AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #1 Skrevet 1. januar 2022 Jeg skal levere masteroppgave i mai, og kjenner nesten på en panikk her jeg sitter. Det er en 60 stp-oppgave. Jeg har en del teori, metode og så har jeg kommet ganske langt i analysen, men jeg har få ferdigskrevne sider (oppgaven skal være på ca. 100 sider totalt). På mandag 3. januar skal jeg troppe opp på sal og bare skrive hver dag. Jeg jobber litt utenom men ellers har jeg ingen forpliktelser. Tror dere dette går? Jeg har alltid vært en pliktoppfyllende student, men høstsemesteret har bare ikke vært like effektivt som jeg hadde planlagt 😔 Hvor lang tid brukte du på masteroppgaven? Anonymkode: 1c8f2...88c
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #2 Skrevet 1. januar 2022 Vi er to stk som skriver sammen, og skal levere i mai. 80 sider. Har ikke skrevet et ord😂 det er riktignok en 30 stp oppgave da, men jeg har trua på at du kommer i mål! Anonymkode: a95c0...1b5 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #3 Skrevet 1. januar 2022 Synes du ligger godt an jeg. Det eneste som kan være utfordrende er vel å knytte teorien til funnene på det stadiet du er, resten er jo bare skriving. Er i samme situasjon, og skal også levere i slutten av mai. Har skrevet 7-8 sider av det teoretiske rammeverket og transkribert intervjuene mine. Skal skrive metodologien nå, mens jeg analyserer. Masse av masteren, i alle fall i kvalitative studier, er jo bare rituelt. Og sammen blir jo disse "ritualene" en stor del av sidene du skal skrive. Anonymkode: fd663...2fa 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #4 Skrevet 1. januar 2022 Synes det høres ut som om du er godt i rute, jeg! Lag deg en plan for arbeidet, helst uke for uke. Få ting ned på papiret (vel, i dokumentet), om det så bare er løsrevne setninger eller linker til kilder du tenker å bruke. Det er mye enklere å endre på noe som er der, enn å starte på scratch. Hilsen veileder Anonymkode: b2a09...f02 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #5 Skrevet 1. januar 2022 Det skal nok gå fint! Min oppgave var 45 poeng, og måtte lage helt ny problemstilling ved juletider. Vi fikk to uker utsettelse pga. korona, og leverte tre dager før frist i midten av juni, men hadde greid den egentlige fristen i mai også. Anonymkode: 29644...b0c
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #6 Skrevet 1. januar 2022 Det går bra! 😄 Teori og analyse er den største delen, ellers har man jo ingenting å skrive om. Hvis du likevel er stressa eller får skrivesperre kan du sette et daglig eller ukentlig mål om antall sider du skal skrive i god tid før fristen. Det er 119 dager igjen til 1. mai, så du har inder en side daglig i snitt å fullføre. Anonymkode: c5664...7ae 1
KapteinJ Skrevet 1. januar 2022 #7 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg skal levere masteroppgave i mai, og kjenner nesten på en panikk her jeg sitter. Det er en 60 stp-oppgave. Jeg har en del teori, metode og så har jeg kommet ganske langt i analysen, men jeg har få ferdigskrevne sider (oppgaven skal være på ca. 100 sider totalt). På mandag 3. januar skal jeg troppe opp på sal og bare skrive hver dag. Jeg jobber litt utenom men ellers har jeg ingen forpliktelser. Tror dere dette går? Jeg har alltid vært en pliktoppfyllende student, men høstsemesteret har bare ikke vært like effektivt som jeg hadde planlagt 😔 Hvor lang tid brukte du på masteroppgaven? Anonymkode: 1c8f2...88c Jeg skrev oppgaven min på ca 4-5 uker med ren skriving. Ca 100 sider 30 studiepoengs oppgave, det er ikke skrivingen som tar tid liksom, det er lett å gjøre hvis du har gode notater fra analysen og resultatene og alle kildene dine klare. Oppgaven ble ganske bra, men jeg burde nok skrevet et par uker lenger så kvaliteten på teksten ble bedre, fikk bare B, som er ganske dårlig mtp. at jeg fikk hoveddelen publisert i et fagfellevurdert tidsskrift, så fokuset ble på artikkelskriving og ikke masteren. Uansett, poenget er at du godt kan skrive flere sider per dag om du har materialet klart, så det er null problem! 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #8 Skrevet 1. januar 2022 Jeg skriver også 60 stp oppgave og ligger så langt bakpå at det føles håpløst. Sliter i tillegg med motivasjonen. Har egentlig lyst å slutte, men da har jeg studert i 4,5 år forgjeves (ikke integrert master, men en fagretning hvor «alle får jobb» med master og «ingen» med kun bachelor). Mitt mål for året er å brette opp ermene fra førstkommende mandag og håpe at jeg greier å hente meg inn igjen. Kan ikke gi meg et halv år fra målstreken, men du verden hvor tungt det er! Anonymkode: 084a3...845
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #9 Skrevet 1. januar 2022 Jeg brukte 4 semestre på en 30stp masteroppgave. Du klarer deg helt sikkert bedre enn jeg gjorde Anonymkode: fde71...fe1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå