Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg sett mange ulike tråder her inne, og det de har til felles er at så mange opplever utroskap, eller har menn/ damer som flørter via SMS eller chatting.

Har opplevd utroskap selv, og jeg blir bare helt... :overrasket::overrasket:

Hva er det egentlig som skjer med oss? Er det så vanskelig å holde seg til en partner om dagen? Er det tilgangen på det 2. kjønn som har blitt så "enkelt" at fristelsene blir for store? Synes det virker som mange har partnere som ser ganske kynisk på dette med å flørte (og ikke "uskyldig" flørt) og/eller ha et forhold på si... Tilgangen via mobil og nettet gjør det jo ganske enkelt - mye man kan holde på med i skjul der...

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget -bare et lite hjertesukk, kanskje... :sjenert::murvegg:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror faktisk noe av svaret er TID jeg.

Vi har aldri TID til å slappe av, kjede oss, "kikke i taket", være sammen............

Det må skje noe hele tiden. Alle skal ha tilfredsstilt seg selv og sine ønsker. Fritiden må være fylt opp av aktiviteter. Huset og bilen skal være flotte.

Det er nesten så man får dårlig samvittighet av å "slenge rompa nedpå sofaen" i 5 min :klaske:

På kvelden - når alt er unnagjort, da er vi så slitne at vi ikke orker å snakke sammen, være sammen................

Dette gjelder i parforhold, venneforhold, kontakt med de eldre i familien - de yngre +++++

Senk kravene - senk skuldrene - bli mer avslappet. Man MÅ ikke være med på alt som skjer.

Prioritering er kanskje et nøkkelord ?

Skrevet

Man MÅ ikke være med på alt som skjer.

Prioritering er kanskje et nøkkelord ?

Jeg er veldig enig med deg. Men hva når den ene parten liksom MÅ være med på alt og ikke ser selv at det er et problem....?

Skrevet

Vel Tex - da har man et problem ;)

Jeg har ikke noe fasitsvar på hvordan man løser det - men jeg er overbevist om at man snakke sammen - være ærlige. Bli enige - eller komme fram til en kompromiss.

Skrevet

Er enig i at tid kan være et problem - men det ser ut til at mange tar seg tid til å være utro... Eller bruke mye tid ved PC`n / flørte via SMS.

Burde man ikke da heller prioritere tid med partneren - men det er kanskje ikke spennende nok???

Gjest sentrum
Skrevet

Vi lever i JEG/MEG-tiden, alt skal dreie seg om at JEG skal være fornøyd. Og hvis JEG ikke er fornøyd så går jeg videre til noe annet som gjør MEG fornøyd.

Alt skal være perfekt hele tiden for meg. Jeg er sentrum i mitt liv, de rundt meg er kun staffasje.

(Satt på spissen - selv om jeg tror det er noe i det for enkelte).

Skrevet
Er det så vanskelig å holde seg til en partner om dagen?

Jeg pleier som regel å greie å holde meg til en partner om dagen! ;)

Unnskyld, måtte bare!

Skrevet
Jeg pleier som regel å greie å holde meg til en partner om dagen!  ;)

Unnskyld, måtte bare!

:ler: Greit det! Var nå litt klønete...

Men ellers er jeg vel litt enig med den som skrev om JEG/MEG tiden!

Skrevet

Jeg tror egentlig ikke det var så mye mindre utroskap før i tiden; i hvert fall var det nærmest akseptert at menn benyttet seg av prostituerte ellelr satte barn på tjenestejenta osv. Foreldregenerasjonen vår er sikkert ikke spesielt mye bedre enn vår generasjon heller, bare at mange av dem (?) forholder seg mer til ekteskapet som noe nødvendig og langvarig. Også tror jeg det kan være mindre åpenhet blant dem.

Utover det har jeg heldigvis ikke opplevd utroskap. Jeg har vært sammen med kjæresten i ca 2 1/2 år, så hvem vet hva som skjer i framtida? Men vi er begge veldig bestemt på at utroskap er feil og veldig sårende ovenfor den andre, og vi er så ærlige mot hverandre som vi kan. Derfor håper jeg i det minste vi ikke kommer til å "lure" hverandre.

Når det gjelder utoskap pr mail/sms/chat tror jeg mange ser på det som en lettvint og ufarlig, og veldig lett tilgjengelig, måte å få litt spenning på - underholdning rett og slett. Vi lever om ikke annet i "den øyeblikkelige og alltid oppnåelige tilfredstillelses tidsalder", og på andre områder har man jo lov til å fråtse... for mange bidrar kanskje dette til at det er litt vanskelig å vekke samvittigheten?

Skrevet
Jeg tror egentlig ikke det var så mye mindre utroskap før i tiden; i hvert fall var det nærmest akseptert at menn benyttet seg av prostituerte ellelr satte barn på tjenestejenta osv. Foreldregenerasjonen vår er sikkert ikke spesielt mye bedre enn vår generasjon heller, bare at mange av dem (?) forholder seg mer til ekteskapet som noe nødvendig og langvarig. Også tror jeg det kan være mindre åpenhet blant dem.

Det stemmer nok som du sier om utroskap før i tiden, det ser jeg bare ut fra min egen slekt og noen venners slekt. Der var det mange barn både i og utenfor ekteskap.

Vi lever om ikke annet i "den øyeblikkelige og alltid oppnåelige tilfredstillelses tidsalder", og på andre områder har man jo lov til å fråtse... for mange bidrar kanskje dette til at det er litt vanskelig å vekke samvittigheten?

"den øyeblikkelige og alltid oppnåelige tilfredstillelses tidsalder" = et godt uttrykk på dagens levemåte.

Jeg tror at folk flytter for fort sammen, vi skal bo sammen med hver eneste kjæreste. Hvorfor ikke være bare kjærester og date hverandre en tid først.

Skrevet

Vi er veldig flinke til å finne på ting sammen og å planlegge ting vi skal gjøre fremover, selv om vi er samboere. Vi kan også sløve en hel kveld på sofaen sammen uten å kjede oss, eller få dårlig samvittighet. For å få et forhold til å fungere så må man være villig til å faktisk bruke tid på hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...