de fleste er bitterhet en nyttig følelse for å komme seg over noe. Folk skal ikke føle seg mislykket fordi man er bitter. De fleste lar uansett ikke bitterheten ta helt over da det som regel ikke varer i det uendelige. Anonymkode: f5864...d93 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå